men gud. nästan 60 och bli leggad, det... är en anledning att sluta röka.

KL, till alla er som - nej vänta, till ALLA som svarat i den här tråden eftersom ni tydligen är duvungar allihopa: har ni alltid sett yngre ut än vad ni är? alltså, är ert åldersutseende relativt?
Nej. Jag har alltid sett ut att vara ca 20. Även vid 14-15 års ålder etc.

För att paja festen en aning: Visa leg ska man nog inte ta så hårt på - tänker jag.
Väldigt många får ju göra det :P
Vi ska ta legitimation på alla under 25 år oavsett om de ser ut att vara över 18 år. Är vi osäkra (det är som sagt inte lätt) frågar man tror kan vara under 30 år. Så nej, det ger inte en jättestor indikation på hur gammal man ser ut att vara. :)

KL, till alla er som - nej vänta, till ALLA som svarat i den här tråden eftersom ni tydligen är duvungar allihopa: har ni alltid sett yngre ut än vad ni är? alltså, är ert åldersutseende relativt?

När jag var 14-17 så trodde folk att jag var äldre än vad jag var så jag har inte alltid sett ung ut. Men har väl jämnat ut det nu då. Var äldre förr och yngre nu

Som sagt: under uppväxten togs jag alltid för att vara äldre. Jag fick ibland vuxenbiljett i kollektivtrafiken när jag var 11, 12, 13 år, jag fick betala vuxenpris på VC när jag var 14, jag köpte öl på en krog när jag var 14, köpte tobak i samma ålder etc. Jag var lång, och det räcker långt. Men när jag kom upp i 20-årsåldern kom väl åldern ikapp utseendet. Nu TROR jag att jag tas för ungefär den ålder jag är (förutom av de två eleverna nyligen då).

Jag vet inte om jag ser ung ut eller om folk tycker jag verkar barnslig men det har hänt flera gånger att folk varit övertygade om att jag och dottern är syskon. Nu är hon ju dock 15 men det hände även under hela hennes uppväxt. Värst var väl på läkarbesök, man kan väl utgå ifrån att det är mamman som är med eller?
Min lillasyster som är 11 år yngre än mig blev förgrymmad när jag fick barnbiljett på bussen (han frågade inte ens) när hon betalade vuxenpris (hon var faktiskt jätte-bitter *haha*), nu var det ganska många år sen. Sen så har folk varit övertygade om att jag är hennes lillasyster också även när hon varit "ung" (typ 18) hon har sagt till mig flera gånger att folk kommit fram och pratat om hennes "lillasyster" och sett chockade ut när hon förklarat att jag är 11 år äldre.

När jag var yngre, typ 15 så trodde folk tvärtom att jag var mamma till mina småsyskon.. Lagom kul när man är 15 :P.

men gud. nästan 60 och bli leggad, det... är en anledning att sluta röka.

Jag har alltid sett ut som unge.
När jag var 25 år var jag hos en frisör som hade ringt hem till mig strax innan jag gick. Hon sa att hon pratat med min pappa, det var min dåvarande sambo. Hon trodde jag gick på högstadiet :p

Även jag får alltid höra att jag ser mycket yngre ut, folk blir chockade när jag säger att jag är 30. Roligaste är ju när 22-23 åringar tror att man är som dom ungefär :p blir också alltid leggad, men tycker inte det säger så mycket, de är ju rädda för kontroll.
MEN vad är det för skev bild vi har av olika åldrar eftersom alla i tråden har samma erfarenhet? :down:

Min roligaste story är från när jag var typ 26, bodde i radhus med dåvarande äkta maken och det ringde på dörren. Jag öppnade och personen utanför (vuxen) frågar om mina föräldrar är hemma...:laugh: Detta hände vid TVÅ olika tillfällen dessutom :o fick liksom svara "eeeh dom bor hemma hos sig, och jag och min man bor här" :rofl:

Folk har trott att jag är runt 30 år gammal sedan jag blev ca 18-19.
Hur gammal jag ser ut att vara nu? Ingen aning. Jag är helt övertygad om att jag ser ut som en gammal tant i alla fall, just för att jag alltid sett äldre ut. Kan dock inte påstå att jag bryr mig sådär jättemycket, det är inte direkt så att jag tänker delta i några skönhetstävlingar ;)

Vi ska ta legitimation på alla under 25 år oavsett om de ser ut att vara över 18 år. Är vi osäkra (det är som sagt inte lätt) frågar man tror kan vara under 30 år. Så nej, det ger inte en jättestor indikation på hur gammal man ser ut att vara. :)
I vissa fall är det en indikation.
När jag som är 40 alltid får visa.
Och så får man en förvånad blick tillbaka.

Kom och tänka på detta när vi var ute och rumlade runt för nån helg sedan.

Tror folk att ni är så gamla som ni är?
Jag var ute med en kollega som är 23 (jag är 31) och vi träffade ett gäng karlar som undrade hur gamla vi var, vi bad dom gissa..

Dom var helt övertygade om att jag var ungefär 24 och min kollega runt 30 :D

Vad har ni fått höra? Jag tycker det är rätt kul att låta folk gissa :D

28 år fyllda men ingen gissar över 20 oftast. Beror lite på hur jag är klädd och frisyr dock. Kan ibland få frågan om jag läser omvårdnad på gymnasiet av anhöriga på jobbet :cautious:

Är 30 år och blir alltid tagen för att vara kring 20. Alltså ALLTID! Lite lagom kul när dottern är 8 år.

Ogravid ser jag ut som dom 35åren jag är och som gravid ser jag yngre ut. Min hy blir mkt mkt slätare och lite rundkindad/rosig. Va likadant förra graviditeten.
Får visa leg på systemet som gravid (senast igår) men inte som ogravid.

De flesta antar att jag är mycket yngre än jag är, jag fyllde 43 för mindre än två månader sedan och får fortfarande visa leg på bolaget nu och då (även om det naturligtvis inte är en säker indikation på hur gammal man ser ut ;)).

I jobbet är det faktiskt inte en fördel att se ung ut. Jag jobbar ofta med yngre män som inte sällan är väldigt stöddiga. Dvs de tror att det är lätt att köra över flicksnärtan. Sorry, men "flicksnärtan" är 15-20 år äldre än er och inte ett dugg mjäkig. Det har resulterat i att en del sedan försökt stöta på mig, fråga mig inte varför :cautious:

Jag vet att jag ser yngre ut än vad jag är och nog är jag så pass fåfäng att jag tycker det är trevligt. Tyvärr KÄNNS inte kroppen som om den vore 20-25 vilket hade varit ännu trevligare.

Dom flesta tror jag är äldre än jag är. Kanske för att jag umgås mest med folk som är 5-10 år äldre än mig och min man är 9 år äldre än mig :) Plus att jag är gift, har två barn och hus gör att folk tror jag är äldre. Jag är 27 år men folk tror nog snarare 35 :p

Fram tills jag var runt 35 såg jag tydligen ut som om jag var under 15 eftersom jag rätt ofta fick frågan om jag skulle betala "hel" eller "halv" biljett på bussen. På systemet var det leg-visning i 100% av fallen och då och då fick jag visa leg på mataffären om jag handlade öl...

Sedan hände plötsligt något. Och nu när jag är 40 så kan jag både handla på systemet och åka buss på vuxenbiljett utan frågor! :p KAN ju vara att jag ärvt min pappas dåliga hårfärgsgener och att håret i relativt snabb takt färgas gråare och gråare. ;) (Jag är en sådan som inte bryr mig så mycket om sånt där, så jag låter det glatt ändra färg utan att försöka "gömma undan det".)

Liknande trådar

Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 406
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Viva
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka