Sv: 10rna del 3
Kl.
Nu är väl betet slut typ hos oss
Det kommer knappast växa upp så dom kan gå ut igen när det bara regnar och nästan är halvkallt ute nu faktiskt.
Lilla hagen har lite gräs men max för 1-2dgr för mina tre så den tänker jag låta vara nu.
Åkern som vi fått tillbaka, stallägaren rättare sagt den är ju sådd med gräs i somras och det kanske är 1dm som vuxit upp där under en lång tid!
Den ska väl så småningom stängslas, men en fråga.. Kan man släppa dom där innan snön eller ska man helst låta det gå tills nästa år? Under vintern kommer dom få gå där iaf och mina grävare kommer väl hitta gräs under och då är det väl inte lika bra och käka antar jag
Men jag tror på en BRA vinter i år och en super sommar nästa år!
Har ni sett alla rönnbärsträd? Mycket mycket och då sägs det som jag skrev ovan, en riktig och kall vinter och då blir det även en riktigt varm och fin sommar därpå!
Skit samma, inget intressant direkt!
Min hösilageleverantör skulle ha kommit med 22 bal idag, men det blir imorgon förmiddag istället. Så han får sköta det där själv som han oftast gör när han kommer till mig.
Lillsnuttan fick en ny repgrimma idag, bara tagit TVÅ månader att få den :/ Det blidde en orange med något rött inslag. Kanonsnygg men tror den ev hamnar lite för högt, jag vet inte :/
Långt ledrep på 4m också, supernöjd!
Hon fick hälsa på transporten idag igen vilket gick väldigt bra. Hon fick vara med när jag öppna den och hon tog det med godan ro, sen gick vi fram och stod vid den, hon fick käka lite gräs nedanför medans jag hoppa på lämmen
Sen gick vi bortåt och gosa sen tillbaka och så höll vi på sådär lite och hon flåsa väl en del och lukta lite men absolut inte så rädd som hon var för 3 ggr sen.
Mitt mål var att hon skulle få upp EN hov på lämmen iaf och så blev det, dock fick jag henne aldrig och stå kvar med den så speciellt länge. Men det fick duga...
Får se nästa gång, men jag har absolut inte bråttom men nog är hon lite skeptisk allt, inte alls som när jag hämtade henne.
Sen börjar hon mogna en massa, hon är så sjukt snäll och lugn att hantera, lyssnar på både kropp och rörelser från mig samt rösten såklart.
Brukar stå och "hänga" över ryggen nu ibland också för att vänja henne på lite sådan inför hängningen och det går hur bra som helst också.
Skulle ha tagit en liten promenad idag också om inte regnet började när jag kom ut, tog inte med regnkläder för jag trodde inte det skulle regna. Men men, kommer snart en helg, vi får satsa på en massa då
Idag blev det mest maaaaaassa gos och kel vilket vi älskar här hemma