12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Charlottee: Hollie är ju super fin hon också, älskar fuxar, speciellt när de har så fina tecken som Hollie har ;) Cash gillar också att pussas, väldigt mkt i ansiktet, även om han inte är hingstig än så är jag beredd varje gång att det första tjuvnypet emot näsan ska komma xD Han gillar nämligen att stå och blåsa en i ansiktet väldigt mkt, så man får vara på sin vakt. Förhoppningsvis kommer inte hormonerna fram förens till våren :)

Vad är det för stam på din kille?

Tack!! jag är ingen fuxfantast men har fått lov att anpassa mig efter att mitt bruna sto ploppat ut 2 fuxar på raken e bruna hingstar.. :grin:

Nåja Hollies storebror är mörkfux och den nyansen är vacker.

_smulan_ vilken duktig sötis! skönt när småttingarna är coola!

Vad är det för stam på din kille?

Tack!! jag är ingen fuxfantast men har fått lov att anpassa mig efter att mitt bruna sto ploppat ut 2 fuxar på raken e bruna hingstar.. :grin:

Nåja Hollies storebror är mörkfux och den nyansen är vacker.

Han har en icke godkänd pappa som är själv e. Donnerhall och mamman vet jag inte riktigt men hon hade Uttini längre bak i släktet, mkt mer fick jag inte veta, men mig spelar de ingen större roll :)

Oja, mörkfuxar är något av de vackraste färgerna jag känner till <3
Haha bara att vänja sig vid fuxarna då ;)

Storm, Ful som bara den just nu, men inte ett dugg rädd av sig.

dunken_by_tarjeis-d5w2cq8.jpg

dunk_by_tarjeis-d5w2chq.jpg

11097_601161159897897_817067126_n.jpg
377671_601160936564586_1896123286_n.jpg

Äntligen lite sol!:)
Tycker att alla bebisar börjar se så "vuxna" i ansiktet, ska bli kul att se vad som finns under all denna vinterpäls!

Någon som ska ställa ut sin 1åring i sommar?
Jag är sugen på att åka, om hon är redo för det.
Någon som vet var och när man kan ställa ut sin welsh cob upplands trakten?

Roslagens ponnyavelsförening brukar ordna utställningar i Uppland, håll koll på deras evenemang.

jaaa äntligen lite bilder på din lilla gula :love: jag tycker hon ser fin ut! Gått ner i vikt? :)

KL.
Vi har haft underbart väder idag och emellan mockning och kaffepausen i solen, hann vi med att fota lite hästar!

Hollie (Highcruiser-Sack-Flamingo) 9 månader idag! Kotorna är bättre och går nu åt rätt håll!

525228_10151316221856344_409578972_n.jpg

544120_10151316223701344_933717040_n.jpg

544177_10151316221531344_1429762470_n.jpg

563332_10151316221171344_1160115751_n.jpg

542589_10151316220896344_280358248_n.jpg

Gud vad härligt att det går åt rätt håll för henne! :) Så himla härliga bilder du fått på Hollie!
Haha vilken härlig liten svans hon har <3

Jag mätte min sprett igår och han är numer 142 i manken och fortfarande 145 vid baken, så nu börjar han jämna ut sig :')
Så härligt tog en promenad med honom igår och gud vad han har lugnat ner sig, han brukar annars vara rätt fjantig.
Det blåste rätt mkt igår ändå och han var alldeles lugn och bara nyfiken, nosade på saker osv. Hur härligt som helst ^^

Hej!
tänkte bara höra hur höga era avkommor är? mitt sto är ca 149-150 och betäcktes med en hingst på 168cm. skulle önska fölet landar kring 155-160 men man vet ju aldrig. Hon är nog ca 136 fram och 140cm bak vid 9 mån ålder. Men hon är ljuvlig!:d

Hon blir nog större än D-ponny, man brukar nog säga att dom ska vara 133 cm vid 1 eller det kanske var 1,5 år... för att hålla måttet som D-ponny.

Min lillskit är fortfarande typ 120 cm. :p

Vad fin hon är Hollie. Vilken söt liten mage hon har. :p

Storm är i samma hull som tidigare, hon har dock tappat lite päls. :)

Jag hade nog önskat att hon haft silversvans istället, hennes mamma hade det och det är sjukt praktiskt. Vita svansar blir så smutsigt.

Hon blir nog större än D-ponny, man brukar nog säga att dom ska vara 133 cm vid 1 eller det kanske var 1,5 år... för att hålla måttet som D-ponny.

Min lillskit är fortfarande typ 120 cm. :p

Det var intr =) Det har jag aldrig hört. Finns det fler "riktmärken"? Din lilla Ponny är ju sååå söt! Vilken hingst var det du hade och gick han på semin?

...

Trix duscha med slang brukar vara lite läbbigt, skönt att det gick okej! Jag duschade Hollie som föl innan visning utan problem.. men vet inte hur hon skulle ta det idag.

...

Jo, hon duschade ju också med slang inför fölmönstringen, men då var hon bara 3 veckor ;)
Dessutom var det utomhus och med mamma som trygg klippa bredvid :)

+ mira2013 och IronWill

Vilka underbara bilder! Snö, sol och fina hästar, kan det bli annat än bra :laugh:

För att fortsätta på höjden... ;) Som föl såg det ut som Lex skulle bli jättestor men nu ser han ganska normal ut, om än gänglig. Tror fortfarande att han blir av större modellen men kanske inte gigantisk. Han blev åtta månader igår och är 144 fram och 149 bak, vad tror ni?

Han är verkligen fin, Storms pappa! Tycker faktiskt att hon inte bara är söt utan väldigt vacker också, även om lite kort i perioder ;)

Ja hon är väldigt kort åt alla håll den lilla gullungen.

Däremot så har vår tur vänt, Hon ville inte äta kraftfoder nu när hon kom in ikväll, ställde sig och åt hö istället. Konstigt tyckte jag, det låter i magen hon hade bajsat i boxen, inte uttorkad, fuktiga slemhinnor. Bestämde mig för att tempa, 39.7 grader. :crazy: Verkar lite dämpad och har lite hög puls.

Pratat med Ulltuna och jag ska kolla henne vid 23.30 igen för att se om vi får åka in med henne.

KL

Min lilla tjej står med kolik nu :( Kändes inte ok under dagen och allt eftersom har smärtan blivit mer påtaglig, så nu på kvällen har hon fått behandling. Veterinären trodde dock att det var på väg att bli bättre då hon har sen igår diarre, men har fortfarande bollar i grovtarmen som är hårda. Så hon har fått kramplösande, olja, vatten o smärtstillande, förutom lugnande då. Även om hon är seg o sävlig verkar hon iaf vara lite nyfiken, o äter gärna lite hösilage. Så det känns lite dåligt att ta bort mat när hon äter, men jag förstår ju såklart varför. Så nu får vi hoppas att vår natt tillsammans blir trevlig o inte panikartad!

meeeen nej!!!!! :(

håller alla tummar för er inatt! uppdatera gärna så fort du har möjlighet och vill.

mariaauto Gäller er också, håller alla tummar för lilla shammy!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 573
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka