12:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!
Här ska vi dra igång efter långvila nu:)
"Börjar om" och kör promenad och i töm lite nu. Vi måste hitta framåtknappen innan jag sitter upp igen. Lillfisen parkerar ju då och då när vi rider...:) tålamodsprövande men det vet vi ju, ett tu tre är det med på noterna och utvecklingen tar ett skutt framåt igen.
Underbart höstväder nu!!!

Idag red vi en 15 minuters lektion för Martin Ågevall. Har bara ridit 3 ggr nu sen han vilat 3 v nu på hösten men jag tycker han skötte sig så himla bra. Han är så otroligt trevlig, okomplicerad och ridbar den här hästen. Ridhuset är nästan 90 långt och min man filmar från andra kortsidan så dimensionerna blir lite konstiga men här kommer ändå en film: www.youtube.com/watch?v=cetLldh6zow&feature=youtu.be Var snälla mot oss:D

Idag red vi en 15 minuters lektion för Martin Ågevall. Har bara ridit 3 ggr nu sen han vilat 3 v nu på hösten men jag tycker han skötte sig så himla bra. Han är så otroligt trevlig, okomplicerad och ridbar den här hästen. Ridhuset är nästan 90 långt och min man filmar från andra kortsidan så dimensionerna blir lite konstiga men här kommer ändå en film: www.youtube.com/watch?v=cetLldh6zow&feature=youtu.be Var snälla mot oss:D

Det ser ju kanon bra ut! Det ända som vart jobbigt är när taket och tränaren filmas (A) jag vill ju se så mkt som möjligt av hästen ;) hahaha men jag tycker han ser jätte härlig ut, det ända jag funderar på är om min korv stannat i utvecklingen för han ser ut som en spinkig 2åring jämnfört med din xD Din e ruskigt snygg! :D

Jag har ridit :banana:

Galoppen är jättesvag jämfört med innan, men han har ju fått vila helt i alldeles för många veckor mer än planerat så inte så konstigt. Jag är jättenöjd ändå, han står stilla när jag hoppar upp, bjudningen funkar bättre och han gör allt jag ber honom efter bästa förmåga. Min fina fina häst.
Meeeeen som min kompis som var med sa idag "sluta rör på händerna!". Högra handen är värst, hur får man dem stilla? O_o :meh: :cautious:

Jag har ridit :banana:

Galoppen är jättesvag jämfört med innan, men han har ju fått vila helt i alldeles för många veckor mer än planerat så inte så konstigt. Jag är jättenöjd ändå, han står stilla när jag hoppar upp, bjudningen funkar bättre och han gör allt jag ber honom efter bästa förmåga. Min fina fina häst.
Meeeeen som min kompis som var med sa idag "sluta rör på händerna!". Högra handen är värst, hur får man dem stilla? O_o :meh: :cautious:

Jag har också det problemet, kanske inte syns på filmen pga att de är långt bort men men. Jag har iaf fått träna på att hålla handen lite lägre och sträcka ut mina lillfingrar emot halsen så att de nuddar halsen när du travar lätt och ska vara där så att du får en mer stabil hand. Det hjälper faktiskt :)

Mattiz- Tack för de snälla orden! Ni är ju också jätteduktiga!! Han ser jättefin och harmonisk ut:)
Tolksele- kul att även du är uppe och rider. Galoppen och bjudningen kommer säkert bara bli bättre och bättre ju mer han stärks och känner att han orkar:) Även jag har en dum högerarm... arm i mitt fall mer än hand dock. Den blir stelopererad och felvinklad. Jag måste framförallt komma ihåg att jag ska känna min kropp med mina armbågar så att armarna inte är ute och flaxar på eget bevåg;).

De här senaste ridpassen har jag reflekterat över hur JOBBIGT det är att rida bebishäst! Vet inte om jag plötsligt fått väldigt mkt sämre kondis men jag är helt slut efter våra ridpass och flåsar så att andra hör mig då jag rider:o. Mammahästen var tvärtemot väldigt ojobbig att rida. Jag satt typ bara där... Kunde då jag hade henne känna att det var lite synd att det inte var mer träning att rida henne men det behöver jag inte känna nu iallafall:D

@Jealle Vad duktiga ni är! Kul att se honom under ryttare :)

Min flyttade till nytt stall förra helgen. Han har fortsatt varit kanonduktig i lastningen :heart I helgen har vi premiärridit på nya stället. Lite spänd i paddocken men skötte sig bra, ska bli jättekul att komma igång och rida lite nu. Hoppas kunna rida för tränare några gånger under hösten. Tänker att vi ska försöka komma iväg på någon löshoppning också. Sen blir det vintervila.

Tack:) Jag hoppas också vi får lite bra rutiner på att rida för tränare nu. Även fast vi inte gör så mkt så känns det ändå skönt att någon har koll på vad jag gör... Dessutom kräver jag nog mer när jag rider för tränare mot när jag hafsar runt själv och så är det roligt och ger inspiration:). Funderar faktiskt på att kanske vara med på lite bomträning också... Typ en kvart under uppvärmningen då för det är väl det vi orkar:D. Först ska vi väl bara se att vi faktiskt kan ta oss över en bom...

