12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

*kl*

Wix fick sin andra spruta igår. Som tur är så verkar han inte reagera lika mycket på den som småttingarna som få feber >__<
Kan inte tempa honom än då han är rädd om rumpan efter att shettisen jag fick sälja bet honom så dant där.
Men han var pigg och alert iaf och försökte följa med mig ut ur hagen när jag skulle gå hem.

(Har inte satt för tråden än efter det så hänger de inte precis på grinden)

A030EBBD-8B26-4BD5-8B0C-7A729E439F01-5313-00000925A7FC11D6_zps07d67453.jpg

4F94976C-F8CE-492C-944E-9480D0CECC9C-5313-00000925AC89FCBC_zpsd234815f.jpg

Innan du sätter bett på dom 2-2,5 år när det är dags att börja jobba dom lite .

Jag hade en för många år sedan som jag faktiskt en unghäst som jag tom trodde fått en hjärnskada , han kunde inte hålla huvudet rakt och inte äta . Jag var lätt hysterisk när jag beordade vetten att komma ,vilket inte är likt mig :o
Vetrinären kommer och hon är inne på tänderna och när vi kunde få i honom små morotsbitar som blev större och större så blev jag lungn :D

Ringde dagen efter sen till Torbjörn tandis som abslout trodde att det handlade om tänderna och sa lite lungande att det är som små barn som får tänder ;) det var Jan-Mars ,jag själv upplever just den årstiden får fölis/åringen problem med mage ,kan bli nedstämda ,febetopp ,dåliga i magen, äta sämre ,kolik osv

De flesta går obemärkt förbi denna tid och endel ser man mer symptom på .

Mia

hehe å jag som bara funderade lite å chansade på tänder :D

fölläktarexperten å barnläktarexperten har talat :rofl::angel:

ang. tandis så är det väl som sagt inte förrän man ska in med bett i truten på dem. På galoppen så kör många vargtänder bort osv, innan = innan problem kan uppstå :D

Kl

Shamora mår nu bra. Hon äter mer än gärna! Hon börjar piggna till. Alla blodvärden är bra osv. Så på söndag hämtar jag henne.

idag fick vet komma och kolla Winni då hon halkat om kull för ett tag sen och hon fått en svullnad på framsidan av hasen,ska behandla med metacam i 10 dagar och om det inte går över får vi ta en tur och röntga för att se att det inte slagits loss en benbit vid vurpan :( varflr ska man ha sån otur hela tiden min 11:a som jag haft sånt trubbel med sen han födder och hela tiden lyckades med alla sorters skador och hältor och nu detta med Winni :(

Hon är otroligt snygg!

Bilden är ju något osmickrande och gör hennes annars ganska korta rygg väldigt lång. :p Men min mor som inte sett henne på 4 månader tyckte att hon blivit så fin nu och tappat sitt babyhull. :)

Miaa, tack för svaret!

Mariaauto, Skönt att hon mår bättre! :bump:

Tabac, Vad tråkigt, hoppas att det inte är något allvarligt. :(

Bilden är ju något osmickrande och gör hennes annars ganska korta rygg väldigt lång. :p Men min mor som inte sett henne på 4 månader tyckte att hon blivit så fin nu och tappat sitt babyhull. :)

Miaa, tack för svaret!

Mariaauto, Skönt att hon mår bättre! :bump:

Tabac, Vad tråkigt, hoppas att det inte är något allvarligt. :(

enligt vet ordination ska vi ge metacam i tio dagar och blir det inte bättre blir det en röntgen för att se om hon slagit loss en benbit när hon ramlat:crazy:
Hon är inte halt utan bara svullen"gallig" och det kan tyda på en lösbenbit men nu tar vi en sak itaget och hoppas att det bara blivit en retning när hon ramlat..och visar röntgen en lös benbit får vi göra en operation ...

I natt somnade Wix farfars far in, 34 år gammal och pigg ända in i det sista. Hoppas att lilla Wix ska hålla sig så kry och leva lika länge :)

urkella: Wix ser fin ut! :) Visst är det Grus som avled?; känner personen som äger honom, himla tråkigt; han var en fin och go grabb men länge levde han :) Hoppas absolut att du får många år med Wix!

Halvtaskig bild på Grus från tre år tillbaka:
bilder-frn-avslutning-till-ull-265_99550442.jpg

*kl*

Mariaauto och IronWill
Så skönt att småttingarna mår bra nu!

Uppdatering från Lex. Det finns tre viktiga saker i livet; förutom att sova väldigt, väldigt mycket är det bara mat eller bus som gäller ;)

Lex130301_zpsbf86d19a.jpg

det var Jan-Mars ,jag själv upplever just den årstiden får fölis/åringen problem med mage ,kan bli nedstämda ,febetopp ,dåliga i magen, äta sämre ,kolik osv

De flesta går obemärkt förbi denna tid och endel ser man mer symptom på .

Mia

intressant att det kan ha och göra med tänderna alltså... min plutta har ju även hon varit lite lös i magen nu, men inget alarmerande.

AW härlig bild! Håller med Görel, vore toppen att få se en far och son bild när tillfälle ges :love:

tabac jag känner med dig, har ju också haft enorm otur med min 11:a..
Håller tummarna för att hon blir bättre snart!

KL.
En liten bild på Hollie, snart föräldralös och lyckligt omedveten om vad som komma skall...
531085_10151321773946344_328749321_n.jpg

Några bilder av hemsk kvalité. Min kamera åker i soptunnan nu. Jag får helt enkelt åka och köpa en ny imorgon. Har dragit ut på det länge nog.

ll-5_zps24a16537.jpg

l-3_zps8d145a46.jpg

lll-2_zpsf71c06f2.jpg
[/IMG]

Sen så har jag har skaffat en ny häst, eller ja, jag har lånat en häst på foder som lite mer sällskap åt Stormen. :D
Men ärligt talat så rör sig nog nytillskottet bättre än Storm. ;)

llll_zpsf45fd53f.jpg

llllll-1_zps35fdc60c.jpg

Några bilder av hemsk kvalité. Min kamera åker i soptunnan nu. Jag får helt enkelt åka och köpa en ny imorgon. Har dragit ut på det länge nog.

l-3_zps8d145a46.jpg

llll_zpsf45fd53f.jpg

Omg vilken fin bild du fick där ändå på Storm när hon travar! :love:
Hon ser så vacker ut, även om bilden inte har högstakvalite!! Super fin!
Och vilket super gulligt och lurvigt sällskap du hittat åt henne :rofl:

Vad har du för kamera nu? :)

Vilken trav hon har :d och den nye lille är ju über söt :3

Släppte Wix och Ove uppe i sommarhagen idag i det underbara vädret :love: Märkte då första skillnaden med "normal" unghäst och miniatyr XD
Wix studsade och for en del när man leder honom utanför hagen. Har inte tänkt på ledträna honom utanför då de går på lösdrift vilket vi nog behöver börja med :D Tillbaka tog jag honom och Ove samtidigt vilket gick mycket lättare då Ove sa till honom när han blev för på :p
Wix tyckte iaf det var sk*tkul i sommarhagen....Ove tyckte han var mindre rolig XD

DSC_7952.jpg

DSC_7976.jpg

DSC_8085.jpg

DSC_8047.jpg

Med de där två sötnosarna i hagen lär du ju få hål i tänderna innan våren kommer :p

Dom är tre sötnosar, den som springer brevid Storm på de första bilderna är en annan shettis. ;) Storm har alltså två shettisar nu. :)

Pontevecchio, Hon är faktiskt hela 6 år gammal, men väldigt väldigt liten! Den andra som är 83 cm är mycket större! Det roliga är ju att Storm var 80 cm när hon föddes, dvs mindre än den hon travar bredvid. :D

Messy, Nej det här är ett litet sto som jag fått låna av en uppfödare. :)

Emor, Visst är hon rar! Det värsta är att hon är till salu också. Hur ska jag kunna lämna tillbaka henne sen? :p

MattiZ, Tack! Jag har en Nikon D90 som jag har misshandlat så mycket att den knappt kan ta bilder längre. :o

Urkella, Shettisen travar bättre, :angel:

tpsy_zpsddd9155f.jpg

Är så hemskt sugen på en Amerikanare som sällskap sen :love:, blev lite akut med extra sällskap till Storm så dök den här upp och så fick jag låna.

Wix ser ju helt underbar ut! Otroligt vackert med ett blått öga. Hur stor är han nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 574
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka