12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Storm har ingen feber, bra i magen osv. Däremot så har hon lågt antal vita blodkroppar. Men vi får se hur blodprovet ser ut imorgon.
Är det bättre så får hon komma hem imorgon kväll. Veterinären tyckte att hon var ett riktigt "charmtroll" och väldigt lätt att ha att göra med. :love:

Skönt att hon mår bättre!!!

Storm har ingen feber, bra i magen osv. Däremot så har hon lågt antal vita blodkroppar. Men vi får se hur blodprovet ser ut imorgon.
Är det bättre så får hon komma hem imorgon kväll. Veterinären tyckte att hon var ett riktigt "charmtroll" och väldigt lätt att ha att göra med. :love:

Skönt att läsa:) och Duktig liten häst :love:

Tack så mycket alla,

Storm är hemma igen, hennes blodprover var bättre än vet hoppats på så hon fick komma hem nu.
Ingen feber när hon kom hem, men däremot så vill hon inte äta sitt kraftfoder. :( Hon hade ätit på kliniken, så jag hoppas på att hon börjar äta snart. Jag är lite orolig att det är något allvarligt fel på henne som man liksom inte hittar. Vet kunde inte hitta något fel på henne förutom den snabba dippen i vita blodkroppar. Ska ringa imorgon igen. Kan ju vara att hon är lite stressad över att ha fått åka transport också.

Två osmickrande bilder på det lilla odjuret.

Utåttåad till tusen. ;)
Storm-1_zpsf98a361d.jpg

Storm2_zps91438330.jpg

Senast ändrad:

jättefin och reslig ser hon ut :love:

skönt att hon är på hemmaplan igen!

Tror inte du behöver oroa dig nu när dom har släppt hem henne igen :) men förstås alltid bra att ha koll.

Till öronen är hon ju i alla fall 168 nu. ;)

Det är skönt att hon är hemma igen.

Ska dock byta ut hennes fölpellets med mjölkprotein till något annat foder från D&H eftersom att de ansåg att det var ett bra foder, så vi får se om hon kan tänka sig att äta müsli. D&H har ett som heter Suregrow som kan passa. Ganska mycket mineraler och protein.

skönt att hon är hemma igen!

Varför skulle det vara något allvarligt fel på henne?
Sluta oroa dig :p

ang. fodret, kanske någon tand som växer eller något som gör att hon föredrar sitt stråfoder? Vissa hästar är ju inte SÅÅÅÅ matgalna!

Hon slutade att äta i samband med febern så det är väl lite därför jag oroar mig. Hon har alltid varit helt galen i sin mat!

små barn får väl feber när de sätter tänder? kan föl också få det kanske? Å sätter de någon speciell tand i den månaden hon är i nu? *spånar*

Är du säker? Feber är väl en "infektion" enligt kroppen å så sätter immunförsvaret igång, eller tänker jag fel? Kanske borde fått höjda vita då?

Ja men se där! Det hade jag ingen aning om!

Men hon borde inte fått sänkta vita blodkroppar pga en tand?

Som sagt, det kan orsaka en infektion = mer vita blodkroppar.

Så det kan vara en anledning.

Edit: sorry, såg inte att dom hade sjunkit! Men det kan dom väl också göra vid infektion? Sänkt immunförsvar.

Senast ändrad:

Veterinären skulle skicka hem en del papper på vad dom gjort, han hade inte hunnit sammanställa tills jag kom och hämtade henne.
Hon hade som sagt lågt antal vita blodkroppar och hade fortfarande på underkant när vi hämtade henne, men i och med att det inte är
helt riskfritt att sätta in mediciner på en häst som är känslig i magen så har dom valt att avvakta. Vi ska tempa och hålla koll.

Hon hade ätit sina pellets under natten i alla fall, ingen feber nu på morgonen. Fick precis en bild på när hon ligger och solar sig med sin shettis av stallägaren. :love:

Tack så mycket! Jag har verkligen riktigt dålig koll på tänderna på unghästar, jag har av någon anledning fått för mig att dom får alla tänder rätt tidigt och att dom sedan byts ut.

Ska läsa på lite om tänder! Mitt sto besökte i alla fall tandläkaren var 9e månad, men när är det dags för småttingarna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 574
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka