Sv: Amning offentligt
Menar du då att du inte har några förhållningsregler för hur du beter dig bland folk, exempelvis på en middag? Rapa, fisa, kasta mat är helt okej om man vill? För att du tycker att det är okej att amma hur som helst? Att jag tar upp några exempel på saker jag tycker är hänsyn mot omgivningen, och du då drar upp andra exempel som är helt out of blue (vem har någonsin hört att det skulle vara hänsynslöst att ha rakat huvud?) är ju samma typ av jämförelse.
Social samvaro är ju liksom inte svart eller vit när det gäller regler. Vissa saker är okej, andra inte, men det är ju inte allt eller inget.
För mig räcker det helt klart med att visa hänsyn. Dock kräver jag ingen hänsyn, men jag uppskattar det och försöker att visa det mot andra.
Kan du ge ett exempel på någon hänsyn du tycker är rätt att ge andra?
Men hur långt ska man behöva rätta sig efter att vissa kan ta illa upp och känna sig äcklad?
Man kan ju dra det hur långt som helst, renrakade huvuden, hängig mage i tighta kläder, byxor som är lågt skurna så man ser ner i skåran om man nu stirrar där precis när vederbörande böjer sig framåt?
Menar du då att du inte har några förhållningsregler för hur du beter dig bland folk, exempelvis på en middag? Rapa, fisa, kasta mat är helt okej om man vill? För att du tycker att det är okej att amma hur som helst? Att jag tar upp några exempel på saker jag tycker är hänsyn mot omgivningen, och du då drar upp andra exempel som är helt out of blue (vem har någonsin hört att det skulle vara hänsynslöst att ha rakat huvud?) är ju samma typ av jämförelse.
Social samvaro är ju liksom inte svart eller vit när det gäller regler. Vissa saker är okej, andra inte, men det är ju inte allt eller inget.
Jag tror att de flesta mammor som ammar "vanligt" och normalt fyller sin del av visa hänsyn om man nu prompt ska kalla det så. Men det räcker inte för vissa.
Jag tycker hela amningsdiskussionen är uppåt väggarna, precis lika uppåt väggarna som att kräva hänsyn visas gällande det jag skrev ovan.
För mig räcker det helt klart med att visa hänsyn. Dock kräver jag ingen hänsyn, men jag uppskattar det och försöker att visa det mot andra.
Kan du ge ett exempel på någon hänsyn du tycker är rätt att ge andra?