Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker bara förklara det helt galna, eller om vi ska använda dina ord "Out of the blue" i att jämföra amning med fisar och rapar, men den poängen gick tydligen helt obemärkt förbi.
Social samvaro i all ära, men jag anser inte att amning ska behöva ingå i samma hänsynsfack som fisar och rapar, att du likställer dessa föreelser gör mig faktiskt rejält förvånad.
Lika naturligt, ja. Men inte jämförbart.
Jag har heller aldrig påstått att man ska avstå från att amma. Jag tycker bara att man kan tänka på hur man gör det, precis som jag tycker att man i allmänhet ska tänka på vad man gör och hur man gör det när man är i offentliga miljöer.
Exakt hur ammar man när man ammar utan hänsyn och odiskret?
Den enda som jag tycker att man måste visa hänsyn till är bebin. Övriga kan vända bort blicken om det är nu är så motbjudande med en som ammar.
Själv har jag problen ned folk som smaskar när de äter, jag tycker det är skitäckligt, men skulle aldrig drömma om att försöka få någon att äta med hänsyn till mig och mina fobier. Och det är svrt att stänga av hörseln. Men att titta bort när någon ammar är INTE svårt.
Jag tror att de flesta mammor som ammar "vanligt" och normalt fyller sin del av visa hänsyn om man nu prompt ska kalla det så. Men det räcker inte för vissa.
Jag tycker hela amningsdiskussionen är uppåt väggarna, precis lika uppåt väggarna som att kräva hänsyn visas gällande det jag skrev ovan.
Men vadå tänka på hur man gör det? Man tar fram sitt bröst, låter bebisen hitta taget och sen suger bebisen i sig tills den är mätt och belåten. Man kan liksom inte göra på så himla många olika sätt.
Så den stora frågan är, har vi ett problem?
Men det är ju väldigt ovanligt att någon ammar på det viset, de flesta är betydligt mer diskreta, förmodligen lika mycket för sin egen som för omgivningens skull.
"Attityden som visas mot ammande kvinnor är vidrig och begränsar kvinnorna. Därför är det så jäkla viktigt för mig att jag ska amma offentligt. Utan skam. Utan skuld. Utan att skyla mig. Aggroamma."
Ditt exempel har hänt, det är en skillnad - men varför ens dra upp det när du själv konstaterar att det är ovanligt?
Den enda som jag tycker att man måste visa hänsyn till är bebin. Övriga kan vända bort blicken om det är nu är så motbjudande med en som ammar.
Själv har jag problen ned folk som smaskar när de äter, jag tycker det är skitäckligt, men skulle aldrig drömma om att försöka få någon att äta med hänsyn till mig och mina fobier. Och det är svrt att stänga av hörseln. Men att titta bort när någon ammar är INTE svårt.