10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Hihi, samma här! Tredelat med parrerstänger, men ska köpa ett tredelat med fasta ringar åt honom och prova också. Nu trivs han väldigt bra på detta. :) Har inga tredelade sen förut, han har haft ett tvådelat med fasta ringar men det gillade han inte alls. Kanske är skillnad nu när han lärt sig ta stöd, men har inte provat byta.
 
Sv: 10:orna del 6

Handla träns är kul. Och snart är det Scandinavium och då är det alltid kul att ha något att handla, yeah.
Min har ett smalt 3 delat som han verkar gilla. Använder bara remontnosgrimma tills tänderna är permanenta.
Har ett dösnygg lackad aachennosgrimma med tillhörande träns , rundsytt, som hänger och väntar:d Får nog lämna in den och korta av sidoremmen på den nosgrimman, lillkillen har cob storlek på huvudet.
 
Sv: 10:orna del 6

delvis kl*

Alltid skoj att shoppa, men missar Scandinavium i år =( Så blir nog att beställa ett, har hittat ett vrålsnyggt online.

Svarar dels på min egen fråga men också den om bett:
Har remontnosgrimma och just nu ett vanligt tredelat bett.
Vet. tyckte jag skulle testa tredelat med fasta ringar samt ett rakt med fasta ringar, så det ska jag göra nu när hon äntligen ska igång igen.
 
Sv: 10:orna del 6

Här får ridningen fortafarnde vänta, prinspirayan får fortfarande bara skrittas.. Aktiverar honom med lite hjärngympa i stället

1502283_10202822633589966_1503599229_o.jpg

1506390_10202822633149955_852525959_o.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Jag har ingen nosgrimma pga medicinska skäl (tandproblem).

Skulle skritta ut igår i snön, halvtokig häst (framåtbjudningen har kommit kan man säga) och helt plötsligt började hästen galoppera av sig själv :cautious: Sen tjafsade vi lite varför hon inte fick som hon ville...Då blev hon sur och skulle stegra. Sen kom vi överrens och så skrittade vi hem :meh:
 
Sv: 10:orna del 6

Ååh denhär hästen alltså! Idag blev det premiär med sele, tömkörning och dra en bom längs ena sida, allt detta i total storm, men det berörde inte giraffen det minsta♥ Såå kär i min prins :love:
1551733_10152157007651067_2013619781_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Har inte varit här inne på några veckor.
Hann bara vara igång ett par veckor innan värsta vintern kom!!
Så dumt!! Jag trodde att vi skulle klara oss från det :(
Så nu vilar vi igen/fortfarande.
Känner att det är lika bra att lägga ner planerna på att försöka kvala honom.
Hoppas på en härlig vår och sommar med mycket mys och kul istället :)
 
Sv: 10:orna del 6

Fina Pirayan! :love: Läker han som han ska? :)

Van Remo: Fin kille! Modig du som tar allt det på en gång, det hade inte jag tordats, definitivt inte i halv storm!

hippocampus: Kul att ni är igång, det där med framåtbjudningen är ju som en vågskål. Inte kul när de ska till å resa...


KL
Jag hade tänkt rida Kaptenen idag, han har inte alls varit trött nu längre och far som en idiot i hagen. Men det var mycket i rörelse runt omkring gården och blåste satan så jag fegade och lät honom vila. For till en kompis och åkte slädtur istället - myyyys! :love:
 
Sv: 10:orna del 6

Åh slädtur, så himla mysigt det låter! :love:
Ja han har börjat lugna ner sig så mycket nu, han är en helt annan häst från när jag fick hem honom. Och hans sinnesro och koncentration var helt amazing idag, så det gick att köra på med lite allt möjligt nytt. Bar att passa på när man har en riktigt bra dag lixom :)
 
Sv: 10:orna del 6

*kl*

Nyss hemkommen efter en fantastisk ridtur i vintermörkret. Adrielle sköter sig verkligen toppen, någon liten tendens till att burka på hemvägen men annars är hon så stabil! Det är verkligen vårdande för själen att få uppleva naturen från hästryggen!
 
Sv: 10:orna del 6

Oj, har typ helt missat att vi flyttat hit... har massor att läsa igenom vad ni pysslat med med era remonter =) Själv har jag mest klappat på Räkan, gått någon promenad och tömkört lite. Hon är tjock och rund och vid matdags får man inte peta på magen =)
 
Sv: 10:orna del 6

De fick ju öppna upp buken på honom i alla fall och operationen blev ganska lång och komplicerad, dom han bara gå igenom en sida ordentligt, men där hittade de i alla fall skräp och lite allt möjligt som de rensade bort. Vi skall på återkontroll om tre månader så till dess hoppas vi att hans hingstbeteende skall ha fösvunnit.
Han mår för tillfället nog riktigt bra, han hatar som pesten att gå i sjukhage, men såret ser bra ut och han är pigg och glad när han får komma ut och skritta.
 
Sv: 10:orna del 6

Jag har tittat på en sån sele till min! Är den bra? Jag har problemet att min budget-gjord glider åt alla håll och kanter när jag tömkör! Riktigt irriterande!
Jag är verkligen inte proffs på tömkörning men vill lära, och tycker det är så kul, fick igen så mycket i ridningen när jag red in henne när jag började tömköra.

2014-01-22-1615_52dfe07be087c36e3116ce6a.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Kl.
Efter idag kan jag konstatera att Snappe är den mest lovande häst jag haft!
Nu är det upp till mig att ta tillvara på det ...
 
Sv: 10:orna del 6

Varför vila för att det är snö? Att det blir svårt att rida när det blåser snudd på storm förstår jag, men annars ser jag det som en bra möjlighet att konditionsträna på ett annat underlag, som oftast är bra. :)

kl
Idag skulle vi ha ridit ut i snön, men de jagade i skogen där vi brukar rida, så vi vågade inte. Det blev lite spontan löshoppning i stället.

Vi började med 4 studs, där jag höjde 2a och 4e hindret lite gran allt eftersom. Låg väl kanske på ca 80 sista 2 rundorna. Sen la vi ner 1a och 3e bommen och satt en oxer på slutet. Tror att hon tyckte att det var roligt och hon studsade lätt över. Hon är en liten gummiboll!

Nu visar vädret på plussgrader igen, så tror att jag har ångrat mig angående skor, igen! :cautious: Hon får nog gå barfota en period till...
 
Sv: 10:orna del 6

Vad roligt att höra att det går så bra för er! :)

Ottilia: Efterlyser magbilder! ;)

Aliah: Jo jag kom ihåg att det blev lite värre än vad som var tänkt. Hoppas de fick bort allt skräp!

Zkold: Men så fin! :love: Jag tycker också det är roligt att tömköra! Hade gärna haft en sån där dyrare riktig gjord, men min funkar, även om den också lätt snurrar om hästen drar åt nåt håll.

Michis: Håller med aida, du måste ju berätta vad ni haft för er! ;) Men himla roligt att det känns så bra!

aida: Åh, jag vill också löshoppa! Det är några som brukar löshoppa på ena ridklubben här men de kör alltid fel helger när jag jobbar... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 779
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 503
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 480
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp