09:orna Dax för en ny tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 09:orna Dax för en ny tråd!

Jag tror du kan ha rätt, för nu när jag tänker efter så funderade Vet lite hur han skulle skriva för att försäkringsbolaget inte skulle tjafsa.. Själv var jag blåögd och tänkte nog aldrig att det ens kunde bli problem. Tack och lov att det tog den iaf, operationen slutade på 20000, det var skönt att få lite spons!

visst ser han ut som en riktig barbiehäst? ;)

han är en ridponny E: Jarno, mamman är welsh/arab. jag har faktiskt inte mätt honom men skulle tippa på liten D-ponny i nuläget :)

Med tanke på den andra godingen e Highlander du visade i en annan tråd måste jag säga att du har otroligt fina ponnier:love:! Precis såna jag själv hade velat ha!

Min 09:a har gått på lösdrift ett par månader i stor beteshage. Vi hade en badstrand strax brevid stallet och i somras fick 09:an bada där flera ggr och visade sig älska vatten! En smal liten tjej (han är mätt till 145 i mkh i dagsläget) provade att sitta upp barbacka i grimma i vattnet (man faller ju mjukt därifrån ;) ) och det var inga problem. Har inte jobbat med "att hänga" eller dylikt på han, bara gått promenader i naturen ibland tidigare. Provade att sitta upp på ridbanan barbacka 2 ggr till i somras (ca 2-3 minuter per gång) och inga problem där heller. Provade att lasta, inga problem det heller. Han har verkligen ett trevligt temperament. Just nu har han precis stallats in och idag var han ute på promenad för hand i skogen o bland trafik. Inga problem.

KL

Nu har min tjej blivit av med vargtänderna. Båda var där i våras när vet. kollade. Men igår när de skulle plockas ut fanns där bara en kvar, den andra har hon tydligen tappat själv. Hon hade även små hakar i underkäken som raspades ner. Annars såg det jättebra ut, skönt att få det ordentligt kollat.
Så om några veckor börjar vi lite med träns och bett träning och så småningom med lite tömkörning.

kl

Efter att ha varit och tittat på unghästhoppning i helgen kliade det lite i fingrarna att få börja att sätta igång mina 09 or. De löshoppades lite två gånger för ca 1 år sedan, så jag testade nu igen lite småhinder på lek. Den hoppstammade ( Quintero-Alcatraz) som hela tiden varit väldigt hoppsugen, hon har t ex lyckats hoppa över staketen på 1,40 m några gånger utan skråmor, fick hjälpa den dressyrstammade (BH Leredo-Bourbon) så att hon också vågade hoppa http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Quinta Ruban f.09/2011-09-04/13:20:38

Min svarta stjärna;)
32701775.jpg

Tusen tack! Javisst, jag tycker själv hon börjar bygga lite muskler - men jämför jag med många andra så är hon kanske inte jätte klar så att säga. Hon verkar dock tycka det mesta är jätte tråkigt efter betet, så fort jag ställer ett krav verkar allt annat ta hennes uppmärksamhet. Så just nu kämpar vi för att göra allt roligt igen.

Hon är ett sto ja, precis :) har ni lite nya bilder på era?

KL

Lamour har gått o blitt sparkad eller lyckats trampa sig själv på utsidan av kotan på vänster fram. suck. Rejält svälld men bara lite halt. Ska nog åka till farbror doktorn o kolla upp överbenet iaf, jag tycker det ser stort ut. ( jag har glömt fota Monell...)

Lite OT så fick Lamour o hennes polare ny kompis igår lite huxflux. En femårig valack, svart, e For Pleasure - National Zenith xx. Lång story kortfattat - Han blev såld, köparen "glömde" mata honom i tre månader, säljaren fick inte sina pengar i tid så hon stod fortfarande som ägare, bad stallägare mata det stackars djuret och åkte sen att hämta honom igår. Säljaren tillika ägaren hade ingenstans att göra av honom och via gemensam vän så fick han stanna hos mig för att äta upp sig och sättas igång.
Han har fått mat den senaste månaden av den som äger stallet på order av säljare/ägaren och ser väl hyfsat frisk ut nu jämfört med hur han såg ut innan :( Nu är han "bara" väldigt väldigt tunn :cry:

(och innan någon halshugger stallägaren som inte ingripit innan så hyr hon bara ut stallet och är själv inte där) Säljarens/Ägarens vän som åkte förbi för att kolla hur allt gick och hittade hästen i uselt skick.

Fy fasiken vilket folk det finns!!!

Ush hur kan man bara strunta i en häst och inte se till att den får mat tillräckligt. Låter som en härlig stam (N.Z är min favorithingst). Hoppas ni får rätt på honom :)

Hoppas det går bra hos veterinären med Lamour.

Låter helt sinnessjukt faktiskt, hur folk bara kan behandla djur på ett sådant respektlöst sätt!

Hoppas det går bra hos veterinären, jag skall åka in med Takira med ganska omgående. Dels tror jag tänderna skaver en del och hon behöver kollas över, sedan blir hon lätt gallig i bakbenen. :(

Åh, vilket sötnos. Han ser ut att ha lätt för det där :)

Idag valde jag faktiskt att sätta på min strumpa en sadel, det gick kanon. Bara för att testa la vi försiktigt på den, drog gjorden och gick ett varv på stallplan. Hon rörde inte en min!

En islandssadel som vi fick låna för detta förträffliga tillfälle. Ursäkta dem fula tvåbenta, det är den fyrbenta som räknas ;)

*kl*
Va fina hästar ni har!!!

Har fått hem min nu och den långa resan gick helt otroligt bra, stod som ett ljus hela resan och var helt lugn hela tiden.
Det ska bli roligt nu att börja jobba med honom, bara han har funnit sig tillrätta ordentligt. :)

*kl*
Va fina hästar ni har!!!

Har fått hem min nu och den långa resan gick helt otroligt bra, stod som ett ljus hela resan och var helt lugn hela tiden.
Det ska bli roligt nu att börja jobba med honom, bara han har funnit sig tillrätta ordentligt. :)

Skönt att resan gick bra. Hur åkte han då?

Han åkte ensam i vanlig transport. Lätt att lasta och fick nästan knuffa av honom. :)

Har dock lite problem i hagen då han ger ena hagkompis rundsmörj så det heter duga. Får se hur jag ska lösa det. Annars funkar det jättebra allt.

Lånar knapp för visa video på min totto :)

Min mobil har varit lagom defekt så inte lyckats fått den överförd förrän nu:
http://www.youtube.com/watch?v=AvmJpXa4_24

Hon kom hem från sommarhagen och hälsade på. Detta är tredje gången i corallen. Första dagen lyssnade hon inte alls. Stod bara och visa upp sig för hingsten man kan se i bakgrunden på filmen och ville inte lyssna eller fångas. Andra gången lyssnade hon lite på trava, galopp, stanna osv och fick fånga. Tredje gången vände hon och galoppera på röstkommandon och fick filma :) Och hon tyckte det är så kul! :) Så går framåt sakta men säkert..

snygging!!!! men nu glömde du skriva stam! om jag gissar tror jag att det är den e: Cellestial???? stämmer det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 595
Senast: Ceta
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 277
Senast: Shpongle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp