Jag tycker många ser äldre ut än vad de är. Leggar folk hela tiden på jobbet och då är det alltså för att de ser för gamla ut, inte för unga :p

Jag tycker jag ser ut att vara ungefär så gammal som jag är. Något jag märker stor skillnad på är om jag går ut och tar en öl utan smink och inte i festkläder- då blir folk plötsligt mycket mer misstänksamma!

För några veckor sedan var jag ute med ett sällskap med enbart killar, inte en enda av killarna (18-ca 25) blev leggade, men jag, 24, fick visa leg! Då undrar jag lite vad de tänker. 18-åringen ser definitivt yngre ut än vad jag gör, och största delen av sällskapet var yngre än mig. Jag funderar på om de leggar tjejer hårdare.. :cautious:

Jag är 28 men folk brukar tro 23-24.
Fick dock visa leg för att köpa en Red Bull i våras... :p

Jag har en kompis som 33 åring fick visa leg på Ica när han veckohandlade. Var ganska komiskt för en veckohandlade för en barnfamilj är ju inte jätteliten i regel och det var både blöjor och välling med. Det han fick visa leg på var att han köpte en sexpack öl. Karln är därtill en rejäl bit med sina 206 cm i strumplästen.

Någon undrade om man alltid tagits för att se ung ut. Ja i mitt fall är det så. Lidit ganska mycket av det som tonåring och ung vuxen. Särskilt som jag köpte hus när jag var 18 och byggde hus när jag var 21 år. Ser på mina barn att även de ser extremt unga ut vs den ålder de har. Tonåringarna har kommit sent in i puberteten och de har varit minst i klassen de yngre syskonen är också minst i klassen, däremot vår sladden, som knappt är två år än, är stor för sin ålder, men har en annan pappa än de fyra andra. Min äldste började växa som 16 åring och är nu en gänglig grabb som blir myndig till sommaren.
Tror det är ganska ärftligt, min mormor är 86 år och inte mer rynkig än vad några av mina äldre kollegor på jobbet är. Även min mamma ser ganska ung ut för sina 63 år.

Jag är 29. För några veckor sedan var det en som undrade om jag gick på gymnasiet och i vintras fick jag inte köpa alvedon på coop utan leg :meh::banghead: De flesta brukar tippa på att jag är mellan 18-21 :D

Det händer fortfarande att jag måste visa leg på systemet. I somras hade jag lämnat körkortet hemma och då fick jag inte köpa en vinflaska. Fick vackert ställa tillbaka den. Jag är 34....:meh:

För att paja festen en aning: Visa leg ska man nog inte ta så hårt på - tänker jag.
Väldigt många får ju göra det :P

Jo men för energidryck är det 15 och inte f-n ser jag ut som 15 (är 29..) :D

Vi ska ta legitimation på alla under 25 år oavsett om de ser ut att vara över 18 år. Är vi osäkra (det är som sagt inte lätt) frågar man tror kan vara under 30 år. Så nej, det ger inte en jättestor indikation på hur gammal man ser ut att vara. :)

Har full förståelse att ni frågar och jag tycker själv att det är svårt att veta/anta ålder! Jag tar heller inte illa upp av de, men 15, nej det ser jag inte ut att vara.. :p

Jag är kort och barnslig som fan, älskar Disneyfilmer, har hemskt dålig humor, obefintligt tålamod och lever på godis. Tror att det bidrar lite till att folk brukar utgå från att jag är 90-talist:angel:

Har full förståelse att ni frågar och jag tycker själv att det är svårt att veta/anta ålder! Jag tar heller inte illa upp av de, men 15, nej det ser jag inte ut att vara.. :p
Fast nej, det är inte alltid 15årsgräns på energidrycker. Det är valfritt för varje butik och vissa väljer att ha 18årsgräns.

Min chef är några år äldre än en av mina kollegor, jag trodde inte det först då den yngre ser ut att vara typ 60-65 år, grå och ofärdig i kroppen och den äldre är ute och joggar innan jobbet, de är båda 50-55.

Fick en ny i personalen att ifrågasätta min ålder då jag sa att min dotter är 16 år.
Hon så ut som :eek::confused: "Men hur gammal är du?" När jag svarade 43 så trodde hon mig inte. Men jag brukar få höra att jag ser några år yngre ut än jag faktiskt är. :)

En kompis som är tunnhårig och därför rakar huvudet får alltid höra att han ser äldre ut än han är.

Precis... vissa tar det säkra före det osäkra ;)

KL, till alla er som - nej vänta, till ALLA som svarat i den här tråden eftersom ni tydligen är duvungar allihopa: har ni alltid sett yngre ut än vad ni är? alltså, är ert åldersutseende relativt?

När jag var 13 år togs jag för 17 år. Det höll i sig till typ 22 års ålder. Sen var det nog rätt ett litet tag innan jag slutade åldras :p
När jag vid nästan 23 års ålder flyttade till Lund för att plugga så skaffade jag busskort för studenter. Sådana kräver fotografi. Eftersom jag är snål använde jag ett skolkort från åttonde klass (knappt 14 år gammal). Tydligen var jag tillräckligt lik eftersom det godkändes i alla kontroller :rofl:

Att man får visa leg när man handlar något säger ju inte så mycket. Det måste ju vara jättesvårt att bilda sig en uppfattning om någons ålder så snabbt?

När jag var runt 18-23 trodde alla att jag var betydligt äldre än jag var men det berodde nog delvis på mitt sätt och hur jag levde. Nu brukar folk gissa ganska rätt om min ålder. Om denna trend fortsätter så kommer jag snart se yngre ut än jag är, men ökande antal gråa hårstrån talar väl emot att det blir så.

Jag är värdelös på att uppskatta andras ålder. En gång i ett stall där ett par av mina hästar stod kom en person och sa "har x varit här?" Jag svarade att ja, hon var här med sin pappa tror jag det var. "Va? Var hennes pappa här?" (Hennes pappa var tydligen jättegammal och sprang definitivt inte omkring i något stall.) Sen kom en annan person ut och sa "nej hon var här med y" (som var hennes partner) :o. Det var visserligen åldersskillnad men inte SÅ stor.

Jag tycker jag ser ut som min ålder.

Innan jag fick barn blev jag leggad överallt.
Efteråt i stort sett aldrig.

Tills jag gick på krogen, fyllde 30, och fick visa leg :p

Insåg att jag inte alls åldrats dramatiskt av moderskapet. utan det var första gången jag gick någonstans utan barnet i vagn eller sele :angel:. Så, ett ålderstecken är barnet i sig, inte slitaget på grund av barnet...

Jag tycker dock det är helt galet att en del tar mig för yngre. Det syns att jag är 30! Och inte gör det något ;)
Tycker jag är snyggare nu än när jag var 20.

Ja, hjälp, var ska jag börja...
När jag var liten trodde alla alltid att jag var äldre än jag var. När jag t.ex. var 13-14 fick jag oönskad uppmärksamhet av "äckliga gubbar" (i mina ögon, de var väl unga vuxna typ) som förmodligen trodde jag var runt 18. Det var även mindre saker som att de var skeptiska till om jag fick köpa barnbiljett och såna saker.

Sen nån gång runt 17 års ålder måste något ha hänt och jag slutade åldras :confused:
Det var alltså runt tio år sedan nu, och sedan dess brukar följande hända med jämna mellanrum:
* Jag träffar random person: "Jaha så du går i gymnasiet då?"
* Jag pratar ålder med random person som får höra hur gammal jag är: "VA?! Jag trodde du var som mig, jag är 17/18/19"
* Jag vill in på krogen med 18-årsåldersgräns: "Har du leg?"
* Jag vill in på samma krog och har glömt leg, vi är ett sällskap på ca 5 personer och alla mina vänner som har leg är i 25-årsåldern: "Nej, du kan ju lika gärna vara 17 liksom"
* Jag ska köpa nässpray/alvedon/ipren/liknande på matbutik: "Leg?"
* Det ringer på dörren: "Hej, är mamma eller pappa hemma?"
* "Va? Kan DU köra bil?! Har du KÖRKORT?! Vaaa?"
* "... när du blir vuxen..."
* Jag vill köpa dricka på systemet: Personen i kassan synar legitimationen in i minsta detalj för att vara helt, helt säker på att det inte är fejk eller typ nån storasysters snodda leg
* Jag ska köpa bussbiljett och säger vilken ålderskategori jag tillhör: :eek::confused:O_o

Så alltså. Det här händer HELA tiden. De gånger efter min 20-årsdag som jag blivit tagen för min faktiska ålder går att räkna på en hand. Jag överdriver inte ens.
Fram tills häromåret tyckte jag det var ganska jobbigt och skämdes nästan över att andra trodde jag var så pass mycket yngre. Nu ser jag det positivt istället, jag kanske fortsätter se ung och fräsch ut hela livet! Det är ju rätt fräsigt om jag kommer som 80-åring och ser ut som inte en dag över 65 :cool:

Att jag dessutom rider (och tävlar) ponny, och rätt ofta rider tillsammans med tonårstjejer på andra ponnyer, höjer väl kanske inte min vuxenstatus sådär jättemycket i hästsammanhang heller. Där märker jag en tendens att tränare tar för givet att jag är typ max 17, eller på tävling om min mamma följer med som hjälpreda och funktionärer, andra föräldrar etc. vänder sig till henne och inte mig, eftersom jag ju tydligen är ett barn...

Jag är mest förvånad att det är så många som skriver att "folk gissar".... Jag kan inte minnas någon situation där någon har behövt gissa min ålder. Om åldern har varit relevant så har jag talat om den.
Håller med, tror att jäääättemycket snarare beror på situation, plats, tidpunkt, uppförande, klädsel och allt annat sånt där som beror på omständigheter. Men om man väl hamnar i en gissningslek så antar jag att många lägger sig under vad de egentligen tror för att undvika att trampa någon på tårna? Antagligen särskilt för att inte trampa kvinnor på tårna.

Liknande trådar

Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 406
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Viva
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka