40årig hästbonde behöver date tips.

Sv: 40årig hästbonde behöver date tips.

Fast om man beskriver sig som snäll och hjälpsam så försöker man väl få pluspoäng i alla fall?

Men att jag gjorde det var bara för att jag hade en fråga där jag tyckte det var relevant att påpeka det, om jag hade sett Buke som ett ställe att ragga på så hade ditt påstående varit sant, men det gör jag inte.

Först en fråga, vad menar du med hjular upp?

Det andra har jag funderat lite på, jag ser mig som genuint snäll. Men det jag har tänkt på är att när jag träffar någon ny människa (läs kvinna framförallt) och jag erbjuder någon form av hjälp med ett problem hon har, kan det då uppfattas som att jag försöker fjäska för att få pluspoäng, vilket inte är min tanke utan det är bara sådan jag är, jag vill hjälpa till att lösa problem?

Att man misshandlar någon verbalt eller fysiskt.

Man kan alltid fråga, man kan inte få mer än ett nej.
Sen får man läsa av situationen och det beror dessutom på vad det är man erbjuder sig att hjälpa till med:)

Jag tänker inte bara på stora problem. För att ta några påhittade exempel för att illustrera hur jag fungerar. Om jag skulle ha varit på ett par dejter med en kvinna, alltså någon jag inte känner så väl, och hon i förbigående skulle säga att hon har tänkt att flytta några tunga möbler t.ex. så skulle jag direkt erbjuda mig att hjälpa till. Eller om hon ska resa bort någon dag och behöver ha hundvakt så skulle jag erbjuda mig att hjälpa till utan att tveka. Det är den typen av problem som jag undrar om det ses som fjäsk om man erbjuder sig att hjälpa till med även om man inte känner personen man hjälper så väl ännu?

Nej sådana problem ser jag mer som att personen som säger det faktiskt förväntar sig att man ska erbjuda sig att hjälpa till med nu när man vet om att hjälpen behövs. Det ser jag som självklart att man gör. Det ser jag absolut inte som fjäsk.

Jag tycker att det är lite farligt att se sig som genuint snäll. Vi är väl snälla, de flesta av oss? Jag vill givetvis ha en snäll man, men jag hade backat om personen framhävdat hur snäll och hjälpsam han är. Det tillhör vanligt vett och etikett att vara snäll och hjälpsam, visa varandra respekt och omtanke, lyssna på någon, hjälpa någon ifall personen behöver det. Detta är inga egenskaper som jag tycker behöver framhävdas när man beskriver sig själv.

Jag är lite inne på ditt spår. Det blir liksom så intetsägande och menlöst att beskriva sig som "jag är en snäll man och jag vill dejta dig". Jaha? Hur många skulle beskriva sig som "jag är inte en snäll man och vill dejta dig". Så varför skulle man bli särskilt intresserad av någon som beskriver sig som just snäll? Jag förväntar mig att min dejt ska vara snäll i den betydelsen som verkar användas i kontaktannonser, och är han inte det lär jag snarare upptäcka det under vår tid tillsammans än i kontaktannonsen.

När det gäller begreppet "snäll" i allmänhet om folk så har det tyvärr fått en lite menlös betydelse, men jag är ett stort fan av Stefan Einhorn och hans syn på snällhet (som i boken "Konsten att vara snäll") och tycker att egenskapen borde uppvärderas. Men som användande i kontaktannonser säger det liksom absolut ingenting, utom att det personen kanske inte känner sig själv så väl att den kan beskriva sig själv istället för att skriva klyschor. Inte så att jag hoppar av nyfikenhet precis. Jämför med att skriva jobbansökningar: det är inte så bra att skriva "jag gillar att ha många bollar i luften", skriv istället i vilka situationer du har fått erfarenhet av och uppskattat detta.

Mandalaki; Om du inte märker skillnaden att använda det (heela som jag skrev) i som att i förstärka ett eget påstånde - dvs inte riktat MOT en persons tyckande vs att få mitt påstående att verka som att jag tycker sååå synd om männen så får det stå för dig.

On Topic igen då;
Jag har personer i min omgivning som är "snälla och hjälpsamma" om vi nu ska prata om det begreppet. De skulle bägge sätta sig i bilen direkt om det var fysiskt möjligt och åka 10 mil för att hämta mig om min bil packade ihop. Så nog är de oerhört snälla och hjälpsamma. Den ene skulle dock beklaga sig högt för omgivningen i år efteråt medans den andre skulle se det som en kul (men jobbig) grej som hände oss tillsammans.
Så är då bägge snälla och hjälpsamma?
Jag anser inte att snäll är något man kan ens använda i en beskrivning av sig själv eller andra. Det är ett så intetsägande ord i en rad av egenskaper.

Tack för din uppläxning. Om jag kommer på varför jag inte får svara i samma ton som i Luffs fjortisinlägg så lovar jag återkomma:)

sorry - slarvigt. Det var riktat till er bägge, och övriga som var på väg att börja halka omkring.

Jag anser inte att snäll är något man kan ens använda i en beskrivning av sig själv eller andra. Det är ett så intetsägande ord i en rad av egenskaper.
Det håller jag helt med om. Snäll är ingen bra beskrivning på någonting. Inte ens på djur, trots att det förekommer hela tiden.

Det håller jag helt med om. Snäll är ingen bra beskrivning på någonting. Inte ens på djur, trots att det förekommer hela tiden.

Usch ja, bebisar som är så "snälla" för att de inte skriker mycket. Som om barnen skriker för att jävlas med föräldrarna eller inte skriker för att vara snälla mot dem?!

Vi kanske ska gå över till att använda orden omtänksam och generös istället och tänk på att ordet generös inte bara används när det gäller pengar utan även när det gäller annat t.ex. tid.

Jag är en kille som är på väg att ta över mitt föräldrahem vilket är en häst gård i Örebro län. Vill ju driva den vidare men det är lite mycket om man är själv och jobbar heltid oxå.:)
Behöver lite tips på hur jag ska hitta någon häst tjej.
Har provat via nätet men känns som hästtjejerna har annat att göra än att vara ute på olika date sidor.
Jag har själv en stor kompis krets men det kommer liksom inte in några nya där.:D
Tacksam för tips // Magnus

golit må stava som en kratta men han sär skriver inte ;)

golit gissar att du förberett den här presentationen? Att du funderat över hur du skulle tolkas i den händelse av att någon intresserad skulle läsa.

Du har miss lyckats. Nej det är ingen katastrof, men att sär skriva i en kontakt annons är lite som att bonde söker inte fru, men dum skalle.

golit må stava som en kratta men han sär skriver inte ;)

golit gissar att du förberett den här presentationen? Att du funderat över hur du skulle tolkas i den händelse av att någon intresserad skulle läsa.

Du har miss lyckats. Nej det är ingen katastrof, men att sär skriva i en kontakt annons är lite som att bonde söker inte fru, men dum skalle.

Typ inte alla som ens bryr sig , jag har flera kompisar som särskriver, inte är dom sämre människor för det :mad:

Typ inte alla som ens bryr sig , jag har flera kompisar som särskriver, inte är dom sämre människor för det :mad:

Nej men vad är det för fel med att söka brett? Om du särskriver så kan man träffa en del av dina kompisar, inte alla mina och förmodligen inte heller alla dina.

Man får säkert 100% uppmärksamhet på "www.visomskriverisär.se men utanför det forumet är det en social markör.

man gör som man vill, vederbörande har fått många råd, golits är ett

..det kanske finns människor som skiter i hur dom skriver, för det är inte viktigt . Jag skriver massa punkter bara för att reta folk som ens ids att störa sig ;) de andra bryr sig inte

eeehhh....????

det finns så mycket fina egenskaper människor har ...som inte har med särskrivning att göra ..skäms över folk som dig :crazy:

Begrep du vad hon skrev?

Nej obildade personer är precis lika fina människor som andra. Men obildade. Och det ÄR en social markör att särskriva.

Varför skäms du?

Ingen säger väl att människor är dåliga eller bara består av dåliga egenskaper för att dom särskriver?

Men det ses som obildat av väldigt många att särskriva, skriva långa stycken utan punkter eller skriva på andra märkliga vis.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 003
Senast: lewellyn
·
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka