Människor verkar ofta ha en felaktig föreställning om hur en viss ålder ser ut, troligtvis för att vårt samhälle är så fixerat vid ungdomlighet, många verkar föreställa sig att särskilt kvinnor skrynklar ihop till ett russin någon gång efter 25-30 års ålder.

Det är antagligen också främsta anledningen till att jag brukar få höra att jag ser yngre ut än vad jag är. Själv tycker jag nog att jag ser ut som min ålder, hur nu den ser ut.
Med det sagt så var det ändå roligt när jag gick på museum för något år sedan och en anställd trodde jag gick i högstadiet. Han var så glad och entusiastisk över att jag, en ung tjej, var intresserad av utställningen att jag inte hade hjärta att avslöja att jag faktiskt var 26 (vilket förstås är ungt det med, men trots allt ca 10 år äldre än vad han utgick ifrån att jag var).

Inte mig, men min mamma, idag 57 år gammal. Hon ser enligt många extremt ung ut.
Många som träffar henne idag tror att hon är mellan 30-40 år, ofta kring 35.
Priset för mest bisarra situation var nog ändå för någon månad sedan, när hon skulle köpa en flaska vin i födelsedagspresent till en släkting för några månader sedan. Och kassören frågar efter legg. Mitt i den extrema förvåningen säger då mamma "Ehm.....Ursäkta O_o " varpå kassören upprepar "ja, alla under 30 år ska visa legg!" *mamma tar fram sitt legg - som visar att hon fyllde 57 år dagen innan* (kassören): "Ehh....Trevlig helg och grattis i efterskott!" hahaha :rofl:

Jag ser rätt så mkt yngre ut. Folk brukar inte tro jag är 29. När jag träffade min sambos vänner första gången trodde de han funnit någon ung flicksnärta :-)) (Han är bara några år äldre.)

Störde mig på det när jag var yngre men nu gillar jag det :p

Kom och tänka på detta när vi var ute och rumlade runt för nån helg sedan.

Tror folk att ni är så gamla som ni är?
Jag var ute med en kollega som är 23 (jag är 31) och vi träffade ett gäng karlar som undrade hur gamla vi var, vi bad dom gissa..

Dom var helt övertygade om att jag var ungefär 24 och min kollega runt 30 :D

Vad har ni fått höra? Jag tycker det är rätt kul att låta folk gissa :D

Kom och tänka på detta när vi var ute och rumlade runt för nån helg sedan.

Tror folk att ni är så gamla som ni är?
Jag var ute med en kollega som är 23 (jag är 31) och vi träffade ett gäng karlar som undrade hur gamla vi var, vi bad dom gissa..

Dom var helt övertygade om att jag var ungefär 24 och min kollega runt 30 :D

Vad har ni fått höra? Jag tycker det är rätt kul att låta folk gissa :D
Folk tror alltid att jag är yngre än vad jag är. Har fått visa leg på energidricka. Jag passerade energidricka-gräsen för 10 år sen, 25 år. Folk brukar tror att jag är 17-20 år ungefär!

Jag gick från att tas för 30 till inte mer än 20 över ett par dygn. Anledningen? Jag flyttade från en europeisk storstad till en betydligt mindre svensk studentstad och snittåldern på min umgängeskrets sjönk med cirka tio år i ett nafs. Egentligen var jag precis mitt emellan. Slutsatsen blev alltså att min uppskattade ålder har mer att göra med min umgängeskrets än med mig själv :p

Jag fyller 32 i år men väldigt få gissar rätt på min ålder. Jag ser yngre ut än vad jag är.
Som en ny kollega sa "du kan vara allt från 20 till 32" när jag bad henne gissa min ålder.
Får visa leg på systemet.

Jag är 32, har en del gråa hår och några rynkor och tycker att jag ser ut att vara 30+. Men i veckan fick jag höra av två av mina trettonåriga elever att de trodde att jag max var 25. Det var ju trevligt att för en gångs skull bli tagen för att vara yngre - hela uppväxten har jag blivit tagen för att vara mycket äldre än jag är.

Jag är 54 och fram till att jag var 45 så såg jag betydligt yngre ut än vad jag var, men sen så tror jag att jag åldrats fort utseendemässigt, jag tror att jag är ikapp. Det känns väldigt skönt

Jag är 30 och fick för något år sedan visa leg på hemköp när jag köpte nässpray :D Tror dock att många som tyckte att jag ser yngre ut blir lite lurade av att jag har en lite svart-och-svår-klädstil, som även om den är mer avskalad numera, sammankopplas med yngre.

Inte mig, men min mamma, idag 57 år gammal. Hon ser enligt många extremt ung ut.
Många som träffar henne idag tror att hon är mellan 30-40 år, ofta kring 35.
Priset för mest bisarra situation var nog ändå för någon månad sedan, när hon skulle köpa en flaska vin i födelsedagspresent till en släkting för några månader sedan. Och kassören frågar efter legg. Mitt i den extrema förvåningen säger då mamma "Ehm.....Ursäkta O_o " varpå kassören upprepar "ja, alla under 30 år ska visa legg!" *mamma tar fram sitt legg - som visar att hon fyllde 57 år dagen innan* (kassören): "Ehh....Trevlig helg och grattis i efterskott!" hahaha :rofl:

men gud. nästan 60 och bli leggad, det... är en anledning att sluta röka.

KL, till alla er som - nej vänta, till ALLA som svarat i den här tråden eftersom ni tydligen är duvungar allihopa: har ni alltid sett yngre ut än vad ni är? alltså, är ert åldersutseende relativt?

Då ska jag inte förstöra det med att säga att jag oftast får höra att jag ser yngre ut. ;)

I övrigt tycker jag att ålder är otroligt svårt. Önskar vi hade haft legitimationstvång på alla människor så slipper man dels gissa hur gammal människan är, dels få sura miner när man tydligen gissat fel. :banghead:

Jag är 37 och fick visa leg sist jag var på systemet.
När jag bodde i Uppsala hade jag häst i ett stall som låg lite avsides, så man behövde bil för att ta sig ut.
En ny häst skulle komma till stallet, och när jag hejat på mamman i familjen utbrister hon:
"Men åh, vad roligt! Nu har X en jämnårig kompis i stallet!"
"Trevligt! Hur gammal är hon?"
"Hon har precis fyllt fjorton."
Till saken hör att samtalet utspelade sig på stallbacken, där jag precis klivit ur min skraltiga gamla trotjänar-242:a. Och jag var då 24 år.

Jag är 28, men ser uppenbarligen väldigt barnslig ut för folk tror alltid att jag är betydligt yngre än vad jag är.

Och för bara några veckor sedan fick jag visa leg när jag köpte energidryck på CityGross ...
)

Jag har också fått visa leg för energidryck för inte så längesen.. där stod jag som ett fån och bara "Ehh vad sa du?" :rofl: och lite då och då får jag visa för triss.. och på systemet även om jag inte handlar där speciellt ofta.. :p I somras trodde en bekant till min far att jag var 20.. generellt gissar folk att jag är 22-24..
Jag är 29 :D

För att paja festen en aning: Visa leg ska man nog inte ta så hårt på - tänker jag.
Väldigt många får ju göra det :P

Liknande trådar

Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 406
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Viva
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka