Sv: 10rna del 6
Kaptenen går skodd runt om med brodd och snösulor på alla tassar.
Här skulle det inte funka med nåt annat. Förstår att det är jobbigt för er som bor på varmare ställen med lera och knöligt...
Och ja alla ni som kommenterade korten, det är underbart ute nu!
Igår var jag ut med ponnyn och hittade en helt orörd (jaja, rådjur hade lekt där men inget annat) väg med nästan en halvmeter pudersnö, helt underbart att galoppera där!
KL
Kaptenen har varit trötter nu två dagar i rad när jag kommit för att släppa ut, han har legat och sovit såååå gott och har till och med legat kvar en stund, inte alls haft speciellt bråttom att kliva upp.
Jag blir nojjig direkt och undrar vad som är fel, men sen har han varit som vanligt ute i hagen och äter, dricker och leker som vanligt. Jag hade inte tänkt ge honom nån mer vila nu förrän till sommaren, jag räknar kallt med att nånting kommer komma så det blir vila ändå. Tappsko eller dåligt underlag eller nåt. Hade tänkt hålla igång varannan dag och hade planerat en lugnare ridtur idag. Men det blåser småspik på tvären så det kändes sådär lagom kul att ge sig ut...
När han då dessutom är lite trött så kan han gott få vila till på onsdag. I helgen kommer syrran igen så då blir det uteritt både fredag och söndag.
Fyndade förresten en ny ridjacka igår!
Halva reapriset, snygg, varm och alldeles perfekt modell för ridning!