Sv: -07-ornas 15e tråd!
Håller med dessutom känner man ju jättetydligt genom hästen när ett hårt underlag verkligen är hårt dvs ingen svikt och hårda inslag .
Hunter: BRA !
Kanske gjorde hela skillnaden , enligt mig har du en högintelligent häst och de brukar fatta direkt he he bra jobbat och lär säkert stärka både din egen säkerhet och ha lärt hästen ngt i fråga om vad du säger gäller
Kl
I morgon är det nya tag med försäljningsfilm på silvano 07:an som gäller . Ska bli kul !
Jag rider gärna hästarna på olika underlag, men är generellt mer försiktig med för mjuka än för hårda (om vi nu pratar "naturmaterial" och inte asfalt och liknande). Brukar lyssna på hur det låter när hästen sätter ner hovarna, ger en hyfsad känsla för hur hårt/stumt det är. Men de grusvägar vi har runt stallet nu (delvis anlagda ridslingor) är perfekta den här vintern. Men sedan får man ju se till vad hästen är van vid, är den tränad på varierade underlag från början eller har den bara harvat på i ridhus hela livet. Men själv är jag sällan orolig för att det ska bli för hårt, tycker att man märker på hästarna också.
Håller med dessutom känner man ju jättetydligt genom hästen när ett hårt underlag verkligen är hårt dvs ingen svikt och hårda inslag .
Hunter: BRA !
Kanske gjorde hela skillnaden , enligt mig har du en högintelligent häst och de brukar fatta direkt he he bra jobbat och lär säkert stärka både din egen säkerhet och ha lärt hästen ngt i fråga om vad du säger gäller
Kl
I morgon är det nya tag med försäljningsfilm på silvano 07:an som gäller . Ska bli kul !
Senast ändrad: