Jag ville helst inte ha några inackorderingar. Nu har jag bra sådana så inget fel med dom . Det var min naiva icke hästmänniska till sambo som trodde man skulle kunna tjäna massa pengar
Nu vet han bättre efter 2 år.
Jag har 14 boxar och ridhus mm men jag har satt gränsen vid 9 hästar totalt varav 3 är mina annars blir det för mkt hästar och människor. Vi har 3 stalldelar så jag har ett eget stall till mina så det är väldigt skönt.
Jag tror inte man ska förvänta sig varken avlastning eller att tjäna pengar som något primärt mål utan först och främst ska man nog vilja ha inackorderingar. Sen se till att man inte går back. Om man inte har hästarna som jobb på heltid då såklart för det blir ju ett helt annat läge iom att man måste kunna ta ut lön.
Vill man inte egentligen ha inackorderade och förväntar sig hjälp kommer man bara bli irriterad för du kommer nog alltid se det som du får för lite hjälp och den som är inackorderad kommer tycka det är för mkt hjälp.
Jag har turen att vi har 2 hus och har hyrt ut det till en familj som oxå har häst här så vi hjälps ju åt.