Sv: 12rna del 3
Knapp
Jag har min tjej på den lösdrift som hon får stå på så länge som vi bor där vi bor, har nämligen bara lite drygt 2km dit
Än så länge ser de fina ut trots ganska lite bete (men gigantisk hage).
Igår knatade jag hem med Jazzan för att hon skulle få beta på vår gräsmatta. Vi knatade på utan större händelser tills vi mötte ett gäng muller-motorcyklar som körde långsamt förbi oss, hon stod still så lugnt & fint. Jag kan erkänna att jag grät en liten skvätt av stolthet
Väl hemma insåg jag att det var ju DÄR som den största miljöträningen fanns, vi gick förbi diverse underligheter & en ganska trång passage för att ta oss till baksidan, där var hon lite på tå ett par minuter, men åt gräs, tittade på sin spegelbild i altandörren. Sen när hon gått tillbaka till normalläge så skulle det undersökas & hittas på bus, ja hon åt en hel del på gräsmattan också. Jag börjar ana stora mentala defekter på denna tös
Såhär såg hon ut på vår röriga tomt (den vita runda var en rolig leksak att kasta omkring & hon knatade senare upp på trädäcket)
Betar lite framför huset
Jag kanske ska påpeka att ja, jag miljötränar min åring, i den takt hon klarar av & med tid mellan gångerna så att hon hinner landa. Om det är någon som tänker att jag är knäpp så har du troligen rätt