12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

*kl*

Nu kommer jag in i tråden efter ha följt den länge. Hade tänkt att vänta tills jag fick hem min lilla pojke nu i början på året efter han var avvand men pga det tråkiga väglaget så får han stanna hos uppfödaren till våren. Han ser ut som pappa men blir betydligt större och med längre ben. Jag hoppas att han stannar på max 1.74... :angel:

Lexington CML
e: Luxus CML u: Alfa CML ue: Don Primero - Master
Lexington_vinter_zpsd17bc4ea.jpg

Bonusbild på hans kompis London Mahrhu, med samma pappa, som han först får träffa till våren :(
feb2013_zps309d1359.jpg

*kl*

Nu kommer jag in i tråden efter ha följt den länge. Hade tänkt att vänta tills jag fick hem min lilla pojke nu i början på året efter han var avvand men pga det tråkiga väglaget så får han stanna hos uppfödaren till våren. Han ser ut som pappa men blir betydligt större och med längre ben. Jag hoppas att han stannar på max 1.74... :angel:

Lexington CML
e: Luxus CML u: Alfa CML ue: Don Primero - Master
Lexington_vinter_zpsd17bc4ea.jpg

Bonusbild på hans kompis London Mahrhu, med samma pappa, som han först får träffa till våren :(
feb2013_zps309d1359.jpg

Roligt att se en avkomma av honom:love: Då jag själv kollat in honom i år och funderat på betäcka mitt sto med honom:)

Ärligt talat så är väl ända fördelen att man får vara med från början och därmed veta vad hästen varit med om.

Fördelen är ju att du inte behöver betäcka din 10a utan kan tävla henne direkt som fyraåring :D

Men kom igen, vad är det för stam på kusen?

AW, och där blev jag sugen på att betäcka mitt ungsto med Lexus ... fördelen är ju då att inte behöver känna någon brådska med hennes utbildning.. och kanske får en vacker fölunge istället

Fördelen är ju att du inte behöver betäcka din 10a utan kan tävla henne direkt som fyraåring :D

Men kom igen, vad är det för stam på kusen?

AW, och där blev jag sugen på att betäcka mitt ungsto med Lexus ... fördelen är ju då att inte behöver känna någon brådska med hennes utbildning.. och kanske får en vacker fölunge istället

O varför skulle det ena utesluta det andra? :p

stammen är calido-acorado.

Spännande, visst har du funderat på Calido blod till 10:an?

nä, det ena behöver inte utesluta det andra..:D

Ja gör det! Det kommer att bli ett jättefint föl! Så kommer jag å snor den sen! Jag vet ju vart du bor? ;) Haha

välkommen in i tråden med din fina!

Som du säger, lik sin far!

mitt avelssto är utlånat och de har sina egna funderingar naturligtvis, men efter att ha blivit tillfrågad tipsar jag om i mitt tycke passande hingstval för henne, kanske ska lägga till Luxus på listan, de ungar jag har sett (bild,video) har varit fina och han verkar nedärva sitt vita vilket är en liten bonus :)

wrangler haha där kan vi snacka om att fälla!!! Finns det någon häst kvar under? :D

Fina bilder, speciellt galoppbilden på Stig.

Hippocampus just nu ser jag inga fördelar med att ha unghästar alls.. men så har ju jag haft otur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 571
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka