Sv: Aggressivt beteende (ej aggressiv)
Och det har tror jag ar det viktigaste ... Det ska vara roligare an nagot annat att vara med agaren/'handlern' 99 ganger av 100, om man ska kunna bryta nar instinkten tar over. I gar tog jag svangen genom skogen over "Jack Rabbit Field" (det ar dopt sa av en orsak
) Mandy var sa 'over loaded' med lukter att hon vibrerade. Att ha henne los i sadana situationer ar som att ha henne i en gummisnodd ... ju langre bort hon kommer desto tunnare blir bandet och risken ar att det brister om hon kommer for langt bort sa jag antingen har henne att ga nara eller ropar in henne mycket ofta med massor av berom. (Varken leksak eller godis var interesant
)
En gang var hon nastan for langt borta, hon kom tillbaka hoppandes baklanges medan hon gnallde hela vagen tillbaka.
Den inkallningen fungerade bara for att vi tranar det sa vansinnigt mycket och for att det nastan alltid ar sa oerhort KUL att komma till matte.
<snip>
Gemensamt för de personer jag vet med bäst lydnad på sina hundar är att de är en värdefull resurs för hunden; att de umgås och gör mycket saker tillsammans samt att de är målmedvetna och konsekventa i all sin träning. Att relationen bygger på samarbete och att hunden vill vara med sin ägare.
Och det har tror jag ar det viktigaste ... Det ska vara roligare an nagot annat att vara med agaren/'handlern' 99 ganger av 100, om man ska kunna bryta nar instinkten tar over. I gar tog jag svangen genom skogen over "Jack Rabbit Field" (det ar dopt sa av en orsak
En gang var hon nastan for langt borta, hon kom tillbaka hoppandes baklanges medan hon gnallde hela vagen tillbaka.