09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

Tack! Dock så himla svårt att välja några bara:p
Ja det var det vi tänkte också:)

Ja den är helt återställd, dock tror jag lite att hans huvudviftande och att han inte riktigt accepterat bettet ordentligt beror på tungan. Men tandläkarn sa att det såg jätte fint ut och att ärret har hamnat nedanför bettet:)

Stor skillnad mot innan, tänk dock på att han måste vänja sig vid bredden på hindret inför visningen det är nästan den bit de har jobbigast med det är tyvärr oftast så att man löshoppar med alldeles för smala hinder sen blir de helpaffa när hindret plötsligt blir dubbelt så brett så klipper de bakbommen och fegar ur. Så hellre för brett än för smalt hemma så att det inte kommer som en överraskning sedan (120 brett är det på visningen)

Tusen tack Gylle för dina råd, du är en pärla!! :bow:

Ska bredda vid nästa tillfälle så han får träna på hemmaplan:)

*kl*

Sista ridturen inför treårs idag, på torsdag är det dags! Tvivlar inte på att han klarar det, värre är det med nervösa matte ;)
2april2.jpg

Ska du visa på Flyinge?
Vilken tid är det? start och hur länge håller de ca på?
Tänkte evt. köra förbi en sväng, men jobbar endel av dagen så beror lite på sluttid..

*KL

Tittar in här titt som tätt och följer er lite tyst sådär. har nog skrivit här några gånger :)

Vi har ännu inte kommit så långt men vi knatar på. Kommer inte visa på 3-års utan kommer satsa på 4-års istället. Hon är sutten på några gånger men inte mer än så. Målet är dock att hon ska vara inriden innan sommaren för att sen ha ett skönt sommarlov :idea:

Bjuder på en liten busfilm

http://www.youtube.com/watch?v=bVzYrQh2QEE

När du har tröttnat på Cardi så kan jag ordna en plats åt henne här.. Urläcker häst!! Är de fler welshcob som står i bakgrunden med samma färg? :love:

Hihi det kommer nog att dröja ett tag :D

Nej det är ett gäng islandshästar som nog gärna hade velat vara med och leka också!

Jag får väl uppdatera med resultat nu då! Det gick över förväntan, 46 p (887887) och klass 1 dressyrtalang. Hoppningen inte lika bra, men det hade jag räknat med. Såååå nöjd med min fina häst (och med mig själv, som visade häst för första gången)! :D
ridprov.jpg

Grattis.
Vad var det för benavvikelse som gav 7 an ?
(försöker bli klok på hur hårt han dömmer benen)

Kommentaren lyder: Ngt knipt, tryckt fram, korrekt i rörelse fram, ngt instabil bak

Tack.

Hmmm jag undrar om han varit väldigt hård på benen eller om det var väldigt mkt hästar med avvikelser ? Sitter och kollar resultatlistan och det var ju inte precis gott om 8or på benen.

Vad är det för stam på din ?
Den enda din gångartspoängrad stämmer in på fick ju lika bra poäng i hoppningen ?

Jadu, jag vet faktiskt inte. Kan hålla med om att han är ngt knipt fram, men har för övrigt aldrig funderat över att han skulle ha några direkta avvikelser. Hade så klart uppskattat en 8 på benen=diplom, lite tråkigt då om han dömt ovanligt hårt på den punkten.

Min är e. Sandakan, och någon tycks ha klantat sig och gett honom ett par poäng för mycket i hoppresultaten. Vad är oddsen för det? Får ta och maila dem!

Ska du visa i Flyinge nästa gång?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 272
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar