Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker även att folk med lite "hull" generellt ser yngre ut alt är mer svåra att placera åldersmässigt.
Ansiktsdragen blir liksom "inbäddade". På samma sätt ser personer som är väldigt smala (speciellt de som bantat hårt och inte är naturligt tunna) ofta äldre ut när de passerat typ 30. Jag tycker att jag ser yngre ut nu än för ngt år sedan då jag vägde 10 kg mindre. Nu har jag lite mer fett i ansiktet, ser liksom rundare ut vilket gör att jag ser mindre ihålig ut = framstår som yngre rent visuellt.
Det är nog den största anledningen till att jag ser yngre ut än lillasyster. Jag har rätt bulliga bebiskinder, såpass att det händer att gränslösa folk nyper i dem
Tänkte faktiskt skriva med det i mitt tidigare inlägg, orelaterat till hull, men jag har en ganska rund ansiktsform och jag kan tänka mig att det gör sitt. Speciellt i kombination med längden.Jag tycker även att folk med lite "hull" generellt ser yngre ut alt är mer svåra att placera åldersmässigt.
Ansiktsdragen blir liksom "inbäddade". På samma sätt ser personer som är väldigt smala (speciellt de som bantat hårt och inte är naturligt tunna) ofta äldre ut när de passerat typ 30. Jag tycker att jag ser yngre ut nu än för ngt år sedan då jag vägde 10 kg mindre. Nu har jag lite mer fett i ansiktet, ser liksom rundare ut vilket gör att jag ser mindre ihålig ut = framstår som yngre rent visuellt.
Med detta menar jag inte att jag ser ut som 18 år eller ngt Det är möjligt att jag såg ut som 45 förr
Jag är 37 men alla tror jag är yngre. Tanterna på röda korset trodde att jag fortfarande gick i skolan. Men så är det nog, ju äldre den som frågar är, desto yngre tror de jag är. Men ingen gissar över 30, brukar landa på runt 25. Är ju rätt tjock, då får man väl babyface
Det märkliga är att de träffar rätt på folk som är typ 18-22.Haha granntanten tycker jag ser ut som 12 år ungefär. Jag räknar bort alla åldersbestämningar utfärdade av gamlingar
Speciellt i kombination med längden.
158 cm, så rätt kort.Hur lång/kort är du då?
Åh, det tycker jag också. Ett ansikte säger så mycket, det vittnar om det liv någon levt. Härdat av sol och vind, ett djup i ögonen av genomgångna sorger och besvär, skrattrynkor som visar på upplevd glädje. Och händer; händer säger så mycket. Likadant hår. Och en senig stark kropp som kämpat i mången motvind. Allt väcker ett intresse för att få veta mer.Jag tycker det finns något vackert i att åldras, även i att åldras hårt som vissa gör.
Jag tänker också att detta kan ha spelat in i varför de yngre sågs som attraktivare; de hade inte samma erfarenhet, de gick att utnyttja i högre grad, de var lättare att imponera på, det var enklare för dessa män att se dem som lite underlägsna.
Det är också sådana mer tveksamma kvaliteter som kan bidra till att unga kvinnor, samt att se ung ut, betraktas som attraktivare i ett sexistiskt samhälle. Som ung har du inte riktigt samma maktposition som du kan ha när du är äldre.
Åh, det tycker jag också. Ett ansikte säger så mycket, det vittnar om det liv någon levt. Härdat av sol och vind, ett djup i ögonen av genomgångna sorger och besvär, skrattrynkor som visar på upplevd glädje. Och händer; händer säger så mycket. Likadant hår. Och en senig stark kropp som kämpat i mången motvind. Allt väcker ett intresse för att få veta mer.
Ett liv ska levas och kroppen bär dess berättelse.
Foinix du är så sjukt jävla bra!
Häromdagen när äldre "åldern-är-bara-en-siffra"-män var på tapeten i dejtingtråden så funderade jag på varför varför VARFÖR en del män prompt ska ragga på mycket yngre kvinnor.
Och så kommer du och förklarar det bara sådär.
Just skrattrynkor är något jag har längtat efter sedan jag var liten och läste en bok där en karaktär sa att människor utan skrattrynkor ska man inte lita på. Jag har ännu inte fått några Men, jag har fullt med ärr så jag har bevis på att jag har levt iallafall