10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Han är så häftig! För att vara så stor ser han ut att vara i alldeles lagom hull också, jag har nog aldrig sett en sån bamsing i bra hull nån gång. :p Härligt med bilarna! Jag tror nog Kaptenen skulle bli rätt spänd om vi mötte så stora fordon, men vanliga personbilar struntar han i. :)

aida: Men fy fan vad förbannad jag hade blivit! :rage: Komma in som utomstående och förstöra för tre andra ekipage och sen ha mage att klaga på din!? Åker jag nånstans med mina hästar ser jag väl ändå till att hålla mig ur vägen för andra! Grrrrrr...

fio: Ja vi börjar äntligen få tillräckligt med snö! Men än kan det få komma mera! Tyvärr är ju den understa dm med snö hård och jävlig så det går inte så bra att rida i djupsnön... :( Önskar jag haft ridfilmer, men än så länge har jag bara den när jag tömkörde häromveckan. :)
 
Sv: 10:orna del 6

Tack :) Ja han är tack och lov väldigt lätt att hålla fin i hullet. Han äter inte särskilt mycket mer än de andra normalstora hästarna faktiskt :)
Ja så skönt om man kan få de trafiksäkra, underlättar endel! :)
 
Sv: 10:orna del 6

Idag var vi ute OCH galopperade en snutt :D Fanns några ställen som det gick på iallfall men nu får det antingen bli plusgrader och försvinna eller snöa på rejält!!

Nä jag orkade inte borsta ut spånet i svansen hahaha

1604828_10152184777936797_313141297_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Härligt! Och håller med angående underlaget, jag vill ha mer snö :D
Han är så himla fin din grabb! :d och blir så ridsugen på alls mysiga bilder uppsuttet! :love:
 
Sv: 10:orna del 6

+ ni andra

Nämen oj :o Tack ska ni ha, vad roligt att höra! Han är så himla tacksam att jobba med! :love:
Här är en liten filmsnutt till från travarbetet :) http://www.youtube.com/watch?v=2hVF8JwzrM4

Han är min första häst jag har "från scratch" så jag är bara glad att vi har lyckats så här långt och tar det för vad det är :) Dock satsar vi ju på en bra kvalitetstävlan i höst.

Någon som har koll på championaten om en "gråpapprad" får vara med?
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6

Så fina! Jag har hört att om man inte borstar ur spånet ur svansen så kommer man åka av, så jag har en sjuklig tvångstanke när det kommer till det, haha! :p











Åkte du av? ;)
Förresten är du nöjd med ditt micklem?
 
Sv: 10:orna del 6

+ ni andra

Nämen oj :o Tack ska ni ha, vad roligt att höra! Han är så himla tacksam att jobba med! :love:
Här är en liten filmsnutt till från travarbetet :) http://www.youtube.com/watch?v=2hVF8JwzrM4

Han är min första häst jag har "från scratch" så jag är bara glad att vi har lyckats så här långt och tar det för vad det är :) Dock satsar vi ju på en bra kvalitetstävlan i höst.

Någon som har koll på championaten om en "gråpapprad" får vara med?

Ja i dom öppna championaten, inte Breeders.
 
Sv: 10:orna del 6

Haha har jag aldrig hört .. nä jag åkte inte av :D

Jag köpte micklemet till en annan häst först, men använder det på alla nu av ren bekvämlighet. Till den hästen som det är avsett för funkar det jättebra på för det problemet han har (lite svårigheter att suga tag i bettet). Jag har inte ridit på något annat träns på denna än micklemet. Men han funkar jättefint på det, kommer byta sen till ett vanligt träns på denna hästen och så får vi se då..
 
Sv: 10:orna del 6

Haha säkert bara tur ;)

Ja men va kul, då kanske man ska kolla lite på det!

Ah okej, skönt att det blev skillnad. Min rids med rakt gummibett, anatomiskt nackstycke och ingen nosgrimma så han behöver knappast något annat träns just nu då han går utmärkt på det, men jag tänker att det kan ju ändras i framtiden hehe.. Om man skulle behöva en nosgrimma senare så känns ju micklem som ett bra alternativ, har bara hört gott om det hittills :)
 
Sv: 10:orna del 6

Fast problemet är att det inte finns en nosgrimma på micklemet.. allt är ju i ett stycke!

Haha ja säkert.. han var taggad till tusen så förr eller senare åker man säkert av.. ;)
 
Sv: 10:orna del 6

Någon dag lär det ju hända oss alla.. peppar peppar haha

Ja jag uttryckte mig lite klantigt, menar såklart att jag får handla hela tränset i så fall :) Men handa är skoj :D
 
Sv: 10:orna del 6

Ja det var så underbart!! :love: Det är såna dagar man vet varför man fortsätter orka med allt slit. :D

Vad härligt det låter med din! Är han inge tittig alls? Det är Kaptenen, tyvärr. :p Har varit lite svårt att galoppera ute för han ska titta på allt och rätt vad det är så kommer det en tvärnit. :p Men sist när ponnyn var med gick det så himla bra! Så det finns hopp!


D

När jag red in honom i höstas var han stencool, sen vart det ett stallbyte som inte riktigt passade herrn så då hamna vi i en väldigt "skraj" period. Värst var väl när han blev rädd för hur hans egna hovslag lät när han gick från grusväg till asfalt.
Nu bor vi i nytt stall sen i slutet av nov och där trivs vi jättebra. Det är bra rutiner och vi har kommit igång ordentligt tillsammans.
Jag miljötränar honom en hel del från backen, och har under vintern övat på att gå först när vi är ute och rider. Först tyckte han det var skitläskigt att behöva tänka själv. Men nu blir han asförbannad om han inte får gå först.
Han har oxå alltid (än så länge, peppar peppar) bara skuggat och varit tittut i skritt. I högre gångart är det så kul att få springa så då har han inte tid att leta spöken i dikena.
Nästa mål är att våga oss ut ensamma. Vilket inte borde vara nått problem då han är så orädd. Är nog min egen feghet efter fallet i höstas som spökar. Men jag börjar känna mig allt mer modig för varje dag.

Stallkompisen har haft nån form av kolik/förstoppning de senaste dagarna. Varvat med veterinärbesök har vi försökt oss på alla gamla huskurer för att få igång magen på stackarn. Bl.a. Har vi kört honom i transporten för att "stressa" igång bajseriet. Har då även passat på att lastträna Våd. Vilket har gått kanon!! Har tom kunnat gå ur och lämna honom ensam utan att han har hoppat över bommen. Så vi fortsätter träna och hoppas på att vara redo att våga oss på en tur snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 783
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 960
Senast: Hyacinth
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 504
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 481
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp