Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
de blir något trögare för hjälperna tycker jag. Främst i en övergångsperiod då en del ställs på ända då hästen ställer om sig till fler och olika ryttare. Sen är skillnaden ganska liten beroende på vad man har för medryttare, hur duktig den är och hur ofta och hur den rider. Är medryttaren duktig eller mest rider ut så tycker jag att skillnaden är så pass liten att den lika gärna kan bero på att man själv inte tillbringar lika många timmar med hästen som man gjorde innan medryttare.
Däremot så tror jag att det är bra för unghästarna att få bära lite olika ryttare längre fram i sin utbildning. Jag tänker ju behålla Räkan hela livet men man vet ju aldrig vad som kan hända och ibland kanske hon kommer behövas ridas av någon annan och har bara jag ridit så blir omställningen nog väldigt stor och konstig vid ett sånt tillfälle.
Jag är likadan. Någon gång i framtiden vill jag ha barn, kanske, och då kan det ju bli så att någon annan måste rida ponnyn en tid. Men som unghäst, och så länge jag själv är ung och fri och egoistisk, så kommer jag nog bara rida henne själv. Alternativt låta uppfödaren rida henne ibland, hon är visserligen längre än jag, men hemskt smal, och hon rider ju trots allt mamman som är mycket nättare i kroppen än min. Vi står alltså i samma stall, så det är fullt rimligt att hon kan rida henne ibland. En kompis till mig som är lika kort som jag (1,56 cm) hade problem med sin uppfödning, eftersom hästen var så van vid hennes små korta ben, och inte fattade hjälperna när någon längre red. Nu var det visserligen ett halvblod, och jag har en ponny, oftare mindre personer som kan rida ponny i vilket fall. Men jag har till och med planerat för att försöka få hästen dräktig i samband med att jag skaffar barn själv, bara för att hon inte ska behöva ridas för mycket av andra.
Mina brukar också passa på att sova när dom får komma in
Imorgon går (tyvärr) transporten mot kliniken med älskade Norpan i.... Hon har svällt upp på fram och insidan hasen och uppåt på insidan benet. Hon är jätte öm och vill inte att jag tar där, ser jätte stel ut och är lite halt, så jag tror något är fel där inne.
Håller alla tummar jag har att det inte är något farligt, för det orkar jag inte med nu!