Vi har nu anmält både till Championatet och Rikssto! Känns lite pirrigt! Hon ska inte ha med toppskiktet att göra men jag hoppas iaf att det ska gå bra och vara trevligt för henne så hon inte spookar ut och får utgå :D
Diva är också anmäld men kommer heller inte ha med toppskiktet att göra, men jag tycker ändå det ska bli så himla kul :) Ska du rida själv? Min tränare kommer rida Diva för om jag hade gjort det å hade vi inte ens haft med bottenskiktet att göra:D

Vi kämpar på!
Har ridit i skogen i 1,5 månad så nu var det dags att gå in på banan lite igen. Han har börjat växa och blivit bakhög efter betet igen vilket gör att han har tappat gången men den kommer väl tillbaka hoppas jag.
Att han tappar sina skor h-e-l-a t-i-d-e-n gör ju inte saken bättre. Under denna skoperiod på 8 veckor så har han gått i 5(!) veckor med tappsko = skritt på stigar då han är så öm att det inte ens går att promenera för hand på våra grusvägar. Måtte hovslagaren komma på torsdag som utlovat för nu är det 3 veckor sedan han tappade denna senaste....

Vi har hunnit vara på banan 2 gånger, första gången tog vi bara ett par varv i varje gångart, idag växlade vi upp och gjorde våra första 20m volter i trav :D han är så himla rolig att rida :love:

Ledsen för suddiga bilder, mobilkameran verkar inte klara av att hantera skymning!

Början på 20 m volt :D

Grattis till finfina Poäng :)

KL: Min Prinsessa är konstaterad dräktig nu.. Fölet beräknas komma i slutet av Juli så det blir ju en sen bebis.. Spännande är det i alla fall. Längtar att få hem henne nu eftersom hon har varit borta i 2 månader snart. Bara vi får stallet klart så plockar vi hem henne igen. Hon står just nu hos hingstägaren 50 mil bort..
11811521_1462780877377694_8983216557275418487_n.jpg

Grattis till dräktigt!!! Vilken hingst blev det nu? (har haft arab själv tidigare så liiite insatt i stam iaf ) :p

@Evolution tycker din ser jättefin ut och det har jag tyckt hela tiden ;):heart

meeen vilket skit med tappskor i tid och otid....

@Jealle Såå kul att se video! Heja er!
Han ser väldigt trevlig ut med egen motor :love: du kommer kunna plocka fram en hel del i den där traven på sikt ;)

@MattiZ Tycker ni ser trevliga och harmoniska ut :) kul med video!

Tack Charlotte! Ja jag tror också att jag kommer kunna plocka fram en fin trav ur honom med tiden när styrkan och ridningen kommer:) Himla roligt med våra bebishästar:banana:

Vi kämpar på!
Har ridit i skogen i 1,5 månad så nu var det dags att gå in på banan lite igen. Han har börjat växa och blivit bakhög efter betet igen vilket gör att han har tappat gången men den kommer väl tillbaka hoppas jag.
Att han tappar sina skor h-e-l-a t-i-d-e-n gör ju inte saken bättre. Under denna skoperiod på 8 veckor så har han gått i 5(!) veckor med tappsko = skritt på stigar då han är så öm att det inte ens går att promenera för hand på våra grusvägar. Måtte hovslagaren komma på torsdag som utlovat för nu är det 3 veckor sedan han tappade denna senaste....

Vi har hunnit vara på banan 2 gånger, första gången tog vi bara ett par varv i varje gångart, idag växlade vi upp och gjorde våra första 20m volter i trav :D han är så himla rolig att rida :love:

Ledsen för suddiga bilder, mobilkameran verkar inte klara av att hantera skymning!

Början på 20 m volt :D
Han ser kanonfin ut! Verkligen härligt rörelsemönster! Hur stor är han , hur lång är du? ( absolut inte för att du ser för lång ut, men han ser så kvadratisk ut, så jag var tvungen att fråga)

Tack @Charlottee

@supercassie det där är nåt jag funderat på med, han är nämligen högre än mig och ändå ser jag såpass stor ut. Han är 163 och jag är inte ens 160.
Dels är han ju kort i ryggen, har 135 i täcken fortfarande, sen krullar han ihop sin vanligtvis långa hals rätt bra. Ett problem vi jobbar på men det tar tid ☺

Diva är också anmäld men kommer heller inte ha med toppskiktet att göra, men jag tycker ändå det ska bli så himla kul :) Ska du rida själv? Min tränare kommer rida Diva för om jag hade gjort det å hade vi inte ens haft med bottenskiktet att göra:D
Nej nej jag rider inte själv utan det gör tjejen som red in henne :) Din visas väl av CA och hon är ju ruskigt duktig på att plocka fram hästar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
673
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben