Åh vad kul att det gick bra! Hoppas på bildbomb snart!
Molin: Söttjejen!
KL
Jaaa ni! Jag sa ju att jag tyckte att Kaptenen var redo för ryttare, och jag verkar ha haft helt rätt!
Idag kom en kompis hit, vi hade UNDERBART väder, strålande solsken, varmt och vindstilla - perfekt för en första ridtur! Tog in rödingarna och gjorde i ordning, sen ut på stallbacken och fixa lite. Ledde Kaptenen medan min kompis red farbror nordis, gick jättebra. Följde samma väg som vanligt för att göra det så enkelt som möjligt.
På vägen styrde jag lite över manken med tyglarna vilket gick jättebra, han följer tygeltagen kanon nu! Sen stannade vi några gånger då jag drog och gungade på sadeln och hoppade lite i stigbyglarna - Kaptenen typ bara suckade åt mig.
En bild från ett av stoppen:
På bortvägen gick vi över vatten helt utan problem, han tittade bara lite! Sen på hemvägen när vi gått förbi allt vatten tog min kompis över grimskaftet och jag hoppade i stigbyglarna, ställde mig upp och klappade på andra sidan och grejade helt utan reaktion. Så plötsligt satt jag där! Jag hade inte alls planerat att sitta upp själv från backen, hade tänkt att kompisen skulle slänga upp mig, men Kaptenen brydde sig som sagt inte alls (han stod och vilade ett bakben
). Satt stilla ett tag och bara klappade och pratade, men pållen var helt obrydd och ville äta på samma buske som farbror.
Sen skrittade vi i snöre nästan hela vägen hem, men det gick så fantastiskt bra så sista biten kopplade vi bort grimskaftet och gick själva!
Sista femhundra metrarna hoppade jag av och ledde honom, han var helnöjd - totalt obrydd och bara knallade på som om ingenting hade hänt!
Alltså jag tror knappt det är sant! Första ridturen på min lilla pluttebebis!
Han kunde verkligen inte ha skött sig bättre, han var helt otroligt underbart fantastisk heeeeela tiden! Från början till slut! Åh vad jag älskar min häst!