Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag red vi en 15 minuters lektion för Martin Ågevall. Har bara ridit 3 ggr nu sen han vilat 3 v nu på hösten men jag tycker han skötte sig så himla bra. Han är så otroligt trevlig, okomplicerad och ridbar den här hästen. Ridhuset är nästan 90 långt och min man filmar från andra kortsidan så dimensionerna blir lite konstiga men här kommer ändå en film: www.youtube.com/watch?v=cetLldh6zow&feature=youtu.be Var snälla mot oss
Jag har ridit
Galoppen är jättesvag jämfört med innan, men han har ju fått vila helt i alldeles för många veckor mer än planerat så inte så konstigt. Jag är jättenöjd ändå, han står stilla när jag hoppar upp, bjudningen funkar bättre och han gör allt jag ber honom efter bästa förmåga. Min fina fina häst.
Meeeeen som min kompis som var med sa idag "sluta rör på händerna!". Högra handen är värst, hur får man dem stilla?
Diva är också anmäld men kommer heller inte ha med toppskiktet att göra, men jag tycker ändå det ska bli så himla kul Ska du rida själv? Min tränare kommer rida Diva för om jag hade gjort det å hade vi inte ens haft med bottenskiktet att göraVi har nu anmält både till Championatet och Rikssto! Känns lite pirrigt! Hon ska inte ha med toppskiktet att göra men jag hoppas iaf att det ska gå bra och vara trevligt för henne så hon inte spookar ut och får utgå
Grattis till finfina Poäng
KL: Min Prinsessa är konstaterad dräktig nu.. Fölet beräknas komma i slutet av Juli så det blir ju en sen bebis.. Spännande är det i alla fall. Längtar att få hem henne nu eftersom hon har varit borta i 2 månader snart. Bara vi får stallet klart så plockar vi hem henne igen. Hon står just nu hos hingstägaren 50 mil bort..
Han ser kanonfin ut! Verkligen härligt rörelsemönster! Hur stor är han , hur lång är du? ( absolut inte för att du ser för lång ut, men han ser så kvadratisk ut, så jag var tvungen att fråga)Vi kämpar på!
Har ridit i skogen i 1,5 månad så nu var det dags att gå in på banan lite igen. Han har börjat växa och blivit bakhög efter betet igen vilket gör att han har tappat gången men den kommer väl tillbaka hoppas jag.
Att han tappar sina skor h-e-l-a t-i-d-e-n gör ju inte saken bättre. Under denna skoperiod på 8 veckor så har han gått i 5(!) veckor med tappsko = skritt på stigar då han är så öm att det inte ens går att promenera för hand på våra grusvägar. Måtte hovslagaren komma på torsdag som utlovat för nu är det 3 veckor sedan han tappade denna senaste....
Vi har hunnit vara på banan 2 gånger, första gången tog vi bara ett par varv i varje gångart, idag växlade vi upp och gjorde våra första 20m volter i trav han är så himla rolig att rida
Ledsen för suddiga bilder, mobilkameran verkar inte klara av att hantera skymning!
Början på 20 m volt
Nej nej jag rider inte själv utan det gör tjejen som red in henne Din visas väl av CA och hon är ju ruskigt duktig på att plocka fram hästarDiva är också anmäld men kommer heller inte ha med toppskiktet att göra, men jag tycker ändå det ska bli så himla kul Ska du rida själv? Min tränare kommer rida Diva för om jag hade gjort det å hade vi inte ens haft med bottenskiktet att göra
Ja min visas av CA annars hade det aldrig gått så bra för henne Lycka till!Nej nej jag rider inte själv utan det gör tjejen som red in henne Din visas väl av CA och hon är ju ruskigt duktig på att plocka fram hästar