12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

ja hon är inne själv :) gnäggar lite men är jätteduktig! Eftersom hon bor ute är hon ganska trött också.
Inga problem att hämta henne ifrån flocken, även om hon blir väldigt glad att komma tillbaka igen!
Igår när jag släppte ut henne syntes inte flocken till på ängen utan hade gått en bit bort in i skogen.. Hollie gnäggade o letade, då tittade det ut ett huvud ur buskarna :D min fuxa sprang dit o blev invallad av den äldre till den övriga flocken sedan var det frid o fröjd. Underbart att se flockens språk, först då man förstår hur viktigt det är :love:

hehe Hollie mäter idag 160cm, så stor blir hon. Hon har alltid varit bakhög mer eller mindre men nu skiljer det bara 2-3 cm fram o bak, så det börjar jämna ut sig.

Dålig vinkel
564422_10151694377921344_583840434_n.jpg

1374342_10151694366286344_111330509_n.jpg

Fina bilder ni lägger ut och kul med uppdateringar! ;)

*kl*

Här har min kille kommit in i en växtfas igen, fick i förra veckan träffa hovis, vi hittade en hovböld på hö.fram som nu är öppnad, ingen jätte stor böld som tur var. I med ny tjära och tjärdrev i eftermiddag.

Men igår så haltade han på vä.bak, lyfte upp hoven och han hade en sten som jag kratsade ur, förhoppningsvis så var det bara pga stenen och att han blev öm i hoven.

Men det kan ju ev.vara en ny hovböld på gång där. :cautious: Får hålla lite koll.

Han är öm när han går på grusvägen ner från sommarhagen, så jag undrar lite hur det kommer att bli i höst/vinter när dem går i vinterhagarna, vägen upp dit är grusad.

Kan man skicka på skor?, eller kan man ge något preparat för att stärka hovarna lite eller något mer tips?.

Kom på en till fråga, när bör man kastrera?, han är inte hingstig eller bråkig, man känner bägge kulorna på honom,men dem är ganska högt upp, trillar dem ner vid sedering?.

Han är nu 18 månader :)

En bild från häromdagen -Min mys-kille! :love:

ablcb8.jpg

vilken söt kille!! vad är det för ras/stam?

Härligt när dom är så coola att hantera, passa på och njut! :D

Han är Welsh Cob, e: Vallas Caracas. För tillfället väldigt jämn i kroppen och liten C-ponny till storleken, rätt lagom ifall han får för sig att busa till det sen. Haha :D

Kom på en till fråga, när bör man kastrera?, han är inte hingstig eller bråkig, man känner bägge kulorna på honom,men dem är ganska högt upp, trillar dem ner vid sedering?.

Han är nu 18 månader :)

Jag har ju haft glädjen att ha å göra med en Klapphingst nu under hösten, så jag har hört mycket om kastreringar av alla dess sorter av veterinärer nu de senaste 4,5 veckorna x)

Om du kan känna båda kulorna, bör de enligt vet trilla ner när han sederas, men visst skulle du kunna vänta lite till. Beror egentligen på om du vill göra stående eller liggande kastrering :) Ska du göra stående kanske du ska vänta lite, beror på hur högt kulorna är, liggandes så behöver du nog inte vänta ^^

KL

Duktig Oveson fick vara kvar inne imorse när alla andra fick gå ut (jobbigt matte som vill borsta o pyssla), tredje gången har står uppbunden idag och jag är mycket nöjd. Han testade lite mer idag huruvida snörena gav vika om man sträckte dom men han backar snällt när det tar emot sen står han still. Han är så fruktansvärt lugn, kom en gnäggning under tiden han var inne själv.

Enda är väll att han är en sån riktig gris inne i boxen samt har en väldigt säregen kraftfoderätarteknik. Han försöker bita upp fodret med framtänderna :grin: Träckprov inskickat idag med, väntar med spänning!

1196f07829c711e3bf4822000aeb0cde_7.jpg

Måste bara flika in, vilken LUGG hon har! :D Halvbrorsan här hemma har nästan obefintliga strån. :p Fin är hon! :love:

haha menar du det här penntrollet??? :D

1378469_10151695517796344_965790872_n.jpg

....såå mkt lugg har hon inte, det är kardborrarnas förtjänst när jag drog ur dom.

Men massor av mantagel har hon allt!!!
1385477_10151695517751344_629827218_n.jpg

ironwill vilken duktig Storm! :p
Antar att hon letade efter dom andra på filmen? var stod dom, vid hösilagebalen?:D

JG tyckte väl att han var ponnysöt :p jättefin!!

Haha vilket fluff! :D Du skulle ha tagit lite cowboy magic! :p

Hon hade inte så bråttom, stod och drack lite. Sprang ut på fältet, sprang tillbaka till mig. Sen gick vi tillsammans
bort till dom andra vid hösilagebalen. Då dök Big mama up med sin unge och hämtade in Storm till flocken igen. :love:

Senast ändrad:

hehe det var där dom hämtade Hollie också :love: var dock en av dom mörka med bläs, ja stod vid grinden så svårt att se vem. så himla gulligt dom tar hand om våra åringar, även om dom uppfostras också ;)

ja det var det säkert! när dom stod vi hösilagebalen körde big mama bort den unga vita (utan föl) ifrån våra åringar. Hollie fick däremot lite tillsägelser också från fölstona när hon ville äta längst fram, se den gubben gick inte! :p

Vilken härlig flock ni verkar ha! :D Låter ju super härligt, Cash har en farbror som gärna tuffsar till honom en extra gång med tänderna och sedan har han en farbror som låter honom göra precis som han vill, som även jagar bort den elaka farbrorn ibland när han tycker denne blir för stygg ;) så jag måste erkänna att det är bra blandning ändå, även om 20+arna inte vill springa så mkt.

Vilken härlig flock ni verkar ha :) Och Storm är lika eyecather som vanligt :love:. Har du funderat på någon halterklass eller unghästklass framöver?

KL.

Lasse var på kinesmedicin/healing i helgen som var. Inte akupunktur utan bara händer. Låter som hokuspokus men det är många som har varit nöjda med denna behandling och det skadar aldrig att testa och hoppas. (Ja, jag känner mig lite kocko som testar detta.) Ska bli så spännande att se vad som hänt vid återbesöket i mitten av november.

Hollie är ju urgullig som penntroll:love:
Sillan har haft mycket lugg, men mycket försvann när hon fick gå med flyweil en längre tid. Mycket man har hon däremot kvar.

Vilken härlig flock det verkar vara! Blandade åldrar förstår jag det som.

Nougat: Vilken mysig bild på dig och Bellisario:)

Monifa: En duktig pålle till visst, som står inne själv och blir pysslad!

Ironwill: Fina Storm på promenad!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 574
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka