Sv: 10rna del 3
aida
Jättefint fint uttryck och vackert huvud!
Den där gillade jag skarpt!
Delvis kl.
Idag tränade vi på uppställning och gå fram och tillbaka i skritt enbart för det var för halt i hagen för annat.
Det gick väldigt bra, min instuktör var betydligt bättre än mig för att vara hennes första gång. Jag har iaf tränat detta sen tidigare med mina andra två...
Men iaf, det gick bra men hon tycker att det är jätte mycket jobb så ska vi åka så vill hon att jag ska träna minst 1 timma varje dag, jag ska även transportträna henne varje dag och detta tills det är dax, det är alltså 13dgr på raken.
Så där sätter jag stopp!
Visst är det jobb men man kan inte hålla på och nöta på samma saker i en timme varje dag, hästen kommer trötta ut som tusan och det är för mkt med 1 timme tycker jag så jag kommer ställa in detta och istället jobba lite med detta iaf samt med transporten.
Vi ska även bli bästa vänner med vattenslangen tror jag för den har hon aldrig uppskattat
Och eftersom det regnat hela sommaren i stort sätt så har man inte heller behövt hålla på med den, med lite tur kanske man kan få lite sol snart? Innan hösten, så man kan prova på och duscha henne annars får det bli dusch av benen iaf!!
Så jag är ledsen, men det blir ingen visning för oss och detta är för att jag inte alls vill att hon ska behöva jobba på detta sätt, hon blir bara 2 år och 3mån gammal den sista!
Det var inte bara uppställning osv vi höll på med vi bekanta oss även med transporten vilket gick bra. Så det ska göras mer ggr nu är det tänkt så att det blir bra.
Kanske man kan komma iväg på någon löshoppning under hösten/vintern iaf
Ang inridningen, det där med framåtbjudning det behöver Miraz MEN jag tror det mest är för att hon är så öm om fossingarna. Ska inte araber ha BRA hovar?
Iaf, jag vill gärna vänta med att sätta dojor på henne helst tills våren för på vintern går det bra i och med all snö.
Min 4åring behövde jag ingen häst framför för att hon skulle gå med mig på ryggen, hon älskade att komma ut och gick dit jag bad henne. Red jag med annan låg vi flera meter framför
Men som sagt, Miraz kommer det bli säkert en med iaf.
Och när vi börjar får vi se... Ska väl snart börja tömma igen tänkte jag
Ser fram emot det måste jag erkänna!
Bilder från idag, inte dom bästa!
Snarlika jag vet, men kunde inte välja ut den bästa