12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Kan inget annat än hålla med dig, de är helt underbart söta ju :)

KL: Idag skulle Pirre (meciliahs 3 åriga storebror) få löshoppa, tog med Meciliah som sällskap så hon skulle få lite miljöträning, det visade sig att Pirre som i princip aldrig sett ett hinder för behövde lite draghjälp och eftersom meciliah är en riktig gangster på att springa och hoppa så fick hon visa honom hur det hela skulle gå till.. min duktiga flicka rejsade minsann runt och fick fart på storebror, hon fick dock bara hoppa 2 språng eftersom hon ska ju egentligen inte löshoppas ännu :)

1006336_10201611538713351_1736714030_n.jpg

KL: Idag löshoppade jag min bebis för första gången. Det tog han verkligen bra! Förstod vad han skulle göra, tyckte det var kul, hade bra språngkurva (enligt mig) och kunde avstånd :) Så himla kul. Undra om det e hopphäst ja köpt fast det var till dressyr ;)

Film finns på: http://youtu.be/KVRXd6_kiDA

Min bäbis blir 1år och 3mån idag. De firas inte med något, förutom med ett extra äpple ;D
Han e så fin så fin numer och jag hoppas att han får en extra lekkompis till vintern då 4åringen tröttnat rejält på honom och hans favorit sällskap har blivit den äldsta i hagen. Tycker han busar för lite, såå ska se om någon vill inackordera här med unghäst 1-2åring :)

Låter som en toppen idé!
Min 1åring för nöja sig me tävlingshästen på 6år som kompis. Lite protester är det när bebis blir jobbig, men brukar påminna honom hur han var som ung. Precis likadan ;)

KL

Nu börjar det bli dags att räkna på vinterns foderstat. Hur mycket grovfoder (hö) räknar ni med att era åringar får i sig på fri tillgång? Kan tillägga att min är en stor SWB..

Lekkompisar är nog bra så de får härja av sig ordentligt, då brukar de bli snälla o mysiga att hantera sen, åtminstone våra :)

Idag är jag orolig över lillprinsessan som gick omkull i hagen och nu vill hon knappt stöda på vänster bak :( Hon är ordinerad boxvila till måndag och därefter ska vi kontakta veterinären igen och åka in och röntga om hon fortfarande är halt :(

Min lilla donna stod på tre ben i torsdags, vänster bak i luften:nailbiting:. Veterinär hittade ingenting, ömmade inte någonstans för tryck, manipulation, visitertång etc. Hon var svullen över kronled och kota. Hon fick hovgips och stödbandage över natten och om hon inte blev bättre var det klinik som gällde. Lyckligtvis var hon mycket bättre på fredagsmorgonen och blir successivt bättre, är ohalt i skritt. Jag vet fortfarande inte vad det är. hon går i sjukhage nu och kommer att göra så åtminstone till torsdag. Försvinner inte hältan blir det röntgen.

Första sjukhagen.
dsc_0025.jpg

Fått hagen lite utökad nu.
dsc_0031.jpg

Tränar uppbindning :)
dsc_0048.jpg

Svårt att veta om den blev bättre av vilan eller av hovgipset. Lasse blev ju hältfri andra dagen med gips då han hade sin hovfraktur. Jag håller tummarna för att det är nått lätt och smidigt!

KL
Jag är så nervös inför transporteringen imorrn!

Svårt att veta om den blev bättre av vilan eller av hovgipset. Lasse blev ju hältfri andra dagen med gips då han hade sin hovfraktur. Jag håller tummarna för att det är nått lätt och smidigt!

KL
Jag är så nervös inför transporteringen imorrn!

Jo man brukar ju använda hovgips för att diagnosticera hovbensfraktur. Men nu har hon varit utan gips sen i fredags morse och har bara blivit bättre. :)

Lycka till imorgon. :)

Ojj ojj, hoppas era flickor inte är allvarligt skadade :/ och lek problemet är löst, jag köpte mig en 11.a... :banghead:

KL: Idag löshoppade jag min bebis för första gången. Det tog han verkligen bra! Förstod vad han skulle göra, tyckte det var kul, hade bra språngkurva (enligt mig) och kunde avstånd :) Så himla kul. Undra om det e hopphäst ja köpt fast det var till dressyr ;)

Film finns på: http://youtu.be/KVRXd6_kiDA

Vilken duktig kille :)

Vi ska snart introducera våra småttingar inför löshoppning, dom får "skutta" tillsammans.

Kl 9 imorse hittade jag den här trötta fuxan i hagen :D

först lite mys och på med grimman....
1209243_10151623497431344_1688885181_n.jpg

...sedan somnade hon om... min stackars stressade osäkra häst..O_o
1174952_10151623498111344_283303008_n.jpg

Senast ändrad:

snäll eller trött är frågan? :p

Hennes växtfaser är rejäla och hon knakar iväg en bra bit varje gång, så hon vilar mer nu.

Bör man vara orolig när ens ettåring är högre än den 3åriga halvblodshästen i samma hage? O_o Visserligen är den liten enligt rasstandaren men hallå!!!!

Härlig bild :) Det är så mysigt när de ligger ner och man får komma och mysa!

Kl

Synd med alla skadade småttingar :( Hoppas de frisknar till och läker snabbt!

Emor fy så söta de är! :)

Senast ändrad:

Var längesedan jag skrev någonting här nu.
Har varit tvungen att låta min bästa vän och Glimmas farbror vandra vidare :cry:

Har varit jätteledsen och deppig men som tur är har jag de små som muntrar upp mig. Speciellt Glimma är så härlig när jag sitter i hagen och hon märker att jag är ledsen. Då kommer hon och ställer sig precis bredvid, med sitt huvud över axeln mot min kind och tröstar och vaktar sin matte :love: Hon är så klok för att vara så liten och kan stå eller ligga bredvid mig, blick stilla i en halvtimma.

(Ber om ursäkt i förväg för eventuellt stora bilder!)

972309_10201499822713532_678423619_n.jpg

Lilla Glimma har spurtat iväg på höjden hon också! 3 cm skillnad från sist vi mätte henne vilket var 1 månad sedan. Hon är nu hela 94 cm fram och 97 cm bak :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat