07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Så...startade upp datorn i Linux istället för Windows så nu ska det funka;)

Här är så den bild jag tänkte bjuda på...direkt efter hemkomsten till nya stället vi nu bor på ;)
38236_419407437765_735617765_4554244_3643908_n.jpg

*kl*

Härligt att se att så många är i farten. Jag ska ta in min på söndag och då är hennes sommarlov slut :D

Nu väntar inhoppning och mer styrka sen blir det vila i början på oktober igen för då får jag ÄNTLIGEN semester! Har varit så tråkigt att jobba och ha vardagsliv men inte haft något att göra i stallet förutom att pussa, gulla, måla och städa. Längtar till att börja rida igen.

Jag har min försäkrad i samma belopp som jag betalade för henne. Dock inte allt i A1, har typ hälften i A1 och hälften i A2 och utökad vet på det. Kostar 970 kr i månaden tror jag:eek:

Jag tänkte rida så mycket som jag kan i helgen, jag åker nämligen till Spanien, Marbella v 31 och då blir det att bara vara i hagen för Amazing! :laugh:
Ska bli spännade att se hur hon sköter sig den här gången, hon brukar passa på att busa lite extra mot andra när jag inte ser nämligen! :devil: ;)

Annars så hoppas jag på att vi får löshoppat lite snart, hon har ju bara testat lite gran ännu! :( Men tyvärr så har vår dragkrok på bilen gått sönder och det är ju sådär att betala 700kr varje gång man ska ha ett släp för at löshoppa, speciellt nu när jag inte jobbar och m&p betalar nog för mig ändå! :)

Och när vi löshoppat runt 10 ggr och galoppen är satt så tänker jag börja hoppa in henne, förhoppningsvis är hon inhoppad och har fattat grejen innan vintervilan! :love:

Men än så länge är det sommar! Blir sommarlov och sova ute för Amazing tills September nånting! :D

Jag har min försäkrad i samma belopp som jag betalade för henne. Dock inte allt i A1, har typ hälften i A1 och hälften i A2 och utökad vet på det. Kostar 970 kr i månaden tror jag:eek:

Känner att jag är lite bortskämd... Min är försäkrad för 20000 kr i liv och 120000 kr i veterinärvård. Betalar 150 kr i månaden för det. :angel: Himla skönt att ha fjordhäst! Ja, sedan råkar jag ju jobba på försäkringsbolaget också... :p

Grattis till fina poäng!

Hemma hos oss händer det inte mycket, Plutten går fortfarande och skräpar i hagen. Han är ändå så trött/slö nu i värmen så han får allt vila ett tag till. Det enda jag har gjort är att jaga honom lite i paddocken. Kanske tar och löshoppar någon dag men annars har vi våra latdagar. Skönt iaf att jag har lite andra hästar att rida på så att jag inte förslappar mig alldeles:p
Tyvärr så är min underbara semester slut men som tur är har jag sparade dagar! Längtar tills i höst då jag ska börja rida för tränare och hoppa in honom:)

Grattis! :D

Idag vart en riktigt lyckad dag i stallet!

Jag började hoppa upp och värmde henne i skritten, hon gillar inte riktigt att behöva jobba hela tiden så ett o annat bakben flög ut :angel: (hon är lite småbrunstig tror jag)

Sen hade jag en minilektion för min kompis, hon skrittade och travade, gjorde lite åttor och "jobbade" lite på stora volter. Amazing skötte sig bra, men eftersom att hon var lite grinig så red vi inte speciellt länge!

Och när vi skrittat av henne en stund så kände jag för att rida barbacka, det var så härlig och jag fick värsta feelingen! ;):D
Sagt och gjort, klippan Amazing lät mig hoppa upp (läs stelbent kränga sig upp via pall :rofl:) och sen bar hon mig som ingenting några varv i hagen! :love: Och hon var riktigt skön att sitta på! :laugh:

Det är verkligen nått speciellt med att rida barbacka på sin unghäst för första gången! :love:

KL och inte KL

970 i månaden är ju galet mkt!
Men 150 är ju galet lite! Hu lyckas man

iofs tycker jag att min är rätt dyr oxå, har liv för det som jag köpte henne för o dubbel vet. betalar 600 i månaden tror jag...

Galopp redan, mjo vist kan man nog säga så, men det har flutit på så fint o kändes inte rätt att bromsa henne när hon bjöd på så snällt o föll in i ett par krumma galoppsprång o sen tuffa på :love:
Gången efter det så manade jag på lite åt "andra hållet" för att få till jobbiga höger galopp o vist gick det, haft två slappis skritturer de sensta två ggrna men imorrn tänkte vi försöka ge oss på galopp igen sen ska vi vila en vecka (imorrn är gång 9, men vi har hållt på 5 veckor så hon går ju inte så ofta, mån om att hon inte har täningsvärk när man rider nästa gång. ska ju vara kul)

Här står allt fortf stilla, atle växer dock till sig en hel del nu, både på bredden och på höjden..
Får väl ta med kameran någon dag:)

Idag har jag dock ridit stoet, mysig barbacka tur i havet:)!

Atle ska vila i ca 4 veckor till, sedan ska det börjas rida igen, tanken är väl lite inhoppning till hösten:), blir att bygga hinder nu snart iallafall..

Passet har även kommit idag! Super skönt att ha det hela avklarat nu, dock blev det dyrt.. men men

KL

Tänkte bara slänga in en liten presentation av oss. Är inne och läser allt ni gör med era 07:or. Jättekul att läsa och se hur det går för er.

Jag har precis, för tre veckor sedan, "blivit med 07:a". CĒZARS är född i maj 07 och är ett Lettiskt Halvblod e.Colibri (...Contender, Calypso II, Cor de La Bryere) och eu. Rēbuss. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Jag skulle inte ha en häst under 7 år men kärleken kan ingen styra över ;)

Försöker mig på att lägga in ett par bilder på honom. Ska se om jag lyckas.
Väntar med spänning på era fortsatta uppdateringar om era snyggingar.

IMG_00242.jpg

IMG_0072.jpg

MVH Johanna och "Cezar"

KL

Tänkte bara slänga in en liten presentation av oss. Är inne och läser allt ni gör med era 07:or. Jättekul att läsa och se hur det går för er.

Jag har precis, för tre veckor sedan, "blivit med 07:a". CĒZARS är född i maj 07 och är ett Lettiskt Halvblod e.Colibri (...Contender, Calypso II, Cor de La Bryere) och eu. Rēbuss. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Jag skulle inte ha en häst under 7 år men kärleken kan ingen styra över ;)

Försöker mig på att lägga in ett par bilder på honom. Ska se om jag lyckas.
Väntar med spänning på era fortsatta uppdateringar om era snyggingar.

IMG_00242.jpg

IMG_0072.jpg

MVH Johanna och "Cezar"

Jag skulle titta på den hästen men den var reserverad så jag antar att det var du som köpte den :)
Har precis köpt en annan treåring därifrån. :)

så fin han blivit, han har verkligen blivit grövre sen de senaste korten du visade. Hur hög är han nu? Kan inte säga att han är speciellt lik sin halvsyster.

Vi va ut på vår åttonde ridtur idag!
En lite längre tur (gick dock i början, slutet o mitten :crazy: ) hon var fortfarande pigg på vägen hem då hon började takta! Så vi avrundade med lite "galoppfattningar", vi lyckades klämma till 4 vänster o 3 höger!
Tok duktigt! Efter det passade vi på att knäppa första "riktiga" bilden på henne riden innan jag snabbt hoppade av o vi gick hemåt.

Huvan är nästan ett måste pga alla dumma flugor
31398530.jpg

Jag skulle titta på den hästen men den var reserverad så jag antar att det var du som köpte den :)
Har precis köpt en annan treåring därifrån. :)

Haha jaså. Sicken tur jag hade att jag var först då.

Vad fick du tag på för någon istället då ???

Senast ändrad av en moderator:

Jag vet inte hur hög han är nu men en del har han allt vuxit sedan sist jag mätte honom. Han har gått på bete med en märr som står som fastvuxen med hovarna i marken så han har inte direkt kunnat busa denna sommaren :(
Nu ska det jobbas bort X antal extrakilon :grin: men riktigt så grov som han ser ut för dagen är han inte...

Har du någon ny bild på Ibban?

Lägger in en bild, tagen mitt mellan en bockserie :grin:
38915_413280067935_669557935_4414303_7165059_n.jpg

Han ser väldigt maffig ut!

Min var på stressat humör igår, stökig att göra i ordning och jag hade inte någon dödslängtan, så jag skippade bakbensskydden...
In i ridhuset på gården för första gången, inga problem att gå in, och spännande med bevattningsslang på marken och regnet som smattrade på taket. Longerade lite först, hon höll galoppen bättre idag så hon fick galoppera flera varv åt varje håll.

Sen ny uppsittning, inga problem. Det gick bättre att få henne att gå fram, och det gick att styra till höger.

Efteråt tränade min snälla stallkompisar hennes nerver genom att galoppera fram och tillbaka på läktaren, skrika och smälla i dörrar och stolar. Det tyckte hon faktiskt var lite otäckt! :p Men det var nog mer på nivån: Vad gööör de?? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
377
Senast: Lavinia
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 624
Senast: QueenLilith
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 418
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka