12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Javisst, underbart att bli positivt överraskad! :)
På tal om att se liten ut, min är ca 134cm för tillfället och hans ena hagkompis 185....... Fniss!

Hahaha! Förstår att det ser lite mal anpassat ut ;)

Kl
Jag är käääär.

Igår var han så himla lugn + att han fräste ut grönt snor ur ena borren imorse när jag släppte ut så har gått och oroat mig hela dagen för att han är sjuk men nu ikväll var han pigg, allert och vaken. Till och med lite bråkig i stallgången. Ska hålla lite koll men tror att resan tog på honom.
Och till min ENORMA lycka messade hovslagaren att han hade en liten lucka imorgon och kommer o fixar Oves anskrämliga hovar :bump:

Jag har hittat lösningen! Du logga in på tex fb via mobilen och håller in fingret på bilden. Då kommer "kopiera" upp och då har du fått bildlänken kopierad!

Åh jag är också kär!

Hämtade in skrutten från hagen, schasade bort kompis från grinden och gick ut, vände så fint så jag kunde stänga och följde snällt bakom in i stallet. Sen stod han uppbunden alldeles själv i stallet när jag ryktade från topp till tå, lugnt och stilla, jag hade förväntat mig en massa bröt men han verkar så himla trygg i sig själv. Lillgammal liksom. :)

Jag har hittat lösningen! Du logga in på tex fb via mobilen och håller in fingret på bilden. Då kommer "kopiera" upp och då har du fått bildlänken kopierad!

Nu sitter jag med "riktig dator" så nu ska jag nog kunna slänga in länkarna.

Bessie sparkar lite fotboll med en av sina delägare i hagen
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/13882_406746336115467_1996500524_n.jpg

Hayley (fullt namn ännu ej klart) njuter lite i höstsolen
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/149097_407056819417752_359036867_n.jpg

Änsålänge går de mest i hage. då och då longeras de en sväng och går sedan på promenad på området.
Inte så dramatiskt.

kl

Tittar in här lite snabbt med lite nya bilder på Chatzy e.Charon1132 u.Miranda ue. Magritte-Anart, numer 1,5år gammal och ca 158cm hög :)

6yilq1.jpg

142v7di.jpg

2i6e9vc.jpg

29maruh.jpg

Tack! Dock så är hon inte min, men bor hos mig sen föl, jag äger numera mamman :) Kul att kunna följa avkommorna på nära håll! Har ju även helbror f.2013 här :d

Min plutt är så himla härlig, han är som en gammal 21åring just nu xD Lugn som en filbunke, tar in honom i stallet och låter honom hälsa på 11.an. Inte ett ljud utan han ville bara klia och mysa med den nya. Haha
Lyfter på fötterna som han aldrig gjort annat och står stilla i gången lika så. Kan inte riktigt se att det är samma häst jag fick hem. Men härligt att han är så här efter en hel sommar nästan helt utan hantering :)

Lät han springa lite i paddocken igen, verkar som om han har vuxit i sin kostym nu också då han sällan tagit galopp i paddocken tidigare(inte på länge) Så det gladde mig iaf, galopperade så lungt, tills han fick fnatt av att min jacka trillade ner från staketet ;) Lät honom busa av sig och sedan var det tillbaka till hagen.

MEEEEN gud vad stor han känns nu! Mätte honom bara för att, men ingen större skillnad 152 fram å 156 bak och hovslagaren kommer om 1 vecka så då lär han krympa igen ;)

Kul att läsa om alla nu när de börjar komma hem från betet. Vad de har vuxit, så roligt att se skillnad från i våras.

Idag har jag också hämtat hem min prinsessa!:love:
Hon gick på trailern efter bara lite tvekan och stod lugnt på vägen hem. Väl hemma fick hon träffa en av sina nya kompisar. Lugnt ihopsläpp, en del nosande, lite spring och sen äta gräs. Känns kanonhärligt att ha henne hemma igen:D

Hemsk vinkel men rätt fint uttryck på henne där.

