07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Grattis!
Och vilken fin bild med Ariel framför slottet:)

Tack vad ni är snälla. :laugh: Jag har inte riktigt hämtat mig än, känns lite konstigt att det stora målet för året nu är avklarat. Vad skall hända framöver? Men jag kommer nog på något. :D

Ja, Ariel har två veckors semester nu. Men sedan måste jag komma på ett nytt roligt mål att satsa mot, än så länge kommer jag bara på tävlingsstart nästa vår och det känns lite väl långt bort. :p

STORT GRATTIS! :laugh: Härligt med fina siffror! Vad fin hon var på kortet! Häftig bild sådär framför slottet! :d

Vad tråkigt att du inte ska ha kvar dina hästar. Men tror att det är många som tappar sugen ibland. Du kanske hittar tillbaka till hästar längre fram i livet.

Ja kanske det. Men detta är redan min andra vända. Första vändan var som barn och sedan bort från dem i 20 år och så nu ca. 15 år med häst igen. Men nu så har jag blivit politiskt aktiv av allt här i världen. Men kanske kommer pensionen att föra med sig hästar igen.

Fast givetvis hittade Qvintus på något på natten före första spekulanten skulle komma och titta. Tog en liten longering innan jag skulle göra honom fin och han var halt. Snopet när man haft en rejäl genomgång dagen innan. Spekulanten var dock långväga ifrån och vände inte när jag ringde och meddelade vad som hänt.

Hon vill dessutom ha honom när han blivit bättre och gått igenom en klinikbesiktning. Nu får en bara hoppas att han gör det med.

Min andra häst, köps tillbaka av hans förra ägare. Hon har pluggat klart nu och längtar efter pållen hon hade från 6 månaders till 6 års ålder. Så det blev ju perfekt.

Hälsning Maja

För Effie och mig går det framåt. Men jag har fått inse att min älskade Stûbbensadel inte passar henne. Så nu provar jag olika. Blev förtjust i min kompis gamla Albion Legend hoppsadel. Kommer att låna den ett tag medans jag säljer min Stûbben och hittar något som passar oss bättre. Vill hitta en bekväm hoppsadel med rejäla stöd som inte kostar en förmögenhet och som passar häst med hög manke och lite svängd rygg (tips?). Får ju ev byta igen om hon breddar sig.

Ni som har 3-åringa halvblod med hyfsad stamtavla, hur mycket har ni dem försäkrade i nu? Jag försäkrade min i 20' användbarhet + 20' liv när jag köpte henne som 1,5 åring. Börjar kanske bli dags att se över försäkringen nu när hon snart är inriden...

Jag har bara en av mina hästar försäkrad i vad han är värd. Två är endast veterinärförsäkrade och två i ungefär halva sitt värde. Det lönar sig inte att försäkra för liv och användbarhet, tycker att det är alltför dyrt.

Försäkra veterinär och ev en liten summa så man inte står helt tomhänt. Annars är det lönsammare att sätta in pengarna det skulle kosta att livsförsäkra varje år på ett konto istället och ha det som buffert om man måste köpa ny häst.

Jag har max på vet, väldigt lågt i användbarhet och sen högt i liv. Jag vill kunna buköppna om det skulle behövas och jag vill ha ut pengar om han bryter ett ben, så blir det en överkomlig försäkringspremie. Men att betala de hutlösa priser som gamla A1 genererar är det inte värt.

En parentes i sammanhanget är att min Welsh Mountain som är försäkrad i köpesumman har lägre premie än katten... :angel:

Har du en väldig exklusiv raskatt fullförsäkrad i allt då eller är det bara twisted?

Mina har jag i tävlingshästförsäkring, så det blir olika procentsatser automatiskt på vad man får ut på vet/om de blir oanvändbara/måste tas bort akut. Min äldre kommer att triangelmärkas till hösten och då får vi ut 60% av hans fullvärde.

*kl*
Nu har vår tjej blivit 3 år,:)
DSC01963.jpg

DSC01957.jpg

Katten är en vanlig "bonnakatt" det skiljer bara typ 10 kr, men ändå...

Frida
Frida.jpg

Vilken sötnos :love:

Lustigt det där. Jag försäkrar också två "bonnkatter" så vet vad de ligger på ungefär.

KL

Grattis Habina till Ariels fina resultat! Måste ha varit guda kul att ta emot den bedömningen!

Här rullar det på med min lilla oxå.
Vi är uppe i 7 ridturer, allt har flytit på så bra så vi har provat på båda galopperna! Dock kan vi säga att vänster galopp är hennes favorit, måste nog hjälpa henne att bygga upp höger lite mera.
Idag blir det oxå en ridtur men med lite lugnare tempo då vi var ute för 2 dar sen (vill inte slita så hårt på henne) Ska skritta längsmed vägen i gott sällskap tänkte jag, då får huvudet jobba mer än kroppen. För på torsdag ska vi ut i skogen på riktigt igen!
Är så kul när det flyter på hyfsat bra!

Oj, galopp redan!

Jag satt på min för 3:e gången idag, och för första gången gjorde vi lite mer än bara blev runtledda. Jag hade tyglar och provade att stanna och styra lite. Även lite skänklar, ibland fattade hon, ibland ignorerade hon.

Typiskt är ju att precis när jag suttit upp på den den helt öde ridbanan på den helt öde anläggningen får nån nere på gården för sig att köra sin motorcross upp till ridbanan och in i garaget bredvid. Jag satt still och väntade, medhjälparen stod still och väntade, pållan stod still och tittade.
Helcool! :cool:

Lite senare stirrade hon massor, och det kom ett rådjur och gick bredvid ridbanan. Inga stora reaktioner på det heller. :love:

Just nu känns trav och galopp ganska avlägset dock... Vi får väl se, nytt liknande pass senare i veckan!

Härliga poäng där:banana:!!! Stort GRATTIS!!!

Rocket går i hagen och drar benen efter sig mest. Tog hem bägge från betet i Ramvik förra helgen så jag har haft dom hemma i en vecka. ...funkade inte att sätta in en bild men återkommer :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 147
Senast: Hedwig
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
379
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 217
Senast: skiesabove
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 629
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar