12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Ett tips jag fått lära mig angående kardborrar i man och svans för att inte få så "risigt" resultat.Man ska inte dra kardborren ur manen utan dra manen från kardborren,man håller i kardborren och derar bort lite strån itaget och då slipper man att det blir risigt/slitet..hoppas att ni förstod vad jag menade:)

Vilken härlig flock ni verkar ha! :D Låter ju super härligt, Cash har en farbror som gärna tuffsar till honom en extra gång med tänderna och sedan har han en farbror som låter honom göra precis som han vill, som även jagar bort den elaka farbrorn ibland när han tycker denne blir för stygg ;) så jag måste erkänna att det är bra blandning ändå, även om 20+arna inte vill springa så mkt.

Den är hur härlig som helst. Tre ston med föl, våra två åringar (kommer en till åring så småningom) Sedan några 3-4 åringar och en gammal tant. :)

Vilken härlig flock ni verkar ha :) Och Storm är lika eyecather som vanligt :love:. Har du funderat på någon halterklass eller unghästklass framöver?

KL.

Lasse var på kinesmedicin/healing i helgen som var. Inte akupunktur utan bara händer. Låter som hokuspokus men det är många som har varit nöjda med denna behandling och det skadar aldrig att testa och hoppas. (Ja, jag känner mig lite kocko som testar detta.) Ska bli så spännande att se vad som hänt vid återbesöket i mitten av november.

Jag har funderat på det flera gånger! Vet inte riktigt om jag vågar åka iväg och tävla. Men det vore hur roligt som helst. Måste helt klart börja öva i sådana fall. :D Måste nog återvända till westernforumet! :)

Men vad spännande, jag håller tummarna för att det ska fungera och för att Lassemannen ska bli återställd så snabbt som möjligt!

Mettan, Tack å hennes vägnar!

Ojoj lite rodeo ;) Du får nog limma fast dig när det är dags :P

Min har endast haft gjord på sig 2 grg utan några problem. Som han alltid haft de. Tror ja ska testa o lägga på sadeln i veckan.

558632_10151911778813899_488251659_n.jpg

Delvis knapp

Åååååh vad roligt för er som fått hem era glin! :D

& vad alla har hunnit med mycket ,skoj! :) Spännande att se vad ni hittar på med era knott.

Här har det hänt grejer, jag har flyttat på Jazzan då det inte funkade på den lösdrift vi stod på, så i söndags morse hämtade jag henne på sommarbetet & åkte till en kompis stall där det både blir billigare & bättre :)
Lastningen tog max 2 min, sen stod vi & väsnades en stund då sambon hade satt en bom upp & ner & lite så, hon stod så snällt & åt :) Däremot när jag klev ur transporten så försökte hon gå under bommen, så vi satte in en påse silage, då höll hon sig lugn hela vägen fram.

Hon funkar jättebra redan i sin nya flock, det känns superbra. & när hon inte växer lika mycket & landat helt så ska hon få prova att gå som handhäst när jag åker vagn bakom shettis, perfekt motion av två hästar för en lagom lat matte ;) Hon är så insnöad på att gå bakom, så ska jag få henne att springa annars så är det bara att röra på benen, kan vara skönt att vila ibland :p

Jag har funderat på det flera gånger! Vet inte riktigt om jag vågar åka iväg och tävla. Men det vore hur roligt som helst. Måste helt klart börja öva i sådana fall. :D Måste nog återvända till westernforumet! :)

Men vad spännande, jag håller tummarna för att det ska fungera och för att Lassemannen ska bli återställd så snabbt som möjligt!

Du är varmt välkommen tillbaka :D

Ny på buke så kör en liten presentation av min tolva som jag hämtade i söndags :)

Han heter Darwin och är e. Bellagio - Warsteiner. En känslig pojke som var hingst till kl 11 idag. Helt nykastrerad alltså.

darww_zps094d211d.jpg.html

Hoppas bilden funkar

Senast ändrad:

Låter som en härlig blandning! Min flock blir mer komplett när 11.an kommer dit och 09.an kommer hem :) Då har jag en go blandning av åldrar.

Evolution: Välkommen till både Buke och tråden! Vilken snygging! Bilden funkar inte i tråden men går att se om man öppnar i ny filk ;) Bilden funkar i tråden om du kopierar adressen i ett fält till höger som heter Direkt länk :)

Kl
Har avbokat kastreringstiden. Äntligen accepterar min ene valack honom, så jag vågar inte riskera det med konvalescens. För risken är att valacken stöter ut honom igen om han försvinner ett tag i flocken (har lösdrift).

Välkommen ;)

KL.

Herr Oveson sköter sig bra själv om han är själv hela tiden har jag märkt. Han kan vara själv i hagen också för den delen. Men idag när det kom och gick hästar ut ur stallet var det bananas. Framför allt när en av de tjusiga damerna gick förbi, hon luktade gott :grin: Så en smärre diskussion om huruvida man ska försöka gå med alla andra eller göra som matte säger ägde rum där i en kvart. Till slut fattade han, var lugn och stod avslappnat still. Sen blev det hundra stopp de 30 metrarna som är till hagen bara för att man ska kunna stå still så länge som det bes om. Mycket duktig!

Minst sagt väldigt vackert huvud! Hela hästen i sig tycker jag är fin, men huvudet är ju så litet å så fint! :love:

Hur stor är hon förresten? Jag tycker hon ser ut att växa rätt jämnt? :)

Senast ändrad:

Det är en pojke ^^

Han är nog strax över 150 nu tror jag, 150-155 nån stans. Ja han är väldigt jämn, eller nästan kanske lite högre i manken än bak till och med. Bild 1 är tagen för ett par veckor sedan men de andra två är tagna i maj. Han är född i juni 2012 :)

HAHA, förlåt (A) men det är ju härligt att han har ett feminint huvud ändå! Tkr jag :) Det har min egen plutt som nästan kan ha ponny grimma fortfarande x) Det är ju härligt när de växer jämnt! Min är ca 5cm högre bak än fram just nu och ser ut som ett mähä ungefär i samma storlek som din då, 152 fram och 156/157 bak :)

Vad duktiga alla 12: or är :)

*kl*

Idag var det Prinsens tur att ha sadel på för första gången och träns och bett för andra gången - ingen större reaktion! Älskar honom mer och mer! :love:

nme2oj.jpg

Kardborre! Måste ju vara den optimala lösningen så du slipper gå runt med sadeln på rumpan sen, kan bli jobbigt och opraktiskt :D

Välkommen!

Är själv ganska ny i tråden då min 12a anlände i lördags. :)

Kl

Ikväll hade jag insläppet i mitt nya stall, alla hade redan varit där så jag hade en såndär supermysig pysselkväll för mig själv. Nåja, ensam är man ju inte, hästar och hund följde mig nyfiket när jag tofflade runt.
Världens bästa AlertisPärtis fick stå i stallgången på riktigt vis för första gången, dvs fast i båda sidor. Tidigare har han bara stått bunden i ett grimskaft.
Han skötte sig utmärkt, backade en gång och märkte att det tog stopp och sen stod han som ett ljus.
Han har verkligen börjat njuta när jag pysslar med honom och nickar djupt med huvudet medans ögonen faller igen. Mys!

Suddig mobilbild på någon som kliat sig lite för hårt i pannan.
20131003-215122.jpg

Senast ändrad:

Hollie :love:

Våra barn är numer sadel-invigda. Vi har, flera dagar i rad bara lagt på sadeln och padden, sedan hållit i gjorden (i boxen). Nu har de fått lite mer spänd gjord jag ( som kommer vara en av dem som rider in) tycker detta är spännande bilder

Bessie:
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-01 (5).JPG

Hayley:
http://stallmalmborg.se/bilder/2013-10-01 (2).JPG

Hollie tackar!!!

Alltså era barn, där får du något att bita i! skolor ovan mark??? :D:crazy:

mettan haha ett gigantiskt penntroll är vad hon e :love:

Jo jag är väldigt nöjd över vår flock, och även lösdriften som är väl anordnad, känns inte så hemskt i mattehjärtat att låta henne bo ute i vinter när hon bor där :)

tabac jag gjorde precis så, drog manen ur kardborren dvs, ändå blev det risigt pga mängden borrar O_o men nu har jag beställt lite cowboy magic (ironwills tips) super bra kan verkligen rekomenderas :) vanligt glansspray kan slänga sig i väggen emot detta!!:D

Lagren ser fin ut din HC unge! duktig också!!

vet du hur stor han är nu?

Evolution välkommen till tråden! :)

Jättefin häst! Alla Bellagioavkommor har vackra huvuden av vad jag har sett, vi har två i stallet med sina söta små ponnyhuvuden.

JG åh jag älskar den där stunden, man är ensam o bara umgås med djuren, ren och skär avkoppling :love:

Nougat kul att det gick så bra! härlig pojk!!

Ja visst är den fantastisk! :love:

Är föresten helt kär i penntrollsbilden, hon har så himla fin uppsyn din fuxa. :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 574
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 993
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka