P
Phocahontas
Upptäckte idag när jag kom hem att min 4 månaders lilla marsvinshona hade fått en unge! Jag misstänkte aldrig att hon var dräktig, hon blev aldrig rund om magen. När jag tänkte efter blev jag förbannad. Hon är köpt i en djuraffär (dumt, jag vet, men jag kunde inte motstå henne) och var ca 5 veckor när jag köpte henne. Hon gick bara med honor, det kollade jag själv, och ägaren till affären berättade att dom inte hade tagit in några nya sen hon hade kommit in. Det måste i så fall betyda att pappan till hennes unge endera är någon av hennes bröder men mest troligt hennes pappa. Vilken sorst människa har inte koll på sådant?! Vem låter hanen bo kvar i buren?! Jag är bara glad att allt gick bra trots hennes ålder...Ungen (jag tror att det är en hane) verkar må bra och ser helt normal ut så det är då ingen uppenbar missbildning. Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera på detta...Hon är ju bara en unge själv! Alledes för liten och för ung för det här...Nu gick ju som sagt allt bra men det kunde gått åt skogen också...Hon mår bra och tar bra hand om lille Vincent som jag tror det är. Burkompisarna vill gärna vara barnvakt och det verkar hon tycka om. Från och med nu ska jag bara köpa av människor jag känner eller seriösa uppfödare. Nu hoppas jag allt går bra med både Aurora och Vincent (?), sen om några veckor så får han flytta in till mina två killar. Kommer aldrig att sälja honom med tänke på historian bakom.