12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

*kl*
Wix är nu lika social som de 2 små monsterna :D Tyvärr så hatar shettisen honom så den har jag blivit tvungen att sälja för det :(
Men han trivs bra ihop men Ove och Rebel iaf vilket är det viktigaste :)

dsc_7466_51239d79e087c3084092e93d.jpg

Så härliga bilder på mycket fina hästar! Det var en stor hög med päls, på min sitter den tyvärr fortfarande fast...

Hippocampus
Jag köpte mitt första föl 2007 och har inte ångrat mig en dag! Det har varit fantastiskt roligt att få vara med från början. Inte för att man, som många som tänker, kan få dem som man vill utan för att man lär känna sin häst så otroligt bra.

Angående min egen trasselsudd blev det lite ändrade planer. Min kompis hästs sällskap var tvungen att åka hem så igår åkte vi lite snabbt (ca 70 mil ToR :angel: ) och hämtade Lexington. Så i går kväll stod han i stallet och jag fick klämma och klappa på honom massor, lycka! :D
Idag gick han och "Ru" ut, först i en mindre hage med rödmålat trästaket och bekantade sig. Det gick bra, så sen gick de ut på fältet. Det var så härligt att se dem där ute, busa springa och upptäcka världen. Hästarna har mycket gemensamt men är så olika ändå trots att de är brödrar. Ru har tjock, kort och blank päls och ser ut som han kan åka på utställning vilken dag som helst. Lexington är gänglig, kantig och har lång, tjock päls som är väldigt lurvig. Men han är jättefin ändå. Ska bli så kul att lära känna min drömmare lite bättre!

Lexgalopperar_zps33b9c2ed.jpg

Ihagen_zps82a03606.jpg

Haha nu har min lille också börjat fälla, men bara ytterst lite vad jag märkt än så länge, men de går på lösdrift och ännu är det inte super varmt här så antar att pälsen inte åker än ;)

Var ute hos dem för någon timme sen och de är söta små snömonster allihopa. Gud vad tuff min 12.a blivit, lite hingstig också tycker jag så snart blir det väl att vara beredd på tjuvnyp i rumpan när man inte har kollen med sig ;) Imorgon ska hovis komma, såå detta blir en rolig erfarenhet, hoppas han sköter sig som han ska :)

*KL*

Nu har jag några nya fina bilder på lilla räkan, å så får jag inte upp dom på photobucket:mad:
tänk om jag hade kunnat vara lite datakunnig....

högerklicka på din bild och sedan trycker du på egenskaper och kopierar adressen, klicka sedan på infoga bild symbolen ovanför svarsrutan hos buke och högerklicka där sedan klistra in.

Låter svårare än vad det är, jag som förklara dåligt ;) testa!

ja det ska verkligen bli kul att se vad som döljer sig under allt lurv hos våra småttingar :D

på bilden från sidan är din ganska lik Hollie i typen, var det inte dom som är födda på samma dag?

spännande stam!

ja det ska verkligen bli kul att se vad som döljer sig under allt lurv hos våra småttingar :D

på bilden från sidan är din ganska lik Hollie i typen, var det inte dom som är födda på samma dag?

spännande stam!

Det skiljer en dag va? Cleo är född den 26:e.

Det är lite roligt med stosidan där. Redan när jag var liten så sa jag att jag skulle ha en svart häst när jag blev stor och den skulle vara efter Matador (som jag sett från OS, då var jag 11) eller Herkules (som jag sett i en Höökskatalog tror jag det var).
På min andra häst har jag Matador-Good Future och Herkules längre bak och Clerona har Herkules i sin stam:laugh:

Och bägge är väldigt mörka, jag var alltså tankeläsare som 11-åring:D

Jättefina bilder! Vilken sötnos. :)

Jag har det lite lyxigt så jag har en svägerska som är fotograf:)

Det är lycka att den lilla hästen är så himla social och trevlig som hon är, jag beställde även det! Det är ju typ lättare att beställa hästar än kläder, då behöver jag alltid skicka tillbaka nåt:p

Det skiljer en dag va? Cleo är född den 26:e.

Det är lite roligt med stosidan där. Redan när jag var liten så sa jag att jag skulle ha en svart häst när jag blev stor och den skulle vara efter Matador (som jag sett från OS, då var jag 11) eller Herkules (som jag sett i en Höökskatalog tror jag det var).
På min andra häst har jag Matador-Good Future och Herkules längre bak och Clerona har Herkules i sin stam:laugh:

Och bägge är väldigt mörka, jag var alltså tankeläsare som 11-åring:D

så var det ja! Min är f. 25e

haha och jag som vill ha en mörkbrun avkomma fick bara fuxar :D Skulle gärna ta en svart också!

Min fuxa börjar se så vuxen ut! Men kroppen är i växtfas och lik en årings.

21736_10151309767956344_1939151032_n.jpg

Jag trodde ju Clerona skulle bli fux:D

Det ser ut som hon blivit rätt hög bak? Eller är det bara kortet som gör det?

Jag har kort på min andra häst från när hon var ett, hon såg heeeelt hemsk ut. Tur det växte till sig. Antar att Clerona ser lite annorlunda ut nu med, har inte sett henne på rätt länge:( Det har kommit utredningar på människobarnet i vägen för att ta sig till lillhästen och hälsa på...

kortet gör nog lite men hon är bakhög och uppdriven tyvärr.

åringar är inte i den mest smickrande fasen men vissa ser värre ut än andra helt klart :D

kortet gör nog lite men hon är bakhög och uppdriven tyvärr.

åringar är inte i den mest smickrande fasen men vissa ser värre ut än andra helt klart :D

Nu har jag sett det där ordet så många gånger att jag bara måste fråga, vad menar ni med att hästen är "uppdriven"? aldrig hört det uttrycket innan. :o

Nu har jag sett det där ordet så många gånger att jag bara måste fråga, vad menar ni med att hästen är "uppdriven"? aldrig hört det uttrycket innan. :o

dom är "uppdrivna i kotorna" är samma sak som att dom är "raka i kotorna" foder kan göra att detta sker....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 573
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka