12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

vilka härliga sötnosar ni har! Jätte kul att både se och läsa om :) 1146
Min pålle håller på att fälla päls för fullt, borstar som tusan varje dag, men de känns som om han aldrig kommer bli av med pälsen xD Jag är dock väldigt förväntansfull på hur han kommer bli utan all vinterpäls som är mer brun än svart. Man ser nämligen på vissa ställen att han verkligen kommer bli kolsvart :D

Vi har nästan ingen lera i våra hagar, så han är mest full av torkad hästskit när han varit och rullat sig, lätt att borsta bort iaf ;)

Ååh bajsinpackning, det låter bra för pälsen :D

Här har snön precis försvunnit, så nu är det geggamojja överallt. Min dotter som är 6 år är överlycklig och är ungefär lika skitig som hästarna när hon kommer in :arghh:

Hahaha, låter super kul x) Vi har ingen lera någonstans känns de som, mest grusbacke, så känns bra ;)
De kör på grus och bajsinpackning, för de är de ända som finns ;D

Känns skönt att snön nu är ett minne blott, äntligen går det att rida ordentligt igen x)

Som tur är går Clerona i en stor skogshage, så det finns torra fläckar... men storhästen borstade jag i 40 min igår..... och ändå var hon helt grå när jag red:crazy:

Jag kan skicka ner lite lera till dig om du vill :D

Haha nej tack, jag klarar mig utan lera :D

Låter jobbigt, du får borsta vidare och hoppas på att leran ger sig snart ;)

Haha nej tack, jag klarar mig utan lera :D

Låter jobbigt, du får borsta vidare och hoppas på att leran ger sig snart ;)

Typiskt, jag hade redan packat en lastbil full:D

Ja, urk... jag är glad dom dagar det är kasst väder för då har hon täcke. Men jag vägrar lägga täcke på henne om det är varmt och skönt bara för att jag ska slippa borsta en massa.

Vilken snygg pojk! Förstår att du längtar!!

Kul med lite nya bilder samt uppdateringar i tråden :)

KL.
Hollie är 11 månader och ser ut som en ranglig älgkalv, men en fin älgkalv :p
Så fort det finns något bete att tala om åker hon iväg till jämnåriga vänner och stora fina sommarhagar. Ska bli intressant att se hur hon utvecklas under sommaren..
303476_10151415667286344_354300444_n.jpg

Det ska bli roligt att släppa ihop henne och Storm! :D

Ställde upp Storm på stallgången för att mäta henne ordentligt, har alltid mätt på ett ungefär i boxen innan.
Jag blev förvånad, hela 125 cm fram och 130 cm bak är hon nu. Måste ha mätt fel i boxen.

Hon blir ett år om 2,5 veckor. Stämmer det att dom är 90% av vuxenhöjden vid ett år (har läst 1,5 på vissa ställen dock.)
så kommer hon nästan att krypa upp på 140 cm om man räknar från mankhöjden.

:D ja vilken syn det kommer att bli! Storm kan säkert knata under magen på Hollie :o

Definitivt ett tillfälle att plocka fram kameran!

Jag har också hört 90% av sin vuxna höjd vid ett år.. funderar dock på hur väl det stämmer?

Är lite rädd att Hollie kommer att bli för stor och nu har hennes bror börjat växa rejält också :nailbiting:

.. men inte kommer jag att kunna sälja någon av dom för det ;)

Det är bara att köpa en högre pall så går det ju bra ändå :D
Hur stor är Hollie nu? Cleo var prick 150 fram... mätte inte bak, hon ser rätt jämn ut.

snarare en brandstege :D

Jag mätte henne för några veckor sedan, då var hon 149cm fram om jag inte minns galet nu. Bakdelen är betydligt högre.

Men hjääälp, jag trodde Hollie var mycket större än Cleo. Dom verkar ju vara ganska lika. Fast vänta nu, visst var Hollie en månad yngre än Cleo? Jag har ju inget minne:banghead:

minns inte heller :o men Hollie är född den 25 maj

Det var som sagt ett par veckor sedan hon mätte 149cm och hon ser ut att ha vuxit sedan dess ;) men alla kroppsdelar känns stora så jag tror hon blir 170+

Risken att hon lämnar som ponny finns ju nog, eftersom mamma endast är 146cm och pappa är 154 i mkh så riktigt stor lär hon ju inte bli :D

haha jahapp du får packa ur lastbilen, här ska vi inte ha någon lera (A)

Jag börjar bli riktigt nöjd med den lille's personlighet här, han är så extremt ödmjuk häst. MJUK, men inte känslig. Svår förklarat xD
Dessutom börjar han biffa till sig rejält tycker jag, emot hur han såg ut förut. Får ta lite kort på honom och visa om jag kommer ihåg att ta med kameran ut :)
Han är dock inte så stor, växer väldigt långsamt nu, vilket egentligen är rätt positivt. :) Han är trotts allt 1år och 1vecka idag, och antar att han fortfarande bara är 147 fram som sist, men får ta och mäta snart igen :)

Hollie ser väldigt långbent ut tycker jag (A) Men tycker också om hur hon ser ut, väldigt vacker blir hon nog. Hon har verkligen vackert huvud tkr jag! :D Sedan så har jag alltid varit hemligt förälskad i fuxar (A) Tittade ju faktiskt på en fux med samma färg som Hollie och en väldigt mörk svettfux innan jag köpte Cash. De båda såldes innan jag hann titta på dem dock, men som ni alla säger, färgen spelar ju egentligen ingen roll så länge det är en bra häst :')

minns inte heller :o men Hollie är född den 25 maj

Det var som sagt ett par veckor sedan hon mätte 149cm och hon ser ut att ha vuxit sedan dess ;) men alla kroppsdelar känns stora så jag tror hon blir 170+

Då är det dom lika gamla och Clerona var 148 för några veckor sedan och var 150 när jag skulle hämta henne, vilket var i fredags.... Hon ska INTE blir 170+, så det så:nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat