Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hugger sista knappen för en allmän fråga: veterinären som var här igår för vaccination av lillkillen undrade om jag verkligen skulle ha min 7-månaders hingstunge kvar tillsammans med mamman. Jag har börjat ha dem åtskilda i varsin box några timmar varje eftermiddag och tänkte dela på dem på nätterna om en månad ungefär och sedan helt från 9 månader, typ. Han är ganska barnslig och har bara helt nyligen börjat busa på riktigt med den ena av shettisarna. Det skulle förmodligen gå bra att ha dem separerade på nätterna redan om någon vecka eller så, men så vitt jag har sett dricker han inte vatten ännu (har hink). Behöver jag öka tempot på avvänjningen, tycker ni?
Hugger sista knappen för en allmän fråga: veterinären som var här igår för vaccination av lillkillen undrade om jag verkligen skulle ha min 7-månaders hingstunge kvar tillsammans med mamman. Jag har börjat ha dem åtskilda i varsin box några timmar varje eftermiddag och tänkte dela på dem på nätterna om en månad ungefär och sedan helt från 9 månader, typ. Han är ganska barnslig och har bara helt nyligen börjat busa på riktigt med den ena av shettisarna. Det skulle förmodligen gå bra att ha dem separerade på nätterna redan om någon vecka eller så, men så vitt jag har sett dricker han inte vatten ännu (har hink). Behöver jag öka tempot på avvänjningen, tycker ni?
så fin
var det du som hade tvillingfölen?
KL.
Efter ett par dagar på boxvila fick Hollie komma ut idag ett par timmar, antagligen fortsätter vi så ngr veckor med halva dagar ute och resterande tid vila inne, tills kotorna ser ok ut. Svullnaden har lagt sig och jag tycker mig se en bättre vinkel.
Hon fick träffa lilla Lisa som agerar sällskapsdam efter mamma har åkt, tanten hade fullt sjå med att visa vem som är boss
Vinterhagarna är hemska just nu med staket m.m. och kommer åtgärdas ordentligt i vår när det blir lite varmare, men Hollie flyttar förhoppningsvis i maj till underbara beteshagar och jämnåriga kompisar
http://www.youtube.com/watch?v=eLLrWd1X0CU