Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite OT så fick Lamour o hennes polare ny kompis igår lite huxflux. En femårig valack, svart, e For Pleasure - National Zenith xx. Lång story kortfattat - Han blev såld, köparen "glömde" mata honom i tre månader, säljaren fick inte sina pengar i tid så hon stod fortfarande som ägare, bad stallägare mata det stackars djuret och åkte sen att hämta honom igår. Säljaren tillika ägaren hade ingenstans att göra av honom och via gemensam vän så fick han stanna hos mig för att äta upp sig och sättas igång.
Han har fått mat den senaste månaden av den som äger stallet på order av säljare/ägaren och ser väl hyfsat frisk ut nu jämfört med hur han såg ut innan Nu är han "bara" väldigt väldigt tunn
(och innan någon halshugger stallägaren som inte ingripit innan så hyr hon bara ut stallet och är själv inte där) Säljarens/Ägarens vän som åkte förbi för att kolla hur allt gick och hittade hästen i uselt skick.
Fy fasiken vilket folk det finns!!!
Tänker lägga mig i där..
Jag är väldigt sjuk. Har bla bipolär sjukdom men även cancer och ledgångsreumatism men tar mig upp och sköter mina hästar. Om jag en dag inte kan har jag en stand in. Det är inte så svårt ha någon som hjälper som man kan betala. Och kan man inte hitta någon ska man intte ha häst. Tyvärr..
Så skylla på sjukdom är inte godkänt. Klarar du inte av leva klarar du inte ens häst. Bra att ägaren tog tillbaka hästen och människan får rätt vård så denne får må bättre och i alla fall leva sitt liv om än utan häst då tack.