12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Underbara lilla Rindi! Jag blir ju nästan sugen på att skaffa en fjording! Jag letar ju lite sporadiskt efter en till häst.
Men skulle jag ha en fjording så skulle jag nog synda och låta manen växa vilt. :D

Någon annan vars åringar har börjat fälla? Storm fäller på rumpan nu. :)

Winni har inte börjat fälla ännu,bara loppan(mamma) ingen av dom andra tre heller...börjar fundera på om det är så att dom som är "skimmlar" fäller tidigare än dom andra färgerna!??? loppan(skimmel) börjar alltid fälla tidigare än dom andra

Neverinmyfoot: tack roligt att fler tycker hon ser trevlig ut då man blir lite hemma blind.
din fux ser väldigt trevlig ut och fjordingen ser ut som en gose häst

Jag gissar att Storm blir maxad C-ponny runt 138-140, systers 12:a är mellan 119-120 nu med båda föräldrarna på 140 i mkh,det är en welsh ponny :)

Man får väl hoppas att hon blir maxad C-ponny i alla fall!

Vad kul med din systers welsh, har du visat bilder på den här inne? :)

Allas är så fina, det är lite roligt hur de utvecklas. Av mina två har Appe mest ettlång tag sett ut som en lurvig islänning och Rindi har varit den fina av de två. Nu har Appe helt plötsligt blivit den långbenta fina, medans Rindi har intagit det lurviga utseendet. Inga av mina har egentligen börjat att fälla än, men det dröjer nog inte länge. Jag är så spänd på att se hur Rindi kommer att se ut när hon fällt av vinter pälsen....

Vi har fått lite ny snö här den här veckan, vilket är ganska skönt. Innan var det bara hårt och knobbligt. Nu rör de sig mycket mera ingen och det är härligt att se.

Jag älskar verkligen Storms färg, hon är helt underbar:love:

ÅÅåå gud ja vad spännande att se sen när de fäller :'D Min plutt har inte börjat fälla än, men Remii 09.a har faktiskt börjat, blev förvånad när jag märkte det, men kul kul :D

Min lille har me börjat fälla, inte så mycket men lite! Ska bli skoj å se vad som gömmer sig under all päls!

Jag tror att boven i dramat kan vara lucernet, tänkte på det i helgen när jag packade fodret åt Hollie. Hon får ändå rätt mycket och med tanke på hur knasig ca/p kvoten är i lucern måste det påverka den totala kvoten.

Och visst sa nån till dig att felaktig kvot kunde påverka tillväxtzonerna?

Storms färg är rätt så bra faktiskt, lite sådär blekgult pissfärgad. :angel: Vilket är jättebra för varken bajs eller pissfläckar syns. :D

Trassel fäller lite konstaterade jag idag, dock inte Trubbel.

*kl*

Åh så kul med alla bilder och lite drag i tråden! Tog ut mina idag för lite övning på kommandon, tja, vad ska jag säga... Dom är pigga!

Trubbel var först ut, han lyssnade fint, men roade sig mest med att försöka bocka, både åt bommarna som låg på backen och bara allmänt för att energin var upp över öronen. Så när hann gjort det jag bett honom om släppte jag ut honom i hagen igen, onödigt att bråka med honom, och oj så han rejsade!

Trassel var betydligt coolare, han lyssnade så fint så, och till skillnad ifrån brorsan hans som vart tokig över bommarna kunde Trassel inte brytt sig mindre :)

Vad roligt att du introducerat bommar för dom!

Det gjorde jag med Storm för ett tag sedan, la två bommar med lagom galoppavstånd emellan på spåret i ridhuset.
Jäklar vad hon tyckte det var roligt, hon sprang fram och tillbaka och hoppade över bommarna av sig själv. Blir spännande
att löshoppa henne på riktigt sen, för att se om hon kan hoppa. :)

Härligt, tror jag ska introducera bommar för plutten imorgon, vet ju att han är löshoppad sen tidigare, inte hos mig dock.
Så vi börjar med dem på backen och ska nog bara låta honom gå löst där kring :)
Han gillar nämligen att filosoferat gå runt och nosa och kolla på saker nu mer, men gör han det i hagen blir det full rulle till flocken när han upptäcker att han plötsligt är ensam x') haha

Jo grabbarna tyckte också det var kul, måste göra det någon dag när jag har dom i långlina. (våran ridbana är inte inhägnad, så jag vet inte om jag vågar ha dom lösa...)

Ironwill: Jo, fjordingar är fina så jag skulle förlåta synden att inte klippa manen på den om du skulle köpa en ;)

Apropå fällning så har jag en liten donna som fäller flera kilo päls känns det som :D Rindi och hennes mamma verkar ha bestämt sig för att vintersärken ska bort nu! Däremot så är de de enda som faktiskt fäller, de andra fäller lite sporadiskt några hårstrån men inget mer :)

Kul att folk börjat löshoppa eller börjat tänka på sådant!
Själv så känner jag att Chicago redan jobbar på det själv, sedan en-två veckors ålder så har han med jämna mellanrum att hoppa över staketet. Jag vet inte om jag ska vara stolt över det hela, men lite stolt blir man allt när ens 115 centimeters grabb flyger över ett 110 centimeters högt staket.
Så trots att jag tänkte mig en dressyr häst, verkar det som om jag fått en hopphäst ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
877
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 571
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka