G

gisela

hej! Jag tycker att afghaner är så vackra och har länge velat skaffa mej en.Är det någon som har erfarenhet av just denna rasen så snälla skriv, och om någon har afghaner så kan ni väl lägga in lite bilder på dessa "snyggingar".har hört att dom ska vara knepiga men kan inte släppa tanken på dom iallafall.Nackdelen är väl all pälsvård,men jag har en långhårig collie så jag är van.Hur är dom som familjehundar? med barn? mm

Sv: Afghan

Gå in på vinthund.net

Ett trevligt forum där det finns flera som har afghaner.

Sv: Afghan

Långhårig collie är det ju bara att borsta igenom då och då.
En afghan kräver betydligt mer omfattande pälsvård om du vill ha den i utställningskondition... Bar så du vet:)

Annars är Annielees tips bra!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 474
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 548
Senast: Cissi_ma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 043
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar