Amstaff blandras valp

Sv: Amstaff blandras valp

Fast det var kanske inte menat till just dig. Det var menat till de som skriker "påhopp" så fort de inte blir strukna medhårs.

.

Nej det var det inte. Det var för att bena ut begreppen eftersom TS uppenbarligen inte hade så bra koll på termerna. Hon trodde ju för övrigt att spår och sök var samma sak.

.

Sen när får man inte svara på något annat än sin egen knapp? Inte kapabel till att svara på sina egna frågor? :crazy: Snacka om att dra schyssta egna slutsatser :banghead: Om du inte märkt det så händer det rätt ofta att folk tolkar andras svar.

Cillamuffins svarade ju dessutom senare på vad hon menade (och jag tolkade henne uppenbarligen ganska rätt av svaret att döma) och verkar inte tagit illa upp av det jag skrev - som för övrigt knappast innehöll någon åsiktsförklaring om henne kunskaper versus mina. Hur du kunnat tolka in det övergår verkligen mitt förstånd :meh:
(Tvärtom så tror jag nog att Cillamuffins i väldigt många avseenden är betydligt kunnigare än vad jag är.)

Och nej, jag anser fortfarande inte att jag eller någon annan i tråden varit särskilt ohövlig. Däremot har TS själv (och nu du) själv varit ganska dryga i era svar. Man kanske ska leva som man lär i sådana fall?

Ursäkta Zoya, men när har jag varit dryg? Du om någon, borde vara tyst. Du verkar vara en sådan person som tror dig veta bästa & kunna allt inom allt. inte bara denna tråden. Trist att du ska trycka ner andra för att kunna må bra själv. Men tycker du ska sluta skriva här nu för jag uppskattar inte något du sagt. Hoppas du är minst lika duktig/perfekt som du låsas vara.

Som jag sagt tidigare, vill jag gärna ha tips osv. om allt möjligt. MEN på ett trevligt sett, just nu är du allt annat än trevlig, vilket du borde lärt dig under livet hur man är…

De är ju inte den vanligaste blandningen eller bästa, de vet jag oxå.
Jag vet mkt väl vilka rykten det går kring dessa raser, men mycket är bara snack oxå för att folk tror att dom e elaka osv. Aldrig träffa en dum amstaff, rotmos eller bulldog.

Det var väl bla. detta som gjorde att folk reagerade, även jag.
Erkänna att det är en dum blandning, och sen inte tro på att det är tuffa raser.

Senast ändrad:

Det var väl bla. detta som gjorde att folk reagerade.

Vad är det i den kommentaren som gjorde att folk reagerade? :) Bara nyfiken för jag tycker inte att det är en speciellt provocerande kommentar:crazy:. men jag kan ha fel, berätta gärna så jag förstår :)

Det var väl bla. detta som gjorde att folk reagerade, även jag.
Erkänna att det är en dum blandning, och sen inte tro på att det är tuffa raser.

Jag har aldrig sagt att de inte är en tuff/hård ras? O_o
Som du ser skrev jag att många tror att dom är elaka och farlig, men jag har aldrig mött en elak eller dum amstaff, rottis eller bulldog?

Jag skrev anledningen under. Att du erkände att det var en dum blandning och sen att du inte tror på att det är tuffa raser för du aldrig träffat någon "dum" amstaff, rottis eller bulldog.
Det verkade då som att du inte var särskilt insatt i dessa raser, vilket kan leda till stora problem.
Jag har skrivit det innan men skriver der igen, folk vill bara väl.

Det kryllar av amstaff blandningar på blocket till omplacering, inte allt för sällan "pga allergi". Vilket bara är rent bullshit då folk inte vill erkänna att de inte klarar av hunden.

Edit: fel av mig att skriva tuff. Menade dum :)
Ah fan, vet inte hur jag ska formulera mig. Hoppas du förstår.

Senast ändrad:

Men TS kanske anser sig kunna ta sig ann en sådan korsning även om den inte är den smartaste?

Jag har heller aldrig träffat på en "dum" hund av dessa raser.... för de som haft dom har haft kunskapen. Men jag vet också att det kryllar av misslyckande exemplar och korsningar mellan dom, även om jag inte mött dom själv. Men ser inte heller att TS förnekar att de finns...bara att TS själv inte träffat på någon.

Jag menar att när man säger att "jag har aldrig träffat en dum xxxx" så låter det som att man tror att hundar av liknande ras inte är ett dugg svårare än en toypudel. Det är bara hittepå att de har lättare för att bli aggressiva. Förstår du?

Jag skrev anledningen under. Att du erkände att det var en dum blandning och sen att du inte tror på att det är tuffa raser för du aldrig träffat någon "dum" amstaff, rottis eller bulldog.
Det verkade då som att du inte var särskilt insatt i dessa raser, vilket kan leda till stora problem.
Jag har skrivit det innan men skriver der igen, folk vill bara väl.

Det kryllar av amstaff blandningar på blocket till omplacering, inte allt för sällan "pga allergi". Vilket bara är rent bullshit då folk inte vill erkänna att de inte klarar av hunden.

Edit: fel av mig att skriva tuff. Menade dum :)
Ah fan, vet inte hur jag ska formulera mig. Hoppas du förstår.

Nej asså jag förstår att ingen menar illa och att alla menar väl men man kan göra de med en trevlig ton. :)

Självklart vet jag att de är tuffa raser i min flicka, och hanterar man de inte rätt kommer de inte bli en trevlig hund, eller troligtvis inte.

men ts kanske anser sig kunna ta sig ann en sådan korsning även om den inte är den smartaste?

Jag har heller aldrig träffat på en "dum" hund av dessa raser.... För de som haft dom har haft kunskapen. Men jag vet också att det kryllar av misslyckande exemplar och korsningar mellan dom, även om jag inte mött dom själv. Men ser inte heller att ts förnekar att de finns...bara att ts själv inte träffat på någon.

precis :d:d:d

Ja, i hennes senare inlägg verkar hon säker på sitt val av hund, men i början lät hon inte så insatt. Tror det var därför folk reagerade.

Jag har träffat 2 "dumma" rottweilers och 1 "dum" amstaff.
Rottweiler nr 1. fick avlivas efter att ha huggt en människa (familjemedlem). Här var orsaken (enligt mig) fel hantering, ägarna skulle prompt visa vem som bestämde, på diverse halv-otäcka vis. Samt understimulerad skulle jag tro.
Rottweiler nr 2. Är vid liv, hans huvudsyssla är att vakta gården. Vilket han gör extremt bra. Vi hyrde en stuga på den gården, och det var inte kul att komma med pizza en fredagskväll och gå igenom hela trädgården med en 70 kilos rottis morrandes jämte sig..
Amstaffen fick avlivas pga aggressivitet. Samma här - understimulerad...

Sen har jag även träffat riktigt fina amstaffs och rottweilers, och dessa blir väldigt stimulerade på alla sätt och vis.

Jag menar att när man säger att "jag har aldrig träffat en dum xxxx" så låter det som att man tror att hundar av liknande ras inte är ett dugg svårare än en toypudel. Det är bara hittepå att de har lättare för att bli aggressiva. Förstår du?

Självklar förstår jag!
självklart vet jag även också att de inte är den lättaste rasen! :)

Jag känner inte TS alls. Men jag tycker mig märka en röd tråd hos nya Bukare och det är hur mycket de "missuppfattas".

Jag kan själv säga att jag skriver och uttrycker mig på ett annat sätt på Buke än vad jag tex gör på FB för att undvika missuppfattningar eller att grälsjuka ska börja läsa in saker mellan raderna. Andra läser väldigt svartvitt istället. Man kan nog behöva "lära" sig hur man skriver på buke för att uppfattas rätt :)

Text kan bli väldigt fel ibland.....åt båda hållen.

Ursäkta Zoya, men när har jag varit dryg? Du om någon, borde vara tyst. Du verkar vara en sådan person som tror dig veta bästa & kunna allt inom allt. inte bara denna tråden. Trist att du ska trycka ner andra för att kunna må bra själv. Men tycker du ska sluta skriva här nu för jag uppskattar inte något du sagt. Hoppas du är minst lika duktig/perfekt som du låsas vara.

Som jag sagt tidigare, vill jag gärna ha tips osv. om allt möjligt. MEN på ett trevligt sett, just nu är du allt annat än trevlig, vilket du borde lärt dig under livet hur man är…

Jösses vilken öm tå detta verkar vara! Andas lite. Du har varit medlem sedan i förrgår och redan vet du hur jag är som person. Härligt jobbat! :D
Men eftersom du vet exakt detta ---> Du verkar vara en sådan person som tror dig veta bästa & kunna allt inom allt. inte bara denna tråden ---> om mig så får du hemskt gärna visa vilka andra trådar du syftar på :p Snälla, kan du inte göra det? :cool:

Men ok, sedan ditt andra inlägg i denna tråd har du gapat om hur påhoppad du blir och hur trist det är att inte få sådana svar du förväntat dig att få. Ingen har påstått att de inte gillar raserna du har i din hund men ändå tjafsar du om att folk inte skulle gilla raserna. Du blandade dessutom ihop begrepp mest hela tiden (verkar okunnigt i de flestas ögon).
Mitt första svar till dig var därför i en frågeform för att förstå exakt vad det var du syftade på - inte alls otrevligt menat, dock fick jag ganska otrevliga svar därefter. Och ja, som man själv svarar andra får man sedermera svar, eller hur? ;)

Senast ändrad:

TS kanske har läst på Buke väldigt länge innan reggning..........
Sen har ju du dragit en slutsatser själv om TS som att TS är okunnig mm.

Man måste skriva på ett speciellt sätt för att bli accepterad på buke, helt klart. Men det är ju ändå ett seriöst forum där man ska kunna lita på svaren man får på sina frågor.

En ny användare kan nog utsättas för någon slags cyber nollning, men det hör lite till bukes jargong :D
Det finns väl en anledning till varför gamla användare med nytt nick inleder sina trådar med att poängtera det ;)

Det kan hon ha gjort, därför jag undrade vilka trådar hon syftade på. Jag är nämligen inte så värst aktiv på buke - vilket man ser om man kollar min aktivitet. Skriver inte i så värst många trådar.

Och nej, kollar du vad jag skriver så skriver jag ordagrant att hon ger sken av att vara okunnig, har även förklarat varför samt att skenet faktiskt kan bedra. Det är inte att skriva att någon är okunnig, eller hur?

Eftersom jag inte känner TS så kan jag omöjligt veta hur kunnig hon är - det enda jag kan göra är att bedöma det hon skriver och då har jag dragit slutsatsen ovan. men som sagt, skenet kan bedra och gör ofta det.

Snorkiga svar tillbaka gör dock inte direkt att man får ett bättre intryck.

Jo jo för dig kan det ju vara vad som helst, det är ju helt upp till dig.

Du får ju tycka vad du vill, men nu har du lärt dig att när vissa använder ordet kamphund (i hunddiskussion allra helst) så syftar man med all säkerhet på att hunden historiskt använts till kamp. Så slipper du tro att ägaren använder hunden till kamp idag menar jag.

Som du ser skrev jag att många tror att dom är elaka och farlig, men jag har aldrig mött en elak eller dum amstaff, rottis eller bulldog?

Det har jag, Inte amerikansk bulldog, jag har aldrig träffat någon, men rottisar och amstaffar - ja. Oftast en kombination av skräpavel och felfostran.

Jag skulle tro att många som skriver i den här tråden också har träffat på såna exemplar.

Jag har träffat en amstaff/rottis/schäfer som INTE var trevlig...
De tråkiga i kråksången är att jag här om veckan träffade jag en exakt likadan blandning, 12 veckor, som skulle vara sällskap till ägaren i lastbilen.
Inget säger att det blir en otrevlig hund, men varningsklockorna ringer i alla fall:o

Vad är det för fel på renrasiga hundar? då vet man åtminstone vad man "borde" fått för hund... Inte ett spel på lotteri vilken ras som ev. slår igenom.

* Jenny *

Hundar är inte elaka. Elakhet är en mänsklig värdering.

De kan däremot vara mer eller mindre svåra att uppfostra och det finns definitivt farliga amstaffar, bulldoggar och rottisar.
Har man inte träffat någon så har man helt enkelt inte träffat tillräckligt med hundar eller så är man för okunnig för att förstå vilka av hundarna man mött som är riskabla och varför de är det.

Det är ren idioti att hymla om den saken. Det är mycket bättre att begripa vad man har i kopplet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 994
Senast: Mabuse
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024