Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag är kanske lite trögfattad... men varför har du grimskaftet där fram ( i golvet/fronten gissar jag?) om du har grimskaft i bommen oxå? räcker det isf inte med det runt bommen? Förklara gärna för jag ska snart ut och åka med min donna och vill gärna ha bra tips på att förhindra hästen att hoppa över bommen! (vår nuvarande hagkompis hoppade över bommen i vintras med BARA en bruten käke som resultat )
eller är det för att hästen sitter fast på två ställen som de tillsammans minskar risken att hästen hoppar? för om hästen får för sig att kasta sig över så rycker den väl sönder grejorna ist....
Ibland kan det vara bra att binda även framme i transportväggen, så att man hindrar hästen från att backa och försöka få huvudet under bommen. Särskilt med ungdomar som kanske inte fyller ut transporten så bra och som kanske är lite oroliga.
Jag gillar inte att binda i bommen (nån häst alls), om det händer nåt och man måste lossa bommen så sitter ju hästen fast däri.
Skönt att det gick bra!
Är själv lite nervös, jag ska transportera min 40 mil. :P Ingen höjdare men vad ska man göra när man ska få hem dem. Han har åkt innan och varit helt lugn så jag ska väl inte oroa mig kanske. Men tycker alltid att det är obehagligt att transportera häst, hur resvana de än är!!
Skönt att det gick bra!
Är själv lite nervös, jag ska transportera min 40 mil. :P Ingen höjdare men vad ska man göra när man ska få hem dem. Han har åkt innan och varit helt lugn så jag ska väl inte oroa mig kanske. Men tycker alltid att det är obehagligt att transportera häst, hur resvana de än är!!
40 mil hade jag inte transporterat en ovan unghäst i transport helt klart hade jag satt en sådan på lastbil med transportföretag, de har det så mkt bättre i lastbil inte alls lika jobbigt för dem att åka då. Sen har de sällskap hela resan dessutom.
40 mil hade jag inte transporterat en ovan unghäst i transport helt klart hade jag satt en sådan på lastbil med transportföretag, de har det så mkt bättre i lastbil inte alls lika jobbigt för dem att åka då. Sen har de sällskap hela resan dessutom.
Jag har också såna bommar - har dock aldrig behövt använda dem. Men jag gillar inte tanken på att fälla bommen och hästen fortfarande är bunden i den?