Sv: 07rnas tråd nummer 6.
KL
Wohooooo! Nu har jag "ridit" på Lanzelot. (Kaktuzblommas häst).
Passar på att göra lite smygreklam för välgörenhet också. För jag o Lanzelot fotades för en kalender som ska säljas för välgörenhet, Kalenderhjälpen, och det var första gången jag satt på honom. Han känns trygg att sitta på men oj, vad löst man sitter när man har en lång båge o pil som ska spännas och riktas uppåt himlen. Tyngdpunkten blir så högt upp att det känns som att viftar hästen med svansen så åker man i backen.
Och så tyckte han inte riktigt om ljudet när pilen skrapade mot bågen eller när man råkade peta till honom med den av misstag.
Det var mycket flugor också så det sista fick Kaktuzblomma hålla honom i en tygel för att han skulle stå någorlunda stilla. Jag visste inte om jag skulle våga slänga bågen på marken för att kunna ta tyglarna som bara gled iväg och hur han skulle reagera då. Dessutom var bågen lånad och jag ville inte att han skulle trampa på den.
Han var annars väldigt duktig för att inte ha blivit petad på på tre veckor eller nåt.
Det blev mest bilder när jag stod på marken. Flertalet hångelbilder för han ska ju bara pussas.
Mitt löshår smakade ju gott med.
Det är verkligen inte lätt att få bra bilder när både häst o människa ska posera och det är blinningar o flugor i luften. Jag kände att jag visste inte riktigt vad jag sysslade med. De flesta bilderna var väl bara att kasta i soptunnan men ett fåtal blev faktiskt bra på både mig o Lanzelot. Så nu har Lanzelot blivit fotomodell minsann!