Jag är mest förvånad att det är så många som skriver att "folk gissar".... Jag kan inte minnas någon situation där någon har behövt gissa min ålder. Om åldern har varit relevant så har jag talat om den.
Vid mingel i jobbsammanhang är det inte ovanligt att jag efter ett tag får frågan om hur länge jag jobbat i Handelsbanken. Och när jag nämner att det är några år sedan jag fick guldklocka (den får man efter 25 år i företaget) så brukar de först tro att jag skojar och sedan bli som fågeholkar och säga att de varit HELT säkra på att jag är ca 30. Men jag tycker det är skönt att folk numera i alla fall tror att jag har kommit så pass upp i åren - upplever att man tar mig på ett annat allvar i min yrkesroll idag. Det var tyvärr inte alltid fallet när jag var yngre... men tack och lov är det ganska länge sedan nu som någon kallade mig "lilla gumman"...! Min mamma ser föresten väldigt ung ut för sin ålder - så jag antar att jag ärvt det från henne. Edit: kanske skulle tillägga att jag är 48 - men det kanske kan räknas som 30+?!! ;-)