12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

+ mira2013 och IronWill

Vilka underbara bilder! Snö, sol och fina hästar, kan det bli annat än bra :laugh:

För att fortsätta på höjden... ;) Som föl såg det ut som Lex skulle bli jättestor men nu ser han ganska normal ut, om än gänglig. Tror fortfarande att han blir av större modellen men kanske inte gigantisk. Han blev åtta månader igår och är 144 fram och 149 bak, vad tror ni?

perfect kombination! Som gjort för att fota!:D

Hollie mätte 146cm fram som ca 8 månader.. hon blir stor tror jag, gissar på 170+.

Så din kanske tänker blir runt 170cm han också?

Fy. :( Vad tråkigt, håller tummarna för er.

Kom precis hem, Storm har 39.6 och äter fortfarande sitt hö. Gnäggar när hon ser mig, tycker det är mysigt att bli kliad, mer dämpad än vanligt men hon tittar intresserat om hon hör något litet ljud och följer mig som en hök med blicken i stallet. Slemhinnor, magljud etc är bra. Något hög puls fortfarande.

Åker ut om ett par timmar igen och kikar på henne.

Pratade med Ulltuna igen och de skulle avvakta om hon inte blir sämre. Blir hon sämre så blir det såklart veterinär.

okej bara fortsätta hålla tummarna!!!

inte snorig lr hosta antar jag?

Småttingarna blir ju ofta sämre av en "vanlig förkylning" än dem vuxna hästarna.

Bra att du har koll!

Nej inget snor och ingen hosta.

39.1 nu vid 03.30. Funderar dock på att köra upp henne till Ulltuna imorgon, har ju haft problem med hennes mage ett tag.
Har gett Gastrogard och det har hon svarat lite på vilket kan innebära att hon har magsår. Nu är hon dock lite lös i magen igen.
Vore bra att veta vad som är fel på stackarn.

Nu har vi 38.7. Är som innan men vill inte äta pellets, har druckit sämre också. Jag är väldigt lättad att hon är lite bättre, jag är så himla trött på sjuka hästar. :( Blir ett nytt samtal på fm till Ulltuna för att se om vi ska komma upp ändå och göra en riktigt ordentlig undersökning.

Mariaauto: Gud vad tråkigt!! :( Hoppas det löser sig!!

IronWill: Hoppas Storm blir bättre! Aldrig roligt med sjukdom! :(

Men vad kul med bilder av så många föl! :) Alla ser så fina ut!

Jag mätte penny i går och hon var 141 cm på manken o 143 över korset. Undrar hur stor hon kommer bli? Mamma är 157 o pappa 147.

nu står hon där med dropp, i en box fylld med tidningspapper till hennes stora sorg! Hon har kraftig förstoppning i grovtarmen. Dock jobbar de andra tarmarna på bra, och blodet visar att hon än så länge mår bra med tanke på förstoppningen. Måste säga att hon är en jävla bra o snäll häst! Vi har gått så mkt inatt att mina höfter gör ont, uppskattningsvis runt 2 mil, kanske inte fullt så mkt. Hon har följt så fint! I mörker utan lampa. När vi skulle lasta fick vi mer eller mindre lyfta in henne, hon har ju inte åkt transport innan. Men stod som ett ljus! Inte ens svettig när hon kom fram! Väl inne på sjukhuset så gick hon hur lugnt o snällt som helst, o vi mötte skramliga saker o allt annat man ser på såna ställen, o inte en min gjorde hon. Visst är hon lite apatisk, men hennes psyke är av bästa kvalisort!

Åkte upp med Storm till Ultuna. Febern gick upp på förmiddagen. När vi kom fram hade hon ingen feber (37.4). Hon blir kvar och det ska
tas lite blodprover osv. Känns bättre att ha henne på klinik. Då kan de ha bra koll och sätta in riktiga grejjor om det blir sämre fort.

Storm var en ängel. Aldrig blivit lastad själv men trippade så snällt in i transporten. :love: Min fina, fina lilla häst. Charmade personalen, en mindes henne från när hon var nykläckt till och med.

Och Maria:

Så skönt att höra att det trots allt ser ok ut för era brudar som är på rätt ställe om det skulle bli sämre.

Håller tummarna för er!

usch :( men bra att hon är på plats i goda händer! Håller tummarna!

IronWill Håller även fortsatt tummar för Storm! Jag kan tänka mig att hon charmar personalen :love:

KL.
Imorgon besiktigas mammahäst och åker som det ser ut nu tors,fred..

Så Hollie och jag får väl gråta ihop :cry:

Storm har ingen feber, bra i magen osv. Däremot så har hon lågt antal vita blodkroppar. Men vi får se hur blodprovet ser ut imorgon.
Är det bättre så får hon komma hem imorgon kväll. Veterinären tyckte att hon var ett riktigt "charmtroll" och väldigt lätt att ha att göra med. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 573
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka