12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

I höst ska jag slänga på tömkörningsgjorden för att välja henne, sen blir det nog lite promenader med och utan sällskap.. Men först ska hon komma hem från betet :D

*kl*
Förra veckan var Gloria i ridhus första gången och löshoppade små enkla hinder. Hon hade 2 beteskompisar med (en 2-åring & en 3-åring). Hon är inte alls känslig om sina ben och bryr sig inte om hon slår i bommarna... :( fast jag är inte så förtjust i hoppning så för mig gör det inget ;)

skarmavbild_2013-07-31_kl_220804_51fcc7f49606ee3ac1760fc9.png

skarmavbild_2013-07-31_kl_220658_51fcc7fee087c35875b91415.png

skarmavbild_2013-07-31_kl_220817_51f97aecddf2b32978660305.png

skarmavbild_2013-07-31_kl_220844_51fcc80be087c35876a30451.png

Nåt säger mig att min dam inte heller är ett hoppämne.. men säger som du, hoppning är inget för mig längre :D här är det bara dressyr som gäller!

Aliah Jag har väl som gott som bestämt mig för att Hollie får stanna med sin flock och därmed lösdriften i höst, och jag plockar hem henne till nästa höst :)

Mina planer är att vi skall lära oss basic basic. Hon är inte jättemycket hanterad men kan det viktigaste såsom lyfta hovar och bli ledd (någotlunda). Eller hon har inga problem med att bli ledd, hon har problem med att vilja följa med. Målsättningen är att kunna stå uppbunden och bli borstad och omskött, gå in i transporten utan mankemang samt gå på mindre "utflykter" runt gården. tilliten behöver byggas på, men det kommer nog när hon blir varm i kläderna.

Idag lyckades jag bli idiotförklarad, men det får jag kanske räkna med när jag skall visa en mustang hur man dricker ur ett vattendrag....dumma jag.

Digbil Oj vad lika våra hästar är! Om du inte sett så kika tillbaka på mina bilder i tråden :) Roligt att se att olika raser kan vara så lika, tufft med en så speciell ras, ska bli spännande att se vad det blir av din fröken :)

I övrigt, jätteskoj att läsa & se alla uppdateringar! Fina & duktiga små glin :)

Vi har haft hovis ute idag & traskade från betet, ensam in i stallet & Jazzan skötte sig prima så när som på en släng av tålamods- & kroppskontrollsbrist :D

När jag ledde tillbaka henne så bar jag på ryktlådan & grimskaftet i ena handen & pratade i telefon med den andra (jag vet man skaaa inte, men det var en vän som mådde dåligt) & hon var ändå så lätt att få med sig, måste vara värmen ;)

Jo jag har sett dina bilder tidigare och tänkt på det. Det är egentligen inte så konstigt. Kigermustangen är mr genetiskt bevarad än den "klassiska mustangen" och de är nära släkt med de hästar som conquistadorerna förde med sig till Amerika. Så både Kigern och Paso Peruano har mycket spanskt inflytande och samma ursprung. :)

Där ser man, det var visst inte så konstigt när man har koll :) Men roligt ändå tycker jag som inte har så bra koll :p

Håller med er, har "löshoppat" min kille också två gånger och jag kan inte påstå att han hoppar något vidare alls. Bryr sig knappt om benen och slänger sig mest över ;) Men som ni säger så gör det inte mig speciellt mkt då jag är mer för dressyr :')

vi får lägga ribban högt i dressyren istället ;)

..satsa mot stjärnorna så når vi trädtopparna! :p

Hollie säger hej!
995946_10151584078001344_1217094483_n.jpg

Fina Hollie :love: Jaså hon blir kvar. Det verkar som ni har bra möjligheter till lite aktivering med de där ändå.

Åh vill också löshoppa! :love:

knapp

Ove har tagit sig bra på nya betet, är fortfarande i tvist med förra betesägaren. Förutom att hon vid det här laget hotat mig samt kallat mig psykiskt störd så börjar jag kanske se ett slut på det :)

Men vill ha hem han NU! 1 september får jag tillträde till min stallplats så någon gång i september kommer mitt gull hem :love:

Jag har mätt min häst nu och han har krympt något rejält :D Haha (köpte en riktig mätsticka idag ist för att använda tummstock och pinne,hehe)
Nje alltså jag har väl bara mätt dåligt antar jag för nu har han krympt många cm. Vilket nästan känns som en lättnad (A)
Han är bara 148 i manken och 153 bak, så han har vuxit prick 8cm sedan jag fick honom. 5månader alltså.
Det är trotts allt inte så mkt :) Och han har inte varit i växt spurt så han var nog runt 147 vid 1års dagen med :)

Har inte så mycket att uppdatera, mina små går på bete, men nu med stödutfodring då Trassel börjat falla ur. Har tänkt ta hem dom någon gång i augusti när jag får sällskap men bebisfritt så att jag kan gå hem med dom.

Fina Hollie :love: Jaså hon blir kvar. Det verkar som ni har bra möjligheter till lite aktivering med de där ändå.

jajamensan här finns lagom aktivering för dom, och så är det inte såå långt ifrån mig, vilket gör att jag kan hälsa på ofta, vilket jag gör redan nu :D

Brukar ta in henne och pyssla när jag är där, skönt att se över hästen ordentligt :)

knapp

Hur hade ni gjort?
Jag håller på och överväger om jag ska plocka hem Ove i början av september (typ 31/8-1/9 den helgen). Har ju flyttat åt andra hållet än som var tänkt och han står i Kristianstad och känner att jag har noll koll på honom nu. Har hittat typ det perfekta stallet, hela september kommer de gå ute även nattetid med fri tillgång på grovfoder men nånstans i oktober stallas de in beroende på väder (utsläpp 7:00 och intag 21:00)

Alternativet är att han går kvar hela september också men är lite orolig för betet efter som att jag inte kan åka och kolla till han så ofta jag önskar... Hade vart skönt att ta hem han innan han faller ur liksom.

Vi har inte heller så stora planer, hon går ju på lösdrift, men står inne o vilar några timmar/dag så då blir hon ju hanterad. Lite promenader ska vi nog dock ta i höst samt träna på att åka transport och att bli tvättad :D

Hälsar jag också på i tråden.
Då jag köpt mig en 1åring förra veckan :)
Efter Highcruiser :) Stor kille. Närmre 155-160 redan.

Min tjej är också e Highcruiser! Och stor är hon, sist mätte hon 153 cm men är betydligt högre bak. :)

Skulle gärna vilja se bilder på din kille!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka