12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Tihi, min pålle har blivit extremt mycket mer kär i mig på dessa dagar som jag börjat ge honom stödfodring. Nu räcker det inte med att han ska komma fram utan han ska glatt gnägga åt mig och är vid grinden innan jag hunnit gå dit ;) Visst är det för fodret, men lite roligt är det att höra hans yngkliga konstiga lilla gnägg varje dag xD

Mätte honom dessutom och nog har han växt, vid rumpan iaf och jag har nog mätt honom fel i manken för han är bara 151-152 fortfarande. Dock 155 nu över rumpen :) Får försöka ta några uppställda bilder!

Nu så, var tvungen att ta lite dåliga bilder också ;) Lyckades få till en bild där han ser riktigt rund ut. Visst är han inte hemskt kantig, men jag tycker han ser hemskt ut emot vad han gjorde för en månad sedan x) Jag e nog lite fjantig bara egentligen för jag har då varit med om värre ettåringar (A)

Här väntar han på mig vid grinden och ser inte alls kantig ut tkr jag :'D
1011337_10151739433778094_797826123_n.jpg

12067_10151739433638094_846484184_n.jpg

992937_10151739434558094_107571976_n.jpg

529083_10151739434948094_1881632776_n.jpg

16583_619535014743709_1915346210_n.jpg

Winni när vi släppte dom på bete 6/6.
1095117_619534781410399_2083158892_n.jpg

Winni igår flera veckor utan regn,vi stödfodrar dock hästarna nu.

Min bäbis var super duktig idag! Eftersom jag vet att han inte är trafiksäker så passade jag på när grannen hade någon på besök, det stod alltså en bil på vägen som stod stilla och inte lät. Passade på när tillfället fanns och jag ändå skulle promenera lite med honom. Första gången var det livsfarligt, men eftersom jag uppmuntrat att undersöka och vara nyfiken så fick han vara det på tillbaka vägen. Han var super duktig då, men något annat var farligt på andra sidan så han sprang förbi en gång, då gick jag tillbaka och gjorde om det extremt långsamt och då var han helt lugn som om inget hade hänt :'D får hoppas fler tillfällen kommer, för han är inte rädd för fyrhjulingar, traktorer eller mopeder, cyklar, men bilar det är farligt de ;)

Så vacker hon är! Verkligen jättefin :)

Kl

Postade en tråd inne på "Foder" men tänkte även höra med er erfarna avlare om munkpeppar är farligt för lillan som fortfarande diar?

Tanken är att hon ska vänjas av då vi kommer hem från betet men skulle hon sluta nu pga illasmakande mjölk gör det ju absolut inget!

Mammaponny är nämligen riktigt grinig mot min valack så jag skulle gärna vilja testa för att se om det får ordning på humöret hos tant surpuppa :devil:

Bild från idag, Glimma på promenad med bästisen och lekfarbrorn Jazz

1014055_10201522102710518_528602668_n.jpg

KL
Jag och Romeo har kommit fram till att rosa är hans färg! Oh så fin han är i det. Synd att bilder inte gör honom rättvisa. På tisdag hämtar jag honom från sommarbetet, längtar.
57a44157-cddb-4c48-bffd-3b24f3b8e0c8_51fab3d9ddf2b36d2872d755.jpg

Riktigt söt i rosa är han:d

Aliah: Grattis! Hon är jättevacker.

Idag är min plutta riktigt dyr:love::love:
Hovslagaren har varit och verkat henne. Jag hämtade henne i ligghallen där hon och hennes kompisar stod och gömde sig för flugorna. Vi gick genom hela stora beteshagen, lite motvilligt eftersom de andra hästarna inte ville lämna ligghallen, och ut ur hagen till carborten som har ett bra betonggolv att stå på. Silhouette var lite irriterad över alla flugor som flockades runt henne, men stod fint och var helt cool med att vara ensam utan flocken:) Det bådar gott inför framtiden känner jag. Jag har inte gjort ngt med henne på hela sommaren, men ändå var hon så duktig. Hovslagaren berömde henne med.
Stolt matte:up:

Mettan: så duktig hon är. Jag är inte säker påatt min hade följt med lika snällt...

Kl
Jag var och hälsade på Ismene på betet idag. Riktigt varmt idag så bromsar&blinningar var som tokiga att bita häststackarna. Svårt att få bra foton kan man ju säga.
Men så fullt av styngflugeägg på min pålle. Jag har aldrig sett så mycket på en häst någonsin! Gissa om den där avmaskningen i vinter kommer att vara viktigt:wtf:

Här är bild på min häst med hagkompisar. Ett tvåårigt halvblod och en tvåårig ponny(en riktigt illbatting)
null-4.jpg

Klia mig matte - flugorna bits!
null-5.jpg

Får vi vara med:)
Är sedan i lördags stolt ägare till en liten 12a.

TK Macha Maiara Kigermustang, brunblack.
Framtidsplaner: western och allround.

Flyttade från sin födelseflock till en blandflock och hennes värld har ställts på ända. Lite skeptisk till att man kommer fram till henne i hagen men hon stödfodras och då blir matte genast mer populär. Tyvärr har hon inte riktigt förstått att hon får lägga sina planer på världsherravälde på is i några år och har därmed fått en del blessyrer. Antagligen förtjänt dock, hon är stöddig, men sårtvätt är ju mindre populärt och flugorna är jäkliga.

1058679_597793733574645_1505047370_n_zpse56bf7b2.jpg

Foto AK
macha2_zpse432b7e8.jpg

Foto: AK
IMG_4410_zps417fd4cb.jpg

IMG_4408_zpsd40d48a2.jpg

Första titten i våras :)
IMG_4009_zpsba4f5efb.jpg

Oj vad häftigt!
Om vi fortfarande bor i samma trakter kommer jag gärna ut och fotar ditt nya underverk någon dag, vore jätteroligt att få dokumentera en ras som är så ovanlig i Sverige :D

Oj vad häftigt!
Om vi fortfarande bor i samma trakter kommer jag gärna ut och fotar ditt nya underverk någon dag, vore jätteroligt att få dokumentera en ras som är så ovanlig i Sverige :D

Hon bor bara några km från där du hade din ponny :)

jennyjenny: min polle är likadan, det är fruktansvärt mycket broms och blinningar nu efter regnet. Var riktigt ila idag, det värsta är att de senaste dagarna har Cash förstått att det är skönare att stå i stallet och mysa än i hagen så när jag tar ut honom efter fodring och koll på fötter så tvärstannar han efter halva vägen tillbaka till betet x) Känns ju trevligt att han inte vill bli av med mig men känns ju bättre också att han bör lyda när jag ber honom gå in. Detta fenomen har vi aldrig påträffat heller han har aldrig ifrågasatt det jag bett honom om tidigare så detta är något nytt och lite roligt tycker jag :)

Vilken tuffing, jättehärlig färg, välkommen med :)

KL: Vad har ni för planer med era åringar nu till hösten?

Mina planer för hösten är att, om Lasse åker transporten snällt, så ska han ut på en eller två halters.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka