Jag tror att jag ser ut att vara så ung som jag är (28) men kläder och sammanhang gör väldigt stor skillnad.

På jobbet, kontorsjobb där jag möter kunder, tar de flesta mig för att vara 25-35. Hel och ren med diskreta kläder, endast mascara och ev. eyeliner. Jag blir sällan leggad för något alls ens på systemet i jobbkläderna :D
Med min vanliga klädstil (lite nedtonad gothare) blir jag tagen för att vara mycket yngre, överallt. Sminket är oftast detsamma som på jobbet men kläderna är så starkt kopplade till ungdomskultur att folk fastnar där helt enkelt.

Jag trivs för bra i min stil för att byta ut den, men tycker helt klart det är trevligare att bli tagen för 35 än 18.

Jag fyller 29 nu i veckan men de flesta brukar tro att jag är betydligt yngre. Sådär kring 20 ungefär..
De som vet vad jag jobbar med gissar väl på ungefär 24-25, men då är det för att de måste tänka in en 5-årig universitetsutbildning i ekvationen..

Jag tycker även att folk med lite "hull" generellt ser yngre ut alt är mer svåra att placera åldersmässigt.
Ansiktsdragen blir liksom "inbäddade". På samma sätt ser personer som är väldigt smala (speciellt de som bantat hårt och inte är naturligt tunna) ofta äldre ut när de passerat typ 30. Jag tycker att jag ser yngre ut nu än för ngt år sedan då jag vägde 10 kg mindre. Nu har jag lite mer fett i ansiktet, ser liksom rundare ut vilket gör att jag ser mindre ihålig ut = framstår som yngre rent visuellt.

Med detta menar jag inte att jag ser ut som 18 år eller ngt ;) Det är möjligt att jag såg ut som 45 förr :rofl:

Det tror jag med. Jag har ju runda kinder, är kort och klär mig lite åt det barnsliga hållet.
Det bidrar säkert.
Själv tycker jag nog att jag ser ut att vara min ålder, har lite fina linjer under ögonen och några grå strån börjar titta fram.
Jag gillar att bli äldre :)

KL, till alla er som - nej vänta, till ALLA som svarat i den här tråden eftersom ni tydligen är duvungar allihopa: har ni alltid sett yngre ut än vad ni är? alltså, är ert åldersutseende relativt?
Ja, för mig har det alltid varit så. Och även min pappa och farmor har alltid sett yngre ut än de är.. Måste vara ngt med dragen i ansiktet!

De bryr sig inte lika mkt på krogen ;)

Jag fick faktiskt visa leg på väg in på Sturehof häromåret. Av alla ställen! :rofl: Vid min sida hade jag min ungdomliga kusin som däremot inte hade åldern inne. Henne leggade dom dock inte :p

Jag fick faktiskt visa leg på väg in på Sturehof häromåret. Av alla ställen! :rofl: Vid min sida hade jag min ungdomliga kusin som däremot inte hade åldern inne. Henne leggade dom dock inte :p
Sorry, men det där är ett vanligt vaktknep. Om ett gäng söta flickor som man gärna vill släppa in, men man misstänker är underåriga. Då frågar de den som ser äldst ut i i sällskapet. Jag (gråhårig och deppad) har blivit leggad.

Vi ses på PRO:s pokerkväll

Sorry, men det där är ett vanligt vaktknep. Om ett gäng söta flickor som man gärna vill släppa in, men man misstänker är underåriga. Då frågar de den som ser äldst ut i i sällskapet. Jag (gråhårig och deppad) har blivit leggad.

Vi ses på PRO:s pokerkväll

Haha jag misstänkte att det fanns en hake ;)

jag är 31 år men många gissar på 23-25 år
har alltid fått visa leg på systembolaget oavsett om jag är finklädd eller arbetskläder

Eller så slänger man fram leget och säger jag är van vid att jag ser yngre ut än vad jag är

Det ringer på hemma hos mig och min sambo, jag öppnar och de frågar "Har du mamma eller pappa hemma?" Då var jag 28...:meh:

(Bara ett av alla exempel, haha)

Jag har så ljus röst att försäljare som ringer på hemtelefon frågar om jag har mamma eller pappa hemma. Konstigt nog är de aldrig hemma :P

Jag tror att jag ser ut att vara som jag är ungefär, en ung vuxen kvinna mellan 25 och 30. Jag får höra gissningar som går mot 30 när jag jobbar och har min yrkesroll och när jag är på Ica kan jag få visa leg för att köpa 2,5%ig cider eller en trisslott. Det varierar lite. På systemet får jag alltid visa leg men det är väl inte så konstigt. Härom veckan blev jag i och för sig stoppad av vakten när jag skulle in på krogen som har 18 års-gräns och då var jag uppiffad med smink och så. Brukar tänka att jag ser yngst ut när jag är osminkad annars. Jag tror jag ser ut att vara ungefär 25-27 och jag är 27 så det är väl rätt bra ;)

Jag är 20 men de flesta brukar gissa på 22-23, dock så var det en på förra jobbet ganska nyligen som trodde jag var 17 :p

Liknande trådar

Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 406
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Viva
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka