Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att paja festen en aning: Visa leg ska man nog inte ta så hårt på - tänker jag.
Väldigt många får ju göra det :P
Vi ska ta legitimation på alla under 25 år oavsett om de ser ut att vara över 18 år. Är vi osäkra (det är som sagt inte lätt) frågar man tror kan vara under 30 år. Så nej, det ger inte en jättestor indikation på hur gammal man ser ut att vara.
Fast nej, det är inte alltid 15årsgräns på energidrycker. Det är valfritt för varje butik och vissa väljer att ha 18årsgräns.Jo men för energidryck är det 15 och inte f-n ser jag ut som 15 (är 29..)
Har full förståelse att ni frågar och jag tycker själv att det är svårt att veta/anta ålder! Jag tar heller inte illa upp av de, men 15, nej det ser jag inte ut att vara..
Precis... vissa tar det säkra före det osäkraJo men för energidryck är det 15 och inte f-n ser jag ut som 15 (är 29..)
Har full förståelse att ni frågar och jag tycker själv att det är svårt att veta/anta ålder! Jag tar heller inte illa upp av de, men 15, nej det ser jag inte ut att vara..
KL, till alla er som - nej vänta, till ALLA som svarat i den här tråden eftersom ni tydligen är duvungar allihopa: har ni alltid sett yngre ut än vad ni är? alltså, är ert åldersutseende relativt?
Kanske är det just valet att köpa energidryck som ger ett tonårigt intryck?Fast nej, det är inte alltid 15årsgräns på energidrycker. Det är valfritt för varje butik och vissa väljer att ha 18årsgräns.
Håller med, tror att jäääättemycket snarare beror på situation, plats, tidpunkt, uppförande, klädsel och allt annat sånt där som beror på omständigheter. Men om man väl hamnar i en gissningslek så antar jag att många lägger sig under vad de egentligen tror för att undvika att trampa någon på tårna? Antagligen särskilt för att inte trampa kvinnor på tårna.Jag är mest förvånad att det är så många som skriver att "folk gissar".... Jag kan inte minnas någon situation där någon har behövt gissa min ålder. Om åldern har varit relevant så har jag talat om den.
När jag t.ex. var 13-14 fick jag oönskad uppmärksamhet av "äckliga gubbar" (i mina ögon, de var väl unga vuxna typ) som förmodligen trodde jag var runt 18.