Hon är jättefin! Väntar ju en SO fölis i april så extra roligt att se på syskon till den lille.
Men så rolig växtperiod din är i nu, väldigt charmig med den höga bakdelen och den lilla halsen ;)

Haha! Visst har hon en lite tanig hals till den stora rumpan just nu:D Ja de ser ju för roliga ut ibland dessa "vackra" åringar. Hon har hela tiden mer eller mindre växt med baken först så det ska bli kul att se henne när hon jämnat till sig. Vad spännande med dräktigheten! Då kommer där ett litet halvsyskon till våren då:d

Nyss hemkommen från en ridlektion och mysig ridtur på en ridskola som lär ut western. Alltså jag är såld!

Så nu jäklar ska här inköpas en westernsadel och ett snyggt träns som Fredrik ska få stå ut med i framtiden.

Ska även försöka hinna med några lektioner samt ta med mig travarmärren och lära henne lite också.

Fått massor med inspiration och framförallt motivation till att ta upp ridningen ordentligt igen :D

hon ser ut att växa som min fuxa :D men jättefin är hon!! kul att se henne igen.

KL.
Hollie mår toppen på lösdriften och ser riktigt fin ut i hullet nu, t.om lite mage ;)

Idag var hon dessvärre full av hemska kardborrar, så matte fick att göra :sneaky: sedan stod luggen rakt ut haha
1376526_10151693083956344_211350338_n.jpg

Så fin din svarting är Mettan Jag är lite av en hemlig beundrare, har alltid tyckt hon är otroligt vacker! Även om hon är lite "fulsöt" just nu. Min är likadan, växer med rumpan först ;)

Fina "lilla" Hollie! Man kan ju undra vad hon skulle med kardborrar till i pannluggen? :D
Jag är riktigt nöjd med att vi inte har sådant saaaatyg i våra hagar längre (A)

Idag fick lillpojken och gamlingarna komma hem från betet och gud vad härligt det är att se honom såååå fri i sina rörelser igen, inte stel alls och idag fick man verkligen se hans härliga trav! Han riktigt dansade runt då grannen har ett nytt sto/4år samt ett föl som föddes nu i Juni som de aldrig gått bredvid tidigare :)

Han var minst sagt intresserad, då fölis sprang längs staketet försökte han springa med och leka, fölis blev förskräckt och frös fast i backen var på Cash gick besviket där ifrån xD Gamlingarna ville ju inte springa länge i hagen inte så jag får väl hoppas att han får busa lite med de andra längs staketet tills 11.an är klar med all sjuktid! Jag hoppas verkligen inget blir infekterat nu..... Det är trotts allt bara några dagar kvar tills han får gå ut i hage och häftningarna ska bort på fredag!

Hihi flufflugg! :love:

Kl

Idag var andra gången i Alerts liv som han fick stå uppbunden i stallet ensam medans jag pysslade på. Jag är fortfarande lite i chock, hade verkligen förväntat mig mer stök och brök av en ettårshingst. Det kommer väl sen kanske. ;)

20131001-235805.jpg

Tack! Ja, visst är de fina våra svartingar:love: Hoppas din Cash snart får sin busekompis. Han är riktigt söt, din 11a också.

Charlottee Vad duktig Hollie är som står uppbunden sådär. Har du henne inne själv, utan andra hästar? Nu när Silhouette har kommit hem får vi börja öva på det där. Jaså Hollie växer också på det viset? Många säger att det blir stora hästar då:p Jag hoppas ju att Silhouette jämnar ut sig i slutändan, men det händer ju mycket över tid.

Hon e jättefin ju, tror hon blir riktigt tjusig som vuxen :) Kan trösta dig med att min 12:a är riktigt bakhög för tillfället också :)

charlottee: vad duktig hon är :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka