F
flashlight
Sv: ang Hingsthantering
OCh vem bortförklarar Du detta har hänt! I verkligheten.
Du kan bli hur moraliskt upprörd du vill men det har redan hänt en person hos en van hingsthållare. Läs allt jag har skrivit innan du skriker.
Hingsten slog inte ner med flit, den slog omkull personen när den började "betäcka". För att personen inte fattade signalerna långt innan. Har jag någonstans skrivit att det var okej Det var ett exempel på vad som hända när en oerfaren umgås med med okänd hingst.
Sånt händer?? Att en häst ger sig på en människa på det här sättet är ALDRIG acceptabelt. Skulle jag ha en häst som betedde sig på det här viset helt oprovocerat skulle jag definitivt inte behålla den (oavsett om det var ett sto, hingst eller valack).
Självklart kräver hingstar lite speciell hantering (eller snarare lite extra noggrannhet) eftersom de gärna vill slåss med främmande hästar och betäcka ston. De kan bli okoncentrerade och svårhanterliga i närheten av andra hästar osv.
Men att en häst slår ner en människa på det här viset och trampar av den benet tyder på att det är något allvarligt fel. Jag skulle ha förstått om det var någon som kom emellan två hingstar som slogs, men det här verkade ju handla om en ensam hingst i en hage.
Man kan inte bortförklara vad som helst med att hästen är hingst och låta bli att uppfostra sin häst.
OCh vem bortförklarar Du detta har hänt! I verkligheten.
Du kan bli hur moraliskt upprörd du vill men det har redan hänt en person hos en van hingsthållare. Läs allt jag har skrivit innan du skriker.
Hingsten slog inte ner med flit, den slog omkull personen när den började "betäcka". För att personen inte fattade signalerna långt innan. Har jag någonstans skrivit att det var okej Det var ett exempel på vad som hända när en oerfaren umgås med med okänd hingst.