12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Vackra grabbar :)

KL:

fjutten: Så är det, det är väl därför jag tycker om att hålla på med unghästar, man vet aldrig vad som väntar nästa dag, älskar dock att forma och utbilda dom själva, då akn man inte skylla på nån annan om det går fel :)

Macha fick lite sällskap i maten igår. Hon har funnit sig tillrätta i flocken nu och imorgon tänkte jag ta in henne och försöka göra något åt kardborrarna i man och pannlugg. :S
dsc_0007.jpg

dsc_0008.jpg

dsc_0009.jpg

Fina, fina Storm :love:

KL.
Här har ju Lasse blivit läkt och skadad igen men denna gången är det troligen en muskel som fått stryk. Det har gått cirka veckan och han har blivit mycket bättre. Det blir knappt nått sommarbete för honom i år :meh:

Hej på er!
Jag har en -12:a, halvblod, som jag är rädd blir lite liten... Hur stora är era och hur stora gissar ni på att de blir?

Mätte min för några dagar sedan och fick honom till 158 i mkh, högre i bak. Hoppas, hoppas han inte blir alltför mkt över 170..:nailbiting:

Kl
Det är så roligt att se bilder på alla era fina -12:or! Själv är jag dålig på att bidra, men hänger med och läser här.

Min har varit lite tunn, men börjat tagit sig nu efter att ha stödfodrat några veckor. Tycker det är lite svårt hur mkt man vågar fodra på. Det är ju inte så mycket krut i betet nu, men samtidigt vill jag inte ösa på så han växer för fort, han är liksom tillräckligt stor redan.. O_o Men han är en heelt fantastisk individ, supersnäll o okomplicerad! :love:

Jag är bra förstjust i henne också :love: Tack å hennes vägnar!

Ponte, Tack så mycket! Tycker själv inte att hon är så lik sin mor i utseendet. Mest för att hon är en närapå exakt kopia av sin farfars far.
Men i temperamentet är hon precis som Stella, nästan en liten kopia.

Chas, Nej men fy tusan vad trist, vad har din lilla olycksfågel råkat ut för nu?

*kl*
Här är allt bra, härom dagen flyttades Prinsen och hans polare till en ny hage, ska ta lite nya bilder inom kort. Träffade hovis för ca.2 v.sedan han skötte sig tom.bättre än 2-åringarna ;)

Haha nu är jag hel tokig här och frågar om en 2åring ist, jag har inga förhoppningar om att han blir stor, men man kan väl hoppas på 152 så blir jag tokigt nöjd! Han är korsning Fjording och Tinker, vilket inte direkt är kända för att bli HÖGA. Men han är runt 146, som 2åring då. Når han 152-155? tror ni. Jag har ingen erfarenheter av dessa raser direkt så, så vet inte hur mkt de brukar växa efter 2år? Hästen är för övrigt väldigt högrest så han seeeer större ut än vad han är x) man lurar sig lite.

OBS! Han mättes till 146cm för 3 månader sedan, Pappa/tinkern var 162cm hög och mamman var 147cm. Kan han nå 155? :D

Senast ändrad:

Så himla läcker!!!

Och tills man ser dig med på bild ser hon ju superstor ut (ja eller iaf klart större än hon egentligen är).

Hur stor blir hon tror du?

/Lavinia, också helt galet kär i Storm

Ja du, vem vet. De har kanske försökt komma undan styngflugan och så har nått hänt. Jag ska ringa och rådfråga en annan veterinär på måndag om han inte blir mycket bättre nu under helgen. Stackars lilla!

Så himla läcker!!!

Och tills man ser dig med på bild ser hon ju superstor ut (ja eller iaf klart större än hon egentligen är).

Hur stor blir hon tror du?

/Lavinia, också helt galet kär i Storm

Tack :love:

Hon ser större ut än vad hon är! Hon är ju inte ens 130 cm till manken. ;) Jag är ungefär 170 cm.

Enligt 90% regeln blir hon nog 140-141 cm. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat