12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Monifa och Michis, Ja det är tur att hon är söt. :p

Här är min lilla tjocka boll igen. Har fortfarande inte bestämt mig vilken kamera jag ska ha... så jag släpar fortfarande runt på min trasiga.

canter_by_erehsidne-d62ix5b.jpg

uppsyn_by_erehsidne-d62ixem.jpg

skutt_by_erehsidne-d62ixki.jpg

look_by_erehsidne-d62ixqf.jpg

galopp_by_erehsidne-d62ixvt.jpg

leran_by_erehsidne-d62iy2m.jpg

ramona_storm_by_erehsidne-d62iy8h.jpg

Hon har verkligen massor av man! Ganska mycket svans och en hel del hovskägg.
En riktig liten urhäst. Har lovat mig själv att aldrig klippa ett hårstrå på henne.

Hon är dock ful som stryk när hon inte springer. :p Så några uppställda bilder får ni inte.

Vi pratade just om det häromdagen, hon är inte så lik Stella i utseendet (Hon är en närapå exakt kopia av farfars far.) men hon är extremt lik henne i temperament och i blicken.

Hihi mys!
Får man fråga vart i kalmar du bor? ;)

Jajjamensan! Jag bor en bra bit utanför kalmar dock, i världensände som jag kallar byhålan ;) Den ligger utanför Högsby, en mil utanför sisådär :)
Så det är inte direkt nära Kalmar egentligen, ca 8,5mil xD

IronWill: Det är en sjukligt vacker häst du har, älskar verkligen färgen och hennes uttryck är verkligen underbart att se, positiv pålle ser de ut att vara! :love:

ja det är nåt i blicken och uttrycket som verkligen är Stella.

Manen är så ball i färgen att det inte finns, det är verkligen en My Little pony du fått fram.
Om du inte behåller henne så kommer nån liten tjej verkligen få sina drömmars häst.

Haha ja ;) Gotland är väll ett eget län? Gotlän kanske? :D

Ja det är bra, fast lite mygg och knott = det blåser ta mig tusan storm varje dag.

Hahaha ja de är nog ett Gotlän ;)
Jo fast de är bättre med storm än att bli uppäten :(
Vi har så mkt blinningar och shit om sommaren att de inte anfaller bara hästen utan mig med..
Så med gamlingen jag har här hemma så började jag rida om nätterna eftersom alla mygg försvinner någon gång efter 12 :)
Härligt var det, så de blir nog inte så många turer i skogen i sommar x(

Ja jag är väldigt sugen! :D Hehe! Särskilt när jag här om dagen satt på en kompis 2 åring för första gången, det kliade i fingrarna!

Jag har inte fått hem honom än men han är vad han visade hos uppfödaren en gosegris och stabil i temperamentet (vad jag märkte) men mödernet var helt otrolig. Väldigt social och kärvänlig så jag hoppas verkligen att det har gått i arv. Dock får han gärna bli känslig och vaken, för det är två egenskaper jag ser som positiva.

Lite trådkap kanske men här har du två tre åringar efter RayBan ridna:
https://www.youtube.com/watch?v=yBFg07P5Nl0
https://www.youtube.com/watch?v=r9xhMUIT4ac

Fina! Men den första var efter Sandro hit tyckte jag? ;)

Kl

Lite nya bilder på Glimma

Igår busade vi i hagen, lekte lite jage och hon for efter och runt mig glatt studsandes och tog små myspauser för kramar och gos emellanåt.
Älskade älskade lilltjej :love:

Det ska bli spännande att se vad hon får för färg när hon fällt färdigt. Hon börjar bli mer och mer brun på de ställen hon fällt och även ullen skiftar nu mer i brunt än svart. På vissa ställen är hon även grå så det ska bli kul att se resultatet snart :)

hahaha var fel länk! Kollade på den efter den jag skulle länkat som jag förövrigt inte orkar ta fram på mobilen :)

*kl*

Wix ser lite "komochhjälpmigattdö" ut för stunden. Han fäller för fullt och ser ut att få en riktigt mörk sommarpäls så nu ser det ut som att han har skabb då han fäller i tussar :p Hoppas att han fäller av det snabbt så man får se hur han ser ut under all ull :D

dsc_9655_517450c7e087c335be666d0b.jpg

dsc_9676_517450ece087c335efcd4762.jpg

dsc_9683_517450fd9606ee25e215cec0.jpg

Här fälls det också i tussar, det är allt annat än tjusigt :p
Lilla Trassel har stora fält på ryggen som är vinterpälslösa, och Trubbel har något "hål" här och där i kostymen :rofl:

Hon har verkligen massor av man! Ganska mycket svans och en hel del hovskägg.
En riktig liten urhäst. Har lovat mig själv att aldrig klippa ett hårstrå på henne.

Hon är dock ful som stryk när hon inte springer. :p Så några uppställda bilder får ni inte.

Vi pratade just om det häromdagen, hon är inte så lik Stella i utseendet (Hon är en närapå exakt kopia av farfars far.) men hon är extremt lik henne i temperament och i blicken.

Jag som precis tänkte skriva att hon påminner så himla mycket om Stella :love: Men det måste väl vara blicken som du säger.

MattiZ, Tack så mycket å hennes vägnar! Hon är verkligen en positiv liten häst. Kommer man till hagen så är hon alltid den som är först
framme och gnäggar och vill att man ska göra något med henne. Lite väl explosiv är hon dock. :p Rätt färg fick hon verkligen!

Ponte, Ja vi kallar henne "My little pony". Manen ser ju lila ut ibland på grund av det gråa. :p Vi får se hur jag gör med henne, jag har ändå
tappat suget på ridningen och har ingen lust att rida mer, men ska börja köra in henne i år. Det kanske blir min nya grej! :)

Lilstar, Ja det är nog blicken! För hon har ganska mycket grövre huvud än vad Stella hade och hon blir nog även något mer högrest, men mer
köttbulle aktig. :p Det är svårt att minnas det nu, men mamma häst var ju faktiskt inte det rejälaste som travat på denna jord.

Min fina flicka. :love: Storm har mycket att leva upp till.

*kl*

Här kommer en liten halvdålig bild på Belizario "Prinsen" från förra veckan, i lördags fyllde han som sagt 1 år :-)

ify4cz.jpg

Han går med täcke då vi var tvungna att klippa honom från halsen och på kroppen, då han råkade få löss när han åkte ner igen ( pga.oseriös köpare,vi har fött upp honom, så nu får han stanna kvar och bli ridhäst åt mig ;) ) ,som har behandlats nu, täcket rycker så fort det blir varmt :)

Haha Cash var mer eller mindre en vandrande bomb när han kom till mig. Var rädd för det mesta, på ett explosivt sätt. Men de tränades bort och nu är han lugn som en filbunke så länge han inte får för sig att man ska busa ;)

OCH IDAG är en stor dag för min lille, för han fyller 1år idag :'D Detta ska ut och firas när lastmaskinen är klar för lunch.. Vill inte skrämma honom i onödan, stora lastmaskiner får han vänja sig vid senare ;) Han ska rycktas extra länge och få lite extra godis av mig idag, sedan ska han mätas igen. Får se om han blivit lägre eller högre sen han verkades också ;) hahah

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 998
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat