Jag är faktiskt lite förvånad över den här tråden
Några stycken som svarat i den tycker jag tidigare varit för att börja jobba tidigt efter att barnet fötts och ser inget problem i det. När nu någon annan börjar jobba tidigt och uppenbarligen tycker att det funkar så tycker samma personer att det inte är lämpligt?
Det är väll superbra om hon lyckas vara yrkesverksam samtidigt som hon har en liten bebis och de tycker att det funkar bra. Jag är helt övertygad om att hon jobbar hårt för att få en sån dag att gå ihop rent planeringsmässigt för att det ska vara bra för henne, bebisen och hästen/arna. Hade det inte funkat så hade det ju varit både bortkastad tid och pengar på att resa och betala avgifter för att sen inte kunna rida eller placera hästen skitdåligt. Det gynnar ju inte någon.
Nu har inte jag läst den nämnda artikeln (finns artikeln på nätet?) men det finns ju skönskrivningar av verkligheten också.
Sen ser jag faktiskt inte så stor skillnad på att ha med bebisen på en tävlingsplats kontra en föreläsning eller ett jobb. Jag ser heller ingen skillnad på en sovande bebis i vagn som puttas runt av en pappa eller en kompis. Har man ett tryggt barn så kan det säkert funka med att nästan vem som helst tröstar och skumpar ett tag också.
Kan vi inte hylla kvinnor som försöker istället för att hitta fel i det som andra tycker verkar funka bra! Jag blir snarare imponerad och förundrad över drivet! Önskar jag vore lite mer åt det hållet
Mvh Miks