12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

19883_10151809833148899_1015388035_n.jpg

men du vad fin han ser ut! Välkommen till tråden :)

Vad har han bakom sig på mammas sida?

Finns en hel del bilder på min i denna tråd, smickrande såväl som osmickrande :D men här är 2 av dom bättre bilderna jag har ännu, har dock visat dom förr.

546844_10151554527026344_2061380454_n.jpg

546844_10151554527031344_1265391822_n.jpg

Det är IronWill som tagit dessa fina bilder, tagna i juli.

Din ser också fin ut! Har du för stam på mammas sida?

Min han ehrenprice som morfar.

Han är ganska outvecklad o sen av sig, pyttesmå kulor (hingst) o ännu fölpäls kvar. Vid besiktningen sa vet att ja skulle kolla avmaskning för de kunde tyda på mask också men provet såg prima ut :)

tyckte väl att din ser ut att vara mer fullblodstyp, blir säkert jättetrevlig i typen när han växer på sig :)

Hollie såg länge outvecklad ut, även som föl. Det är inte förrän nu hon fått en rundare överlinje och börjar se ut som en häst ;)
Hennes runda nacke har kommit nu bla.

Hon har helsvenskt swb på mammas sida, Sack-Flamingo.

Okej :)

Min grovar nog på sig också. Släkten e groova i typen. Finns lite fullblod på highcruiser sida långt bak i ledet annars inget. Både mamma, pappa o morfar är grova iaf =)

Japp endast träckprov då hästen redan är avmaskad. Dom två första perioderna ska man avmaska endå sedan krävs träckprovsanalys för o få avmaskningsmedel. Vilket jag tycker är bra men dyrt men samtidigt avmaskar man inte i onödan.

Okej :)

Min grovar nog på sig också. Släkten e groova i typen. Finns lite fullblod på highcruiser sida långt bak i ledet annars inget. Både mamma, pappa o morfar är grova iaf =)

jaha jag fick för mig att ehrenprice är/var en fullblodshingst :D men googlade lite och hittade ehrenpreis! tycker iaf att din ser ädlare ut men kan ju vara för att han är outvecklad som du säger.

Hoppas du fortsätter att uppdatera här, kul att följa hans utveckling :)

Senast ändrad:

Jo visst är han ädel iaf nu. Hoppas det blir lite mera sen =) Gillar när dom är grövre. En snäll kille är han iaf =)

Min plutt har nog mått bra här hemma, även om han verkar ha saknat mig (A) har haft semester sedan i onsdags eftermiddag så vi åkte iväg och fiskade kräftor och hade det trevligt ^^

Han kom galopperandes till mig i hagen idag så vi hade en liten mysstund tsm och så visade jag upp honom för kusinen min lite grann. Han är så himla go, när han tuggar sin mat så tar han upp huvudet och vrider på sig och hälsar på mig med mat i munnen när jag borstar honom. Jag blir kletig men tycker det är lika gulligt varje gång :D

Här stödutfodrar mina nu sedan snart 2 veckor tillbaka, och i veckan är det tänkt att plocka hem dom ifrån betet. Åh vad jag längtar!

Väldigt läckra brudar :d

visst är dom läckra när dom vill ;)

Vi hade möjligen kunnat bjuda på nya bilder idag, om inte Hollie velat kravla sig över staketet runt ridbanan, fick fånga in henne igen och sedan kom en åskskur på det :meh: så bidde hagen igen för damerna.

Dessutom verkar det vara brunst på g, då blir hon lika lobotomerad som sin mor..

Valacker har ju klart sina fördelar dom med....

Knapp

Jag har min tjej på den lösdrift som hon får stå på så länge som vi bor där vi bor, har nämligen bara lite drygt 2km dit :) Än så länge ser de fina ut trots ganska lite bete (men gigantisk hage).

Igår knatade jag hem med Jazzan för att hon skulle få beta på vår gräsmatta. Vi knatade på utan större händelser tills vi mötte ett gäng muller-motorcyklar som körde långsamt förbi oss, hon stod still så lugnt & fint. Jag kan erkänna att jag grät en liten skvätt av stolthet :o

Väl hemma insåg jag att det var ju DÄR som den största miljöträningen fanns, vi gick förbi diverse underligheter & en ganska trång passage för att ta oss till baksidan, där var hon lite på tå ett par minuter, men åt gräs, tittade på sin spegelbild i altandörren. Sen när hon gått tillbaka till normalläge så skulle det undersökas & hittas på bus, ja hon åt en hel del på gräsmattan också. Jag börjar ana stora mentala defekter på denna tös ;)

Såhär såg hon ut på vår röriga tomt (den vita runda var en rolig leksak att kasta omkring & hon knatade senare upp på trädäcket)
Jazza-hemma.jpg

Betar lite framför huset
20130812_185713.jpg

Jag kanske ska påpeka att ja, jag miljötränar min åring, i den takt hon klarar av & med tid mellan gångerna så att hon hinner landa. Om det är någon som tänker att jag är knäpp så har du troligen rätt :p

Hon ser så lugn och harmoniskt ut :)

Kl. Idag stod jag själv och gnisslade tänder över min åring, oftast e jag väldigt nöjd med henne, men idag var hon otroligt billig, så otroligt tjurig envis och fjantig på samma gång, hoppas det är en fas som går över :)

Här kommer en liten uppdatering med bilder på mina små buspojkar. Dom kastrerades i början på juni och har sedan under sommaren gått i flock även med stona och är såå nöjda med detta.
Berra mätte jag för drygt 1mån sedan och var då 131,5cm så jag väntar mig att han bli d-ponny. Tycker han växt lite till sedan dess så ska försöka mäta igen nu snart när dom går på bete i hagar närmare hemma. Han är min kelgris :) Jag hade turen att få hjälp av min syster att ta lite bilder häromdagen så här kommer ett smakprov
1098511_10200184587449885_2618735_n.jpg

Vilde mätte jag också för dryga månaden sedan och han va då 123,5 så han blir troligen c-ponny om man följer 90% vid 1års ålder. Här kommer ett litet smakprov på honom också
993679_10200184502807769_1801469700_n.jpg

Kl*

Jag har inga direkta planer för Stormen i vinter. Hon åker ut på lösdriften här hemma. Blir nog till att åka iväg och löshoppa henne någon gång också.
Men annars ska hon bara få fortsätta med det vanliga. Hon är så jäkla snäll att det inte är klokt.

sttt_by_erehsidne-d6hy12q.jpg

Tack! :) Det stämmer bra, hon är duktig :) Alla varelser som växer upp går väl mer eller mindre igenom ett gäng faser :) & även när de är vuxna kommer det alltid dagar då ens djur är billiga, för att nästa stund vara dyrast på jorden igen :love:

Superfina grabbar! :)

Spännande att se hur stora de blir sen.

Jag tycker att det är svårt att mäta, hur gör ni? Har ni "riktiga grejer" eller andra knep?